A CloudERP rendszerhez történő kapcsolódás egy általunk támogatott webáruház, az UNAS API-jára támaszkodva fog tudni megvalósulni.
Az UNAS esetében a kommunikáció úgy valósul meg, hogy a CloudERP bizonyos időközönként lekérdezi a végpontokat meghatározott paraméterekkel, illetve a megfelelő időpontban adatokat továbbít végpontokra. Tehát a kommunikációt minden esetben mi kezdeményezzünk a végpontok felé a szükséges paraméterekkel.
Ebben az esetben arról van szó, hogy a saját webáruházban elérhetővé kell tenni végpontokat az UNAS mintájára. Így mi a saját rendszerünket úgy konfiguráljuk, mintha egy UNAS áruház lenne. Ennek feltétele, hogy ugyanazt az URL schema-t, authorizációt, adatstruktúrát kell implementálni a saját webáruházba kiegészítés képpen, amit az UNAS ad a webáruházaihoz.
Ezáltal:
- köztvetlen kommunikáció a két rendszer között
- a jelenlegi webáruházat "csak bővíteni kell" néhány végponttal, tehát minden adat eleve elérhető, a megfelelő formátumban kell továbbítani
Feladat, hogy garantálni és vállalni kell az UNAS API-val megegyező működést. Ebben természetesen mi is adunk támogatást ha szükséges, megosztjuk, hogy pontosan milyen funkciókat is használunk az UNAS API-jából.
Tudunk teszt környezetet is biztosítani, amivel lehetséges ellenőrizni a működést.
A teszt környezetet tőlünk kell kérned, majd beállítani a webshopot Beállítások -> Értékesítési csatornák -> Új értékesítési csatorna -> UNAS oldalon. Amint ez megvan kérlek jelezd nekünk és mi a háttérben beállítjuk az egyedi webshopod megfelelő URL-jét az értékesítési csatornához.
UNAS API dokumentáció: https://unas.hu/tudastar/api
Az API elkészítése során erősen ajánlott regisztrálni egy Unas demo fiókot és Postman segítségével feltérképezni a megvalósítani kívánt végpontokat.
Unas demó fiókról és a Postman használatáról ide kattintva találsz több infót.
getOrder:
- rendelések szinkronizálása (Webshop -> Erp irány)
- használt paraméterek: TimeModStart, TimeStart, TimeEnd
- felhasznált elemek: Key, Date, DateMod, Status, Currency, StatusID, Payment, Customer, Shipping, Comments, SumPriceGross, Items,
setOrder:
- rendelés állapotok szinkronizálása (ERP -> Webshop irány)
- küldött elemek: Key, Status, Action
getProduct:
- termékek migrálása webáruház létrehozása után valamint reverse sync típusú működés esetén a termékek adatainak frissítése az erp-ben amennyiben az módosult a webshopban
- felhasznált elemek: Sku, Prices, Weight, MinimumQty, UnitStep, Name, Description, Categories, Params, Images, AdditionalProducts, SimilarProducts, QtyDiscount, Unit, Statuses, Explicit, NoList, Inquire, CustDiscountDisable, Export, Stocks, PackageProduct, PackageComponents
setProduct:
- erp-ben módosult termékek frissítése a webshopban
- küldött elemek: Id, Sku, Name, Unit, Prices, Categories, Description, Weight, Statuses, Explicit, NoList, CustDiscountDisable, Export, MinimumQty, Action
- raktárkészlet szinkronizáció
- küldött elemek: Id, Sku, Stocks, Action
setProductDB:
Csak normal sync esetén van használva az alábbi termék adatok szinkronizálására:
- termék összevonások (variálható termékek készítésére)
- mennyiségi kedvezmények
- kiegészítő és hasonló termékek
- csomagtermék összetevők
getCategory:
