Tartalomjegyzék:
Beszerzés
A beszerzési folyamatok a CloudERP-ben kezdődnek, a rendszer feladata továbbra is, hogy segítse a döntéshozókat abban, hogy minél könnyebben és automatizáltabban tudjanak beszerzési rendeléseket létrehozni, kezelni őket, továbbítani a beszállító felé. A beszerzés ezen részéhez nincs köze a fulfillment cégnek.
A CloudERP-ben a beszállítói rendelésekből szállítmányok készíthetőek. Amennyiben egy szállítmány raktára a speciális fulfillment raktár, akkor:
Ez egy olyan szállítmány, amelyet nem mi fogunk bevételezni, így az érkezett mennyiségek hitelesítése sem a mi feladatunk és a bevételezési műveletet sem nekünk kell elvégezni.
Ezeket a fulfillment cég végzi el, mi pedig API kapcsolaton keresztül értesülünk erről.
A Beszerzés Beszállítói rendelés menüben hozzuk létre a Beszállítói rendelést (POR), ahol a célraktár legyen az iLogistichez kapcsolt raktár.
Ha létrejött a beszállítói rendelés, akkor rögzíteni tudjuk a tételeket és a mennyiségeket.
Fontos, hogy kerüljön megadásra mennyiség és Várható érkezési dátum, de ez utóbbi a szállítmányon is megadható egy későbbi lépésben, így itt nem kötelező, ha nem tudjuk, de legkésőbb a szállítmányon kötelező lesz megadni, hogy sikeresen meg tudjon történni az iLogisticnek való beküldése a szállítmánynak.
A raktárnál már ebben a lépésben is látható, hogy a fulfillment raktár került kiválasztásra.
Ha minden szükséges adatot rögzítettünk, akkor Mentsük el a szállítói rendelést, amely ekkor Várakozik státuszba kerül.
Csak jóváhagyott szállítói rendelésből lehet létrehozni szállítmányt, így hagyjuk jóvá a beszállítói rendelést, mielőtt szállítmányt szeretnék belőle készíteni.
Szállítmány
Ha a beszállítói rendelés jóváhagyás megtörtént, akkor válasszuk ki a "Szállítmány létrehozása" műveletet.
A felugró ablakban automatikusan megjelenik a Fulfillment raktár és ha került megadásra a termékeknél Várható kiszállítási dátum, akkor a Várható kiszállítási dátumok mezőbe is kiválaszthatóak ezek az értékek.
Ekkor létrejön a szállítmány, amelyet megnyitva látható a várható érkezési dátum (ha több érkezési dátum van a tételek miatt, akkor a legkésőbbi kerül rá a szállítmányra), tételek, a beszállítói rendelés, amelyből létrejött és a hozzákapcsolódó bevételezési raktárművelet, amely várakozik státuszban van.
Ekkor a szállítmányon 4 mennyiség szerepel:
Szállított mennyiség: Ebben az állapotban ez 0 minden termék esetében, ugyanis még nem került beküldésre a szállítmány az iLogisticnek. A szállított mennyiséget az iLogistic fogja visszaküldeni a szállítmányra, hogy mennyi érkezett be fizikailag.
3Pl várható mennyiség: Az a mennyiség amely meghatározza hogy hány terméket várok a szállítmányon.
Cél mennyiség: Az a mennyiség, amit a szállítmány alapjául szolgáló beszállítói rendelésen rögzítettünk. Ha nem rögzítettünk beszállítói rendelést, akkor ez a mező üres.
Számlázott mennyiség: Ez alapértelemezetten 0, de megadhatjuk a számlán szereplő mennyiségeket
Ha úgy látjuk minden rendben van, akkor be tudjuk küldeni a szállítmányt az iLogisticnek, ami azt jelenti, hogy ettől a ponttól nekünk nincs további teendőnk a szállítmánnyal. Ha azt fizikailag is megérkezett a raktárba, akkor az iLogistic bevételezi és ezt figyelemmel tudjuk követni a CloudERP felületén.
