Tartalomjegyzék:
Rendelés módosítása és törlése
1. Visszárukezelés átvett csomag esetén
2. Visszárukezelés át nem vett csomag esetén
Rendelés
A rendelések a webshopokból a CloudERP-be töltenek be a webáruházakból vagy egyéb módon a rendszerbe kerülnek.
Az iLogistic a CloudERP-ből kapja meg a rendeléseket amennyiben az Csomagolható állapotba kerül és a rendelés raktára az iLogistic raktára.
Amennyiben egy rendelés raktára egy 3PL raktár, akkor manuálisan a CloudERP-ben sem kiszedést, sem csomagolást, sem ellenőrzést, címkenyomtatást, stb. nem tudunk kezdeményezni, hiszen ezeket egy külső szolgáltató végzi és mi csak az előrehaladás állapotát kapjuk meg.
A CloudERP-ben a következő funkciók nem érhetőek el a felületről, 3PL raktáros rendelések esetén:
- Raktárművelet létrehozása
- Kiszedés létrehozása
- Rendelés ellenőrzése
- Csomagolóanyag hozzáadása
- Futárcímke nyomtatása, törlése, szerkesztése
A lenti ábrán látható a funkciók közötti különbség (a felső egy hagyományos saját raktáras rendelés, az alsó pedig egy fulfillment raktáras rendelés)
A rendelés alapértelmezetten Jóváhagyásra vár státuszba kerül, ebben a státuszban még nem történik meg a rendelés szinkronja a iLogistic felé.
Kanban nézetben egy címke segíti az áttekinthetőséget, hogy az adott rendelés egy fulfillment raktárhoz kapcsolódó rendelés.
A CloudERP-ből a rendelések az iLogistic irányába akkor szinkronizálódnak, amennyiben a CloudERP-ben egy rendelés a Csomagolható státuszba jut. Az iLogistic rendszerben a "Jóváhagyva" státusz a CloudERP-ben a Csomagolható állapotnak felel meg.
Ha a rendelést a műveletek segítségével jóváhagyjuk és Csomagolható státuszba jut, megtörténik a rendelés szinkronja a iLogistic felé.
Amint az iLogistic megkapta a rendelést a CloudERP-ben a rendelések státusz váltása automatikusan működik, az iLogistic státuszok alapján.
A Csomagolható rendelések státuszát, melyek az iLogistic-ban várnak kiszolgálásra folyamatosan lekérdezi a CloudERP.
Amennyiben az iLogistic rendszerben "Összekészítés alatt" státuszba kerül, akkor a rendelés a CloudERP-ben kiszedés folyamatba címkét kap, és létrejön a CloudERP-ben a raktárművelet az adott rendelésre.
A kivételezési raktárművelet ebben a státuszba még várakozik státuszba van, ugyanis még nem történt meg a tényleges kiszedés.
Amikor az iLogistic-ban a rendelés "Csomagolva" állapotba kerül, a CloudERP-ben a rendeléshez kapcsolódó raktárművelet automatikusan végrehajtásra kerül és korrigálja a raktárkészletet, továbbá a rendelés egy "Kiszedve" címkét kap.
Miután megtörtént a kiszedés és a rendelés az iLogisticnél "Futárnak átadva" állapotba kerül, a CloudERP-be a rendelés átkerül megfelelő "Kiszállítás alatt" állapotba (ami lehet helyszíni átvételes is amennyiben az a szállítási mód), tehát lényegében úgy látszik, mintha a CloudERP-ben kinyomtattuk volna a címkét is és a teljes csomagolást elvégeztük.
Ha a rendelés Kiszállítva állapotba kerül az iLogistic rendszerében akkor a CloudERP-ben a rendelés Kész állapotba kerül. Ekkor megtörtént szállítási módtól függően a rendelés átvétele csomagponton vagy a kézbesítés.
