Visszaváltási díj összege, ÁFA tartalma
Termék extra szolgáltatás rögzítése
Extra szolgáltatás kapcsolása termékhez
Extra szolgáltatás exportálása és importálása
Extra szolgáltatás hozzáadása importtal
Extra szolgáltatás eltávolítása importtal
Webáruházak extra szolgáltatás kezelése
UNAS Plusz szolgáltatás- CloudERP Extra szolgáltatás kezelés
Shoprenter Termék kiegészítő- CloudERP Extra szolgáltatás kezelés
Kapcsolódó jogszabály: https://repont.hu/hu/dokumentumtar?category=0&sub_category=0&archive=active
2024. első napjától visszaválthatóvá váltak a Magyarországon forgalomba kerülő fém, műanyag és üveg italcsomagok - maximum 3 literes kiszerelésig, ezek a kötelezően visszaváltási díjas termékek
Visszaváltási díj összege, ÁFA tartalma
A kötelezően visszaváltási díjas, nem újrahasználható termék után darabonként 50 forint visszaváltási díj fizetendő, amit a termék vásárlásakor fizet meg a vevő, de később visszaváltó automatán keresztül visszaigényelheti. A kötelezően visszaváltási díjas, újrahasználható termék darabonként fizetendő visszaváltási díját a gyártó határozza meg. Például Piroska szörpök esetén 178 Ft-ban állapította meg a gyártó a visszaváltás díját.
A kötelezően visszaváltási díjas, NEM újrahasználható termékek esetén a isszaváltási díj nem tartozik az áfa alapjába, vagyis áfa tárgyi hatályán kívüli tételként (ATK áfakulccsal) számlázandó. A CloudERP-ben ez az ÁFA-kulcs jelenleg “áfa tárgyi hatályán kívül (TAHK)” néven szerepel.
A fentiekkel ellentétben a kötelezően visszaváltási díjas, újrahasználható termékek és az önkéntesen visszaváltási díjas termékek visszaváltási díja betétdíjként kezelendő. A betétdíj nem áfa körön kívüli tétel, hanem - bár értékesítéskor úgyanúgy külön tételként számlázandó - leköveti a fődolog áfa-kulcsát. Visszaváltáskor - a betétdíj visszatérítésekor - pedig számlahelyesbítés szükséges az utólagos adóalap-korrekció alátámasztása érdekében.
Ezen fenti változásokat figyelembe véve készítettük el a rendszerben a Termék extra szolgáltatás kezelést.
Természetesen ez a funkció nem kizárólag a visszaváltási díjak kezelésére alkalmas, bármilyen extra díjat, szolgáltatást tudtok a termékhez kapcsolni, ami szükséges. Pl. beszerelés, ajándékcsomagolás, egyéb betétdíjak.
A funkció lényege, hogy fel tudunk venni extra szolgálatásokat, amiket a termékekhez tudjuk kapcsolni (egyesével vagy tömegesen). Az extra szolgáltatások UNAS és Shoprenter webáruházakben is beállíathatóka. Ha egy termék megrendelésre kerül, akkor a hozzájuk kapcsolt extra szolgáltatás is a rendelésre rákerül, a számlára is. Visszáruban is kezelve vannak. Illetve a DRS specialitása, hogy többen RePontot is üzemeltetnek, aminél az automata egy utalványt készít a visszaváltott palackok értékére. Erről a kereskedő dönt, hogy csak a vásárlás során levásárolható az utalvány vagy esetleg vissza is fizet a vevőnek. A CloudERP mind a két opciót támgatja, tehát levonható a rendelésből az utalvány összege vagy visszáruként kifizethető a kasszából a vásárlónak az utalvány összege.
Fontos! Jelenleg a rendszerünk nem tudja a RePont automaták által kiállított utalványok vonalkódját automatikus beolvasni és értelmezni, így manuális lehetséges az utalványokon szereplő összeget rögzíteni a POS-ben!
Mivel többeknél a DRS rendszer kapcsán merült fel az erre irányuló igény, így a fejlesztést a visszaváltási díj példájával mutatjuk be.
