Figyelem: Ha a JAM által generált felvételt, linket mellékeled bármilyen hibajelentés vagy probléma beküldése során, garantáltan sokkal gyorsabban meg fog oldódni a kérésed mert a kollégáink azonnal látják a problémát! Tapasztalatunk szerint 3x gyorsabban tudunk egy hibajegyet feldolgozni és nem fogunk annyiszor visszakérdezni, hanem egyből megoldjuk az esetleges problémát!
Fontos! A JAM által generált felvételek linkjét illesszétek bele a hibajegybe, ha ezt nem teszitek meg, akkor nem látjuk a felvételt!
Amikor ügyfélszolgálatunkra egy hiba vagy probléma miatt írtok, akkor előfordul, hogy csak szóban írjátok le amit tapasztaltatok és esetleg nem csatoltok róla képernyőtfotót vagy videót.
Emiatt rendszeresen az ügyfélszolgálatunk visszaír nektek, hogy csatoljatok képernyőfotót vagy videót a hibáról. Ennek az oka, az hogy az ügyfélszolgálatnak és a fejlesztőknek is sokkal egyszerűbb úgy a probléma végére járni, ha látják azt, amit ti láttok. Ha pedig mi egyből látjuk mi a probléma, akkor nem kell egy újabb hosszú levélváltással kideríteni a problémát, így sokkal gyorsabban tudjuk feldolgozni a beérkező ticketeket és sokkal hamarabb kaptok választ.
Ezen okból kifolyólag szeretnénk nektek egy ingyenes eszközt ajánlani, ami Nektek és Nekünk is nagy segítség lesz, amikor egy problémát jeleztek, hisz nem fogunk feleslegesen visszakérdezni Nálatok.
Ez a jam.dev nevezetű alkalmazás, amellyel képernyőfotót, videót tudtok rögzíteni, de akár vissza is tudja játszani a hibát amit a rendszer használata során észleltek.
Az alkalmazás itt érhető el: https://jam.dev/
GoogleChrome bővítmény itt tölthető le: https://chrome.google.com/webstore/detail/jam/iohjgamcilhbgmhbnllfolmkmmekfmci
Fontos, hogy csak GoogleChrome-ra érhető el a bővítmény, viszont azt szoktuk javasolni, hogy a CloudERP-t is GoogleChromeban használjátok.
Bővítmény telepítése
A bővítmény telepítése nagyon egyszerű és gyors, ezt meg is mutatjuk néhány lépésben.
Nyissátok meg EZT a linket, majd kattintsatok a Hozzáadás gombra.
Még egyszer rákérdez a Chrome, hogy hozzá szeretnénk-e adni a Jam bővítményt a böngészőnkhöz, erősítsük meg, hogy igen.
Ha sikeres volt, akkor a Chrome fejlécében a kereső sáv mellett található puzzle ikonra kattintva megnyílnak a Bővítmények, itt érdemes a Térképtű ikon segítségével kitűzni a bővítményt, hogy bármikor azonnal elérjük.
Ezután a rendszer automatikusan átvisz minket a Jam felületére ahol be kell lépnünk egy e-mail címmel vagy a Google fiókunk segítségével.
E-mail regisztráció esetén mindössze egy e-mail címet kell megadni. Google belépés esetén pedig ki kell választanunk a Google fiókunkat amivel be szeretnénk lépni.
És már használatra készen is áll a bővítmény.
Mivel alapértelmezetten a bővítmény angol nyelvű, így leírjuk a lépéseket, hogy mindenkinek gördülékenyen mehessen a használata.
Visszajátszás
Az összes funkció közül ez a leghasznosabb. Ennek lényege, hogy ha bármilyen hibát észleltek miközben dolgozok a CloudERP-ben a rendszer visszamenőleg 2 percig rögzíti folyamatosan az előző tevékenységet. Tehát ha egy hibát éppen az előbb észleltél, csak kattints az Instant replay gombra.
Ekkor automatikusan megjelenik a felület, ahol az elmúlt 2 perc visszajátszható. Az 1. lépésben jelöld ki, hogy mikortól szeretnéd a videót indítani, ez alapértelmezetten az utolsó 30 másodpercről indul, de a csúszka segítségével ez módosítható.
A 2. lépésben ki tudjuk választani, hogy milyen módon kerüljön a hiba bejelentésre, A link to share a legegyszerűbb, ekkor egy link generálódik amikor a 3. lépést elvégezzük, azaz rákattintunk a Create gombra.
Ekkor megjelenik a jobb alsó sarokban egy üzenet, amely jelzi, hogy folyamatban van a hivatkozás készítése.
