Egy termékeket értékesítő webshopnak nagyon sok feladatot kell ellátnia a raktározás, kiszedés, csomagolás folyamatában, amely jelentős emberi erőforrást igényel.
Ebben segítenek a fulfillment szolgáltatók, akik átveszik a a teljes raktárlogisztikai folyamatot a webáruházaktól. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem a kereskedő cég végzi a logisztikához kapcsolódó feladatokat (bevételezés, raktározás, szedés, csomagolás, szállítás), hanem megbíz egy külső céget, aki az említett logisztikai feladatokat elvégzi számára.
A kereskedő cégek számára ennek jelentősége abban áll, hogy munkaerőt, költséget tudnak spórolni és több idejük marad az értékesítési feladatokra.
A CloudERP víziója, hogy a kereskedelmi cégek számára egy központi hub legyen, és a lehető legmagasabb fokon támogassa a cégek automatizációját. A fulfillment kiszolgálás egy új lehetőség amely közelebb visz minket ehhez a vízióhoz. Így a CloudERP első fulfillment integrációja az iLogisticcel valósult meg.
Fogalmak:
- 3PL (Third-party logistics): A 3PL a logisztikai funkciók kiszervezését jelenti egy külső vállalathoz. Például: bevételezés, kiszedés, csomagolás, szállítás, visszáru
- Fulfillment: A fulfillment center vagy fulfillment szolgáltató egy olyan logisztikai vállalat, amely átveszi a webáruház-tulajdonosoktól és egyéb online kereskedelemmel foglalkozó vállalatoktól a teljes logisztikai folyamatokat, ezáltal kiszervezésre kerül az értékesített termékek raktározása, csomagolása, kiszállítása és sok esetben a számlázása is.
Alapvetések:
- A 3PL raktárban nem kezelünk polchelyeket, csak a gyűjtőre teszünk minden terméket. Hisz nem tudjuk, és nem is releváns tudnunk, hogy a fulfillment raktárban hol található a termék.
- A CloudERP és a 3PL szolgáltató között a nincs aktív készletmennyiség szinkronizáció. A készletek úgy maradnak szinkronban, hogy a CloudERP-ben a 3PL szolgáltató rendszeréből érkező események hatására bevételezési és kivételezési raktárműveletek keletkeznek melyek automatikusan elvégződnek.
- A termékek esetében egyirányú szinkronizáció történik, minden esetben a CloudERP-ből kerülnek átszinkronizálásra a termékek a Fulfillment rendszerbe
- A lejárati dátumos termékeket és a csomagtermékeket nem kezeljük pillanatnyilag
- Amennyiben egy termék a CloudERP rendszerében variálható terméknek van felvéve, az iLogistic rendszere felé “egyszerű termékként” lehet szinkronizálni, nincs külön kezelve a termékvariáció.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.