Termék extra szolgáltatás rögzítése
A CloudERP-ben jelenleg is lehetőség van díjak rögzítésére, ennek a funkciónak a kibővítésével lett elérhető a funkció.
A Beállítások/Rendelések/Törzsadatok/Díj típusok menüben kerül listázásra az össze díj. Az Új díj műveletre kattintva megjelenítésre kerül egy ablak, ahol választani tudunk milyen típusú díjat kívánunk rögzíteni.
Válasszuk a Termék extra szolgáltatás típust, majd kattintsunk az OK gombra.
Adjuk meg az extra szolgáltatás nevét. Figyeljünk rá, hogy ez a név egyedi legyen és olyan nevet adjunk, ami a számlán, POS bizonylaton és egyéb bizonylatokon meg fog jelenni, tehát a vevőnk számára is érthető megnevezése legyen.
Adjunk meg egy cikkszámot, ez legfőképp a webáruház miatt fontos, ugyanis lehetséges a webáruházas díjakat összekapcsolni ezzel a díjjal (errről a későbbiekben részletes írunk).
Adjuk meg a pénznemet, illetve ha szeretnénk akkor adhatunk meg formulát is, ebben az esetben a díj számolása automatikus lesz a rendelésen a kiválasztott formula alapján.
Ezután adjuk meg a nettó árat, ez ugye a visszaváltási díj esetén 50 Ft, majd adjuk meg az ÁFA kódot. Visszaváltási díj esetén ez 0% TAHK. VISZONT, ha szeretnénk hogy az extra szolgáltatás azt az áfa kódot kapja meg mindig automatikusan, mint ami a hozzá kapcsolt termék áfa kódja, akkor ezt hagyjuk üresen. Erre akkor lehet szükséges, ha olyan betétdíjat rögzítünk, aminek az árát a termék gyártója határozott meg, ugyanis ilyenkor mindig a termék áfa kódja határozza meg a díj áfa kódját is. Ha ezt megadtuk vagy üresen hagytuk, akkor a bruttó ár is automatikusan kiszámításra kerül.
Engedélyezni tudjuk, hogy a díj Közvetített szolgáltatást tartalmaz-e, amennyiben engedélyezzük, akkor a számlán feltüntetésre kerül a közvetített szolgáltatást tartalmaz megjegyzés.
Hozzáadás visszáru rendelésekhez, engedélyezhetjük vagy letilthatjuk, hogy a visszáru folyamat során ez díjtipus kiválasztható legyen-e. Visszaváltási díj kezelés esetén ezt engedélyezzük, hisz ha visszahoz a vevő egy terméket, akkor a palackot is hozza vele, aminek az árát visszafizetjük neki.
Összeg szorzása a tétel mennyiségével: Ha ezt engedélyezzük, akkor a termék extra szolgáltatás annyiszor kerül a rendelésbe, ahányszor a hozzá kapcsolt termék a rendelésben van. Tehát betétdíj esetén ezt engedélyezni kell, hisz 10 db ásványvíz esetén azt szeretnénk ha 10x számolná fel a rendszer ezt a díjat. Míg egy csomagolás esetén lehet nem szeretnénk 10x kifizettetni a vevővel a csomagolást.
Ha mindent helyesen rögzítettünk, akkor Mentsük el.
Ha elmentettük a díjat, akkor egy listában látjuk az összel díjjal. Ezek bármikor törölhetőek, szerkeszthetőek.
Ha a díj egy termékhez van rendelve akkor törölni nem lehetséges a díjat, viszont módosítani lehetséges. Törölni akkor lehet ha egyetlen termékhez sincs hozzákapcsolva az extra szolgáltatás.
Extra szolgáltatás kapcsolása termékhez
Ha létrehoztuk az extra szolgáltatást, akkor hozzá kell kapcsolnunk a termékekhez, hogy a termék rendelésbe való rögzítésekor automatikusan a kosárba kerüljenek az extra szolgáltatások is.
Több módon tudjuk kapcsolni a termékekhez: manuálisan egyesével, manuálisan tömeges és improt segítségével, mindegyiket külön-külön bemutatjuk.