Ha elkészült a hivatkozás akkor automatikusan átirányít minket a rendszer egy oldalra. Ami számunkra itt fontos, az a Copy link gomb, amelyre ha rákattintunk egyből a vágólapra másolja nekünk a hivatkozást, amit mindössze be kell másolni a levélben, amit a CloudERP ügyfélszolgálatára küldesz ezzel segítve az ügyfélszolgálat és fejlesztők munkáját is. Emellé nem is kell hosszú leírás, hogy mi a gondod, mert egyből látni fogjuk. Fontos, hogy a hivatkozást bemásoljátok a levélbe, máskülönben nem látjuk a felvételt!
Képernyőkép készítése
A Capture Screenshot-ra kattintva, azonnal meg is jelenik a kurzor helyén egy célkereszt, amivel ki tudjuk jelölni azt a területet, amit le szeretnénk fotózni. Tartsuk lenyomva a kurzort addig amíg ki nem jelöltük a területet, amit le szeretnénk fotózni, a zöld terület jelöli a képernyő mely részét jelöltük eddig ki.
Amint felengedjük a kurzort azonnal megjelenik egy felület ahol szerkeszteni tudjuk az elkészült képernyőfotót (1. lépés), a ceruza ikon segítségével rajzolhatunk rá, a formák segítségével ki tudjuk emelni amire szeretnénk felhívni a figyelmet és a TT ikon segítségével akár szöveget is írhatunk a képre.
A 2. lépésben ki tudjuk választani, hogy milyen módon kerüljön a hiba bejelentésre, A link to share a legegyszerűbb, ekkor egy link generálódik amikor a 3. lépést elvégezzük, azaz rákattintunk a Create gombra.
Ekkor megjelenik a jobb alsó sarokban egy üzenet, amely jelzi, hogy folyamatban van a hivatkozás készítése.
Ha elkészült a hivatkozás akkor automatikusan átirányít minket a rendszer egy oldalra. Ami számunkra itt fontos, az a Copy link gomb, amelyre ha rákattintunk egyből a vágólapra másolja nekünk a hivatkozást, amit mindössze be kell másolni a levélben, amit a CloudERP ügyfélszolgálatára küldesz ezzel segítve az ügyfélszolgálat és fejlesztők munkáját is. Továbbá így nem kapsz vissza azonnal egy levelet tőlünk, hogy kérjük csatolj egy videót a problémáról, mert mi nem tudjuk reprodukálni, mert egyből látni fogjuk azt, amit te látsz.
Jelen esetben a Copy link gombra kattintva automatikusan ez a hivatkozás készült el: https://jam.dev/c/949cc373-6454-4127-ae9d-75c1bf12e8c8
És hogy mi a legjobb az egészben?
Az hogy a jobb oldali sávban olyan információk jellenek meg, amelyek a fejlesztők munkáját nagyban tudják segíteni a hibák feltárásában. Ugyanis azonnal láthatóvá válik, hogy mi volt a pontos URL, milyen eszközről, böngészőből, mekkora képernyőmérettel lett a hiba rögzítve, sőt láthatóvá válik a Console fül is, ami a hibák bejelentésekor a leghasznosabb forrás, amiből ki tudunk indulni.
Késletetett képernyőkép készítésére is van lehetőség. Ebben az esetben a Capture Screenshot lenyíló fülre kattintva kiválasztható, hogy a kijelölés után 3 vagy 6 másodperccel készítse el a képernyőfotót a Jam.
Videó készítése
A Videó készítésére két lehetőség van, rögzíteni tudjuk csak a lapot, amin az adott pillanatban vagyunk (Record tab), ekkor nem látszik a böngészőnk keresősávja és az eszköz Start menüje, csak az adott lap. A Record desktop esetén tudunk választani, hogy teljes képernyőről vagy csak egy ablakról kívánunk videót készíteni. Abban az esetben ha olyan videót készítünk, ami egy új lapon nyit meg egy új oldalt válasszuk a Record desktop opciót.
Ha megnyomtuk a Record tab vagy Record desktop gombot, akkor a képernyő közepén alul megjelenik egy üzenet, amely visszaszámol, hogy mikor indul el a felvétel.
Amint elindult elkezd számolni a stopper, mutassuk be azt amit meg szeretnénk mutatni, majd elkészültünk a felvétellel nyomjuk meg a leállítás gombot.
Ekkor automatikusan megjelenik egy ablakban a felvételünk. Az 1. lépésben ki tudjuk választani, hogy milyen módon kerüljön a hiba bejelentésre, A link to share a legegyszerűbb, ekkor egy link generálódik amikor a 2. lépést elvégezzük, azaz rákattintunk a Create gombra.
Ekkor megjelenik a jobb alsó sarokban egy üzenet, amely jelzi, hogy folyamatban van a hivatkozás készítése.
Ha elkészült a hivatkozás akkor automatikusan átirányít minket a rendszer egy oldalra. Ami számunkra itt fontos, az a Copy link gomb, amelyre ha rákattintunk egyből a vágólapra másolja nekünk a hivatkozást, amit mindössze be kell másolni a levélben, amit a CloudERP ügyfélszolgálatára küldesz ezzel segítve az ügyfélszolgálat és fejlesztők munkáját is.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.