Az alábbi táblázatban részletesen leírjuk, hogy mely iLogistic státusz, mit jelent a CloudERP-ben.
iLogistic státusz | CloudERP következmény |
---|---|
Jóváhagyva | A CloudERP-ből a rendelések az iLogistic irányába akkor szinkronizálódnak, amennyiben a CloudERP-ben egy rendelés a Csomagolható státuszba jut. Az iLogistic rendszerben a jóváhagyva státusz a CloudERP-ben a Csomagolható állapotnak felel meg. |
Összekészítés alatt |
A Csomagolható rendelések státuszát, melyek az iLogistic-ban várnak kiszolgálásra folyamatosan lekérdezzük. Amennyiben az iLogistic rendszerben Összekészítés alá kerül, akkor létrehozza a CloudERP a raktárműveletet az adott rendelésre.
|
Csomagolva | Amikor az iLogistic-ban a rendelés csomagolható állapotba kerül, a CloudERP-ben a rendeléshez kapcsolódó raktárműveletet automatikusan végrehajtásra kerül és korrigálja a raktárkészletet. |
Futárnak átadva | A rendelést átkerül megfelelő kiszállítás alatti állapotba (ami lehet helyszíni átvételes is amennyiben az a szállítási mód), tehát lényegében úgy látszik, mintha a CloudERP-ben kinyomtattuk volna a címkét is és a teljes csomagolást elvégeztük. |
Kiszállítva | Ha a rendelés Kiszállítva állapotba kerül az iLogistic rendszerében akkor a CloudERP-ben a rendelés Kész állapotba kerül. |
Visszáru | A visszáru esetében az át nem vett csomagokról van szó, ilyenkor a rendelésre egy automatikus visszáruzás indul. Erről részletesebben a visszáru kezelés résznél írunk. |
Rendelés módosítása és törlése
A CloudERP-ből a rendelések az iLogistic irányába akkor szinkronizálódnak, amennyiben a CloudERP-ben egy rendelés a Csomagolható státuszba jut.
Amint az iLogistic rendszerben egy rendelés állapota “Összekészítés alatt” státuszba kerül, a rendelés módosítás, törlés már nem lehetséges.
Mivel azonban a CloudERP több feladatra alkalmas, ezért a CloudERP-ben a rendelés bizonyos elemei továbbra is módosíthatóak annak ellenére, hogy ez az iLogistic-ba már nem kerül át (hiszen a számlázást pl.: a CloudERP végzi).
Amennyiben a rendelés elérte a “Kiszedés folyamatban” állapotot:
- a rendelésben szereplő termékek és a termékek mennyiségének módosítása már nem lehetséges. (Ár, megjegyzés stb módosítás lehetséges itt a jelenleg meglévő szabályok vonatkoznak.)
- A szállítási cím nem módosítható (számlázási cím igen)
- Szállítási mód nem módosítható
- Fizetési mód csak abban az esetben módosítható, ha a kiválasztott fizetési mód nem utánvételes
Visszárukezelés
1. Visszárukezelés átvett csomag esetén
Az iLogistic csak azokkal a visszáru rendelésekkel foglalkozik, amelyeket nem vett át a vásárló. Amennyiben a csomagot már átvette és utána terméket küld vissza bármilyen okból kifolyólag, azt az iLogistic nem kezeli és a csomag a webshop tulajdonosához megy vissza. Ilyen esetben a visszárunak a kezelése webshop tulajdonosi oldalon történik majd a visszaküldött terméket amennyiben az nem selejtes elküldi az iLogistic raktárba egy készletmozgatással.
2. Visszárukezelés át nem vett csomag esetén
Amennyiben egy rendelést nem vesz át egy vásárló a csomag visszakerül a Fulfillment raktárba és azt a cég visszavételezi a raktárba.
Ebben az esetben a CloudERP-nek egy visszamondási folyamatot kell indítania automatikusan a termékekre.
Az iLogistic rendszerében a “Futárnak átadva” és a “Csomagponton várakozik” rendeléseket, amelyek a CloudERP-ben "Kiszállítás alatt" státuszban vannak 30 percenként lekérdezi a rendszer az iLogistic rendszeréből és amennyiben az állapota “Visszáru”-ra vált, elindítja a CloudERP a rendelésre a “Visszamondás” funkciót.
Amennyiben a rendelés raktára fulfillment raktár és a kapcsolódó iLogistic rendszerben a rendelés Visszáru állapotba kerül, a CloudERP-ben:
A rendelésre automatikusan elindul a visszáru folyamata. A rendelés Kész státuszba kerül és megjelenik egy "Visszáru" címke rajta.
Létrejön a rendelésen a visszáru rendelés.
Visszáru OK-nak automatikusan beállításra kerül az iLogistic integrációnál konfigurált visszamondási okot.
A létrejött visszáru raktárműveletet automatikusan végrehajtásra kerül a raktárban.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.