Fontos! Az extra szolgáltatást egyszerű termékhez, csomagtermékhez és variációhoz tudjuk kapcsolni, variálható termékhez nem kapcsolható.
1. Manuálisan egyesével
A termék adatlapon a Termékek szerkesztés fülön az Extra szolgáltatások blokkban az Új Extra szolgáltatás hozzáadása művelettel tudjuk hozzákapcsolni a díjakat a termékekhez. Fontos, hogy egy extra szolgáltatást csak egyszer tudunk egy termékhez kapcsolni, de több különböző extra szolgáltatást is kapcsolható a termékhez.
Ha a termékhez kapcsoltuk az extra szolgáltatást, akkor a sor végén található kuka ikonnal tudjuk róla lekapcsolni.
Továbbá ha tömegesen importáltuk vagy tömegesen kapcsoltuk a termékekhez az extra szolgáltatást, az is itt látható.
Az alábbi képen narancssárgával jelölt extra szolgáltatás egy olyan szolgáltatás, aminél az ÁFA a főternék ÁFA kódjától függ, így ilyen esetben nem írunk ki tényleges bruttó árt és ÁFA-kódot, hisz itt minden esetben a rendelésen szereplő vevőtől (pl. vevő országa, vevő típusa) függ a termék áfa-kódj, ezzel együtt az extra szolgáltatás áfa kódja is dinamikusan változik pl. gyártó által meghatározott betétdíj (visszaválthetó termék) esetén ezt kell alkalmazni.
Míg a lilával jelölt extra szolgáltatás egy olyan szolgáltatás, aminél előre a rögzítő felületen megadtuk az ÁFA kódját, így itt fixen mindig ezt az áfa kódot fogja kapni ez az extra szolgáltatás, pl. a DRS visszaváltási díj esetén ezt kell alkalmazni.
2. Manuálisan tömegesen
Az extra szolgáltatásokat tömegesen a felületről is tudjuk kapcoslni és eltávolítani. Annyi a teendőnk, hogy a Termékek listában a sor elején található jelölőnégyzetekben bepipáljuk azokat a tételeket (ha szükséges az összeset) amelyekhez kapcsolni szeretnénk az extra szolgáltatást.
Ezután válasszuk ki az alsó műveletsávból a Tömeges szerkesztés -> Extra szolgáltatás kapcsolása műveletet.
Extra szolgáltatás kapcsolása
Fontos, hogy ha hozzákapcsolni akarjuk, akkor a Törlés mellett található kapcsoló szürke állapotban, azaz inaktív legyen.
Ekkor megjelenik egy felugró ablak, amiben a Tétel hozzáadása gombra kattintva tudunk választani a rögzített extra szolgáltatások közül.
Ha megadtuk az összes extra szolgáltatást, akkor a Mentés gombbal tudjuk véglegesíteni.
A rendszer ha sikeresen kapcsolta az extra szolgáltatást, arról egy visszajelzést is ad:
Ha a termékhez már korábban hozzá lett kapcsolva az extra szolgáltatás, akkor nem kapcsolja hozzá többször, hanem hibaüzenetben jelzi, hogy sikertelen volt a kapcsolás.
Extra szolgáltatás lecsatolása
Ha a termékről szeretnénk törölni az extra szolgáltatást, akkor arra kell figyelnünk, hogy a Törlés meleltt található kapcsoló kék színű, tehát aktív legyen. Ez jelenti azt, hogy a kiválasztott extra szolgáltatások lekapcsolásra kerülnek a kijelölt termékekről.
Válasszuk ki az extra szolgáltatást, majd kattintsunk a Mentés gombra.
A rendszer ha sikeresen lekapcsolta az extra szolgáltatást, arról egy visszajelzést is ad:
3. Importtal
Az importról és ezzel együtt az exportról a következő fejezetben részletes írunk.
Extra szolgáltatás exportálása és importálása
Természetesen tömeges szerkesztéshez a leggyorsabb mód az export- import, így a visszaváltási díjat importtal is lehetséges a termékhez kapcsolni és a kapcsolatot törölni.