A beküldés után a CloudERP-ben látható, hogy új "Beküldve 3PL" státuszt kapott a szállítmány.
Fontos! A beküldés gomb megnyomásakor a rendszer leellenőrzi, hogy a beküldés feltételei teljesülnek-e, azaz:
Amennyiben ezek nincsenek megadva, úgy nem lehetséges beküldeni a szállítmányt, amelyet egy hibaüzenetben ki is ír a rendszer. |
Ettől a ponttól már az iLogistic státuszai alapján automatikusan módosul a szállítmány és raktári művelet státusza, ezeket 5 percenként kérdezzük le az iLogistictől.
Ha a szállítmány megérkezett iLogistichez, a CloudERP-ben a szállítmány státusza "Beérkezett" lesz és létrejön a bevételezési raktárművelet, amely "Várakozik" sátuszban van.
Itt még nem történt meg az iLogistic részéről a termékek bevételezése, így a szállított mennyiség továbbra is 0.
Ha megtörtént a termékek bevételezése az iLogisticnél, akkor a CloudERP-ben a szállítmány "Kész" állapotba kerül.
A hozzá kapcsolódó bevételezési raktárművelet is "Kész" állapotba kerül, illetve a szállított mennyiségnél megjelenik a ténylegesen beérkezett mennyiség.
Mi történik akkor, ha olyan terméket küld a beszállító ami eredetileg nem volt a szállítmányon?
Amennyiben egy olyan terméket is küld a beszállító, amely eredetileg nem volt jelezve a szállítmányon, akkor az iLogistic rá fogja tenni a rendszerükben a szállítmányra és az API lekérés már tartalmazni fogja. A CloudERP-ben ennek megfelelően a szállítmány bővül a termékekkel. A 3PL várható mennyiség 0, a szállított mennyiség pedig az lesz ami fizikailag beérkezett.
Az alábbi ábrán látható, hogy az első termékből 1 db-ot vártunk, ami meg is érkezett, viszont a szállítmányon a második termék nem szerepelt, így ennek várható mennyisége 0, de a szállított 1 db, ugyanis 1 db-ot küldött a beszállító.
Mi történik akkor, ha kevesebb/több terméket küld a beszállító, mint a szállítmányon eredetileg várt?
Ebben az esetben az iLogistic visszaküldi a CloudERP részére a valós beérkezett mennyiségeket, amelyek a szállított mennyiségek oszlopban jelenik meg, a 3PL várható mennyiség pedig marad az a mennyiség, amit eredetileg vártunk a szállítmányon.
A lenti példában látszik, hogy az egyik termékből 3 db vártunk, de 4 db érkezett, a másik termékből 2 db-ot vártunk, de 1 db érkezett.
Szállítmány módosítása
Egy szállítmányon a várható érkezési dátum, a szállítandó termékek, a termékek várható mennyisége, a prioritás, a raktár megjegyzés addig módosítható, amíg a Szállítmány “Várakozik” vagy “Beküldve” állapotban van. Amennyiben a szállítmány már "Beérkezett" állapotban van akkor az adatok már nem módosíthatóak. A szállítmány többi mezője azonban módosítható (pl.: számlázott mennyiség, ár, egyéb költségek stb.)
Szállítmány törlése
- Amennyiben egy szállítmány Várakozik állapotban kerül törlésre, a CloudERP beépített törlés műveletét kell csak végrehajtani, hiszen nincs beküldve az iLogistic rendszerébe
-
Amennyiben a szállítmány Beküldve állapotban van, akkor:
- Törlés előtt a CloudERP lekérdezi a szállítmány státuszát a iLogistic rendszerből. Amennyiben Beküldve állapotban maradt a rendelés és nem került "Beérkezett" állapotba, akkor a rendelés törölésre kerül először az iLogistic rendszeréből, majd ha ott sikeresen törlésre került, akkor a CloudERP-ből is törlésre kerül.
- Amennyiben a Szállítmány állapota már "Beérkezett", akkor a szállítmány már nem törölhető a rendszerből.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.