- kategóriák migrálása webáruház létrehozása után valamint reverse sync típusú működés esetén a kategóriák adatainak frissítése az erp-ben amennyiben az módosult a webshopban
- felhasznált elemek: Id, Name, Texts, Parent, Image, State
setCategory:
- erp-ben módosult kategóriák frissítése a webshopban
- küldött elemek: Id, Name, Texts, Parent, Display, Action
getCustomer:
- webshopban létrejött ügyfelek létrehozása az erp-ben
- felhasznált elemek: Id, Email, Username, Contact, Addresses, Comment, Group
setCustomer:
- ügyfélcsoport módosítása a webshopban, amennyiben az ügyfél alapértelmezett ügyfélcsoportja megváltozott az erp-ben
- küldött elemek: Id, Group, Contact, Addresses, Action
getCustomerGroup:
- webshopban létrejött vásárlói csoportok létrehozása az erp-ben
- felhasznált elemek: Id, Name
setCustomerGroup:
- erp-ben módosult vásárlói csoportok frissítése a webshopban
- küldött elemek: Id, Name, Action
getProductParameter:
- webshopban létrejött termék paraméterek létrehozása az erp-ben
- felhasznált elemek: Id, Name, Type, Group
setCustomerGroup:
- erp-ben módosult termék paraméterek frissítése a webshopban
- küldött elemek: Id, Name, Type, Group, Action
Termékek szinkronizálásának módja
Erp vezérel (normal sync):
- a termékek az erp-ben vannak kezelve, a módosításokat elvégzi az erp a webshop felé, a felhasználónak nem szükséges a webshopban elvégezni a módosításokat
- megadható, hogy mely termék adatokat frissítse az ERP a webshopba, és melyeket ne
- pl: termék képeket a webshopban veszi fel a felhasználó, a szinkron ezt nem írja felül
Webshop vezérel (reverse sync):
- a termékek a webshopban vannak kezelve, a felhasználó a webshopban veszi fel, módosítja a termékeket, az erp szinkronizálja a termék módosításokat a webshopból
Vegyes szinkron (mixed sync):
- a kettő előbbi keveréke, megadható, hogy mely adatok szinkronizáljanak erp -> webshop irányba valamint melyek webshop -> erp irányba
- pl: a termék kategória, leírás, név és státusz webshop -> erp, de az árak erp -> webshop irányban szinkronizáljanak
!!! Az UNAS API dokumentációban hibásan szerepel a képe adatok része,
ahol hiányzik az "Url" a leírásból. !!!
Ez szerepel az UNAS leírásban:
<Image> <Type>alt</Type> <Id>1</Id> <SefUrl><![CDATA[http://teszt.unas.hu/img/masodik.jpg]]></SefUrl> <Filename><![CDATA[masodikkep]]></Filename> <Alt><![CDATA[masodikalt]]></Alt> </Image>
Ez pedig a helyes:
<Images>
<DefaultFilename>
<![CDATA[77M-CSM_asd_asd_]]>
</DefaultFilename>
<DefaultAlt>
<![CDATA[Hétmérföldes csizma s]]>
</DefaultAlt>
<OG>1</OG>
<Image>
<Type>base</Type>
<Url>
<Medium>http://clouderp-demo-1.unas.hu/shop_ordered/26957/shop_pic/77M-CSM_asd_asd_.jpg</Medium>
</Url>
<SefUrl>
<![CDATA[http://clouderp-demo-1.unas.hu/img/26957/77M-CSM_asd_asd_/77M-CSM_asd_asd_.jpg?time=1655710675]]>
</SefUrl>
<Filename>
<![CDATA[77M-CSM_asd_asd_]]>
</Filename>
<Alt>
<![CDATA[Hétmérföldes csizma s]]>
</Alt>
</Image>
</Images>
Korábbi integrációs folyamatok során felmerülő kérdéseket összeszedtuk a rá adott válaszokkal, érdemes átnézni őket: https://clouderp.zendesk.com/hc/hu-hu/articles/4425967179281-GYIK-Egyedi-web%C3%A1ruh%C3%A1z-integ%C3%A1ci%C3%B3ja-a-CloudERP-vel
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.