Sablonok
Vannak a CloudERP-ben beépített sablonok amiket használ a rendszer különböző folyamatokhoz, ezeket a Beállítások / Automatizmus / Sablonok menü alatt találjátok. Ezeknek a sablonoknak a tartalma nem módosítható, viszont ha lemásoljátok őket akkor módosíthatóvá válnak.
Van lehetőség új (üres, vagy egy kiválasztott alappal rendelkező) sablon létrehozására.
Új létrehozása esetén ki kell választani, hogy milyen legyen a kimenete a sablonnak és milyen típusa legyen.
Kimenetek
A PDF kimenet azokhoz a sablonokhoz használjuk amit nyomtatunk.
Szöveg
A szöveg kimenet pedig az email sablonokhoz szükséges.
Típusok
Rendelés
A rendelés adatlap tartalmazza a céges adatokat, a vásárló és a rendelés adatait, a tételeket és a csomag összegével kapcsolatos árakat. Ez a adatlap (szállítólevél) a rendelésekből nyomtatható.
Raktár lokáció
Két beépített lokáció sablon található a rendszerben:
- az egyik a Raktárlokáció címke [EGY OLDALON EGY]
- a másik Raktárlokáció címke [EGY OLDALON TÖBB]
Ezeknek a segítségével a raktárban található lokációknak a szimbólumát, vonalkódját és a pontos útvonalát nyomtathatjuk ki a Raktár / Raktárlokációk menüben.
Felhasználói meghívó
A felhasználói meghívó sablont az új felhasználó rögzítésekor kiküldött meghívó levél használja.
Beszállítói megrendelés
A beszállítói megrendelés sablon tartalmazza a beszállítói rendeléssel kapcsolatos adatokat, a számlázási és szállítási adatokat, valamint a rendelés tételeit. Ez kétféleképpen használható:
- PDF kimenettel nyomtatható a sablon
- Szöveg kimenettel pedig email formájában küldhető el a partnerek felé a rendelés
Szállítmány
A szállítmány adatlapot egy szállítmány kijelölése után lehet nyomtatni, ez a dokumentum tartalmazza a szállítmánnyal kapcsolatos adatokat, a partner adatait, a szállítási és számlázási adatokat, valamint a szállítmányban lévő tételeket és a szállítmány összegét.
Ajánlat
Az ajánlat sablon tartalmazza az ügyfél adatait, az ajánlat azonosítóját, a szállítási adatokat, valamint a tételeket és az ajánlat összegét. Ezt az ajánlatok menüből lehet nyomtani egy ajánlat kijelölése után.
Termék
A termék típushoz több sablon is tartozik:
- Termék árcímke [EGY OLDALON TÖBB], ez a sablon tartalmazza a termék nevét, árát (bruttó, nettó), a cikkszámot és a vonalkódot
- Termék címke, ez a sablon a termék képét, vonalkódját, cikkszámát, a termék súlyát, szélességét és magasságát, a termék nevét tartalmazza
- Termék vonalkód, ez a sablon tartalmazza a termék vonalkódját
Ezeknek a sablonoknak a nyomtatása 4 helyről lehetséges.
Termék oldal
A Termék menüben a termék kijelölése után a nyomtatás ikonra kattintva tudjuk kiválasztani a kívánt sablonokat.
Beszállítói rendelések
A Beszerzés / Beszállítói rendelések menüben egy beszállítói rendelés kijelölése után a nyomtatás ikonra kattintva ki kell választani a "Related product" lehetőséget, majd ezután ki kell választani a kívánt sablont.
Szállítmányok
A Beszerzés / Szállítmányok menüben egy beszállítói rendelés kijelölése után a nyomtatás ikonra kattintva ki kell választani a "Related product" lehetőséget, majd ezután ki kell választani a kívánt sablont.
Raktárlokációk
A Raktárak / Kiválasztott raktár / Raktárlokációk menüben, ha kiválasztjuk azt a lokációt ahonnan szeretnénk nyomtatni, akkor a nyomtatás ikonra kattintva ki kell választani a "Related product" lehetőséget, majd ezután ki kell választani a kívánt sablont.
Váz
Ilyen például a "PDF" nevű beépített sablon, ami az alap formázását adja az összes PDF dokumentumnak.
Rács
Ilyen beépített sablon például az "Alapértelmezett Grid", amit az egy oldalon több nevű dokumentumoknál használunk. Ez adja meg a sorok, oszlopok méretét, a szegély vastagságát, a cellák szélességét és magasságát, valamint az oszlopok és sorok közeit.
Nem beépített sablon esetén csak a Beállítások / Rendelések / Alapbeállítások menüben lévő sablonok résznél lehet módosítani az alapértelmezett sablont, a többi esetén jelenleg csak manuálisan lehet elküldeni / nyomtatni a nem beépített kézzel készített sablonokat.
Új sablon létrehozása, vagy meglévő beépített sablon másolása után minden egyedileg szerkeszthető.
Tartalom
A sablon tartalmi részébe kerülnek azok a kódok amik meghatározzák a dokumentum szövegi tartalmát és ennek a formázását.
A tartalomnál van egy olyan lehetőség, hogy "CÍMKÉK BESZÚRÁSA", ennek segítségével lehet beszúrni a tartalmi részbe változókat, amik a szükséges adatokat fogják biztosítani.
Nyelv
Nyelvet nem lehet módosítani a beépített sablonokon, ezeknek a sablonoknak az idegen nyelvre módosítását úgy tettük lehetővé, hogy le kell másolni először a fordítani kívánt sablont, utána a nyelv választónál ki kell választani a kívánt nyelvet majd ki kell tölteni a választott nyelven a tartalmat.
Szerkesztő mód
Két féle módon lehet a rendszerben lévő sablonokat szerkeszteni:
- Richtext
A richtext-et azoknak ajánljuk akik egy egyszerű email sablont szeretnének összerakni html tudás nélkül. kényelmes a használata, azonban korlátozott, és ha bonyolult sablon logikák vannak akkor akár el is törheti a kódot (hiszen a sablon szintaktikája nem 100%-ban egyezik a html-el), és erről a frontend komponens nem tud. - Kód
Ha egyedibb/komplexebb sablont kell használni, akkor mindig a kód szerkesztő, ami gyakorlatilag egy nagy szöveges mező
Váz
A váz segítségével lehet megadni a sablon alapját, mi legyen a dokumentum címe, mekkora legyen az oldalmérete, mekkora legyen az oldal margó, és itt lehet engedélyezni a láblécet és annak oldalszámait. Erre lehet elkészíteni előre konfigurált "Váz" típusú sablont.
Rács
A rács kiválasztásával lehet megadni a sorok, oszlopok méretét, a szegély vastagságát, a cellák szélességét és magasságát, valamint az oszlopok és sorok közeit egy már előre létrehozott "Rács" típusú sablon segítségével az olyan sablonoknál ahol egy oldalon több ugyan olyan adatok szeretnénk megjeleníteni.
VIGYÁZAT TECHNIKAI LEÍRÁS KÖVETKEZIK!!!
A sablonok a Django Template modult hasznják, erről több itt olvashatsz: django - Templates
A változók mögé beépített kódokról itt olvashatsz: Kódok
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.