Export
Az exportban 1 új oszlop kerül megjelenítésre: az extra szolgáltatás neve, az exportban product fee name néven találjuk. Ha több extra szolgáltatás kapcsolódik egy termékhez akkor vesszővel elválasztva kerülne felsorolásra az extra szolgáltatások.
Extra szolgáltatás hozzáadása importtal
Ha olyan extra szolgáltatást szeretnénk hozzáadni a termékhez ami még korábban nem volt hozzáadva, akkor annyi a teendőnk, hogy az extra szolgáltatás név oszlopba vesszővel elválasztva felsoroljuk az összes díj nevét. A felülíró és hozzáfűző mód itt is működik, tehát hozzáfűzés esetén ha már van rajta extra szolgáltatás, akkor ezzel bővül a lista, felülírás esetén pedig a meglévő extra szolgáltatások felülírjuk az új extra szolgáltatással.
Extra szolgáltatás eltávolítása importtal:
Ilyen esetben mindenképp az exportból érdemes kiindulni, ugyanis ilyenkor ha hozzá van adva a termékhez a visszaváltási díj, akkor csak annyi a teendőnk, hogy az adott oszlopból (Product fee name) töröljük az extra szolgáltatás nevét, majd importáljuk vissza felülíró móddal. Természetesen ha több extra szolgáltatás tartozik egy termékhez, akkor azt is meg tudjuk tenni, hogy csak egyet törlünk közülük és ezt importáljuk vissza.
Webáruházak extra szolgáltatás kezelése
UNAS Plusz szolgáltatás- CloudERP Extra szolgáltatás kezelés
Kapcsolódó leírások:
- https://unas.hu/tudastar/admin/plusz-szolgaltatasok
- https://unas.hu/blog/termekhez-kotott-plusz-szolgaltatasok
- https://unas.hu/tudastar/api/termekek-adatszerkezet#plusservices
Az UNAS-ban Plusz szolgáltatás nevet visel az a funkció, amelyet mi extra szolgáltatásnak nevezünk, így jelen esetben a két szó egymás szinonimájaként kerül egyes esetekben felhasználásra.
Fontos! Az UNAS tájékoztatása szerint a plusz szolgáltatás maga nem hozható létre API kapcsolaton keresztül, de az áruházba létrehozott plusz szolgáltatás már hozzárendelhető termékhez API-n keresztül. Ennek előfeltétele, hogy amikor az UNAS-ban létrehozzuk a plusz szolgáltatást, akkor 1 termékhez legalább kapcsoljuk, mert így tudja a szinkron a CloudERP-be behozni.
Továbbá UNAS-nál Plusz szolgáltatásokhoz az ÁFA-kulcsnál nem adható meg, hogy az ÁFA tárgyi hatályán kívüli csak annyit tudunk megadni, hogy 0%-os ÁFA, így ezt CloudERP oldalról szükséges lekezelni, hogy ha bejön akkor a 0%-os ÁFA-t minek értelmezzük, emiatt szükséges a CloudERP extra szolgáltatások és az UNAS plusz szolgáltatások összekapcsolása.
Emiatt fontos, hogyhozzuk létre a Plusz szolgáltatást UNAS-ban, ugyanis ha nem hozzuk létre, akkor a CloudERP nem tudja hozzárendelni a webshopban a termékhez, de az alábbiakban lépésről- lépésre levezetjük mi a teendő:
1. UNAS-ban plusz szolgáltatás létrehozása a Beállítások / Termék adatok / Plusz szolgáltatások menüben.
DRS visszaváltási díj esetén így kell kinéznie a díjnak:
Alul kattintsuk be, hogy "Nincs felső határ", állítsuk be a DRS díj egységárát (alapból 50 Ft), majd kattintsunk a Hozzáad gombra
2. UNAS- Plusz szolgáltatás hozzákapcsolása 1 db termékhez
Erre a lépésre azért van szükség, mert az UNAS csak úgy tudja nekünk átadni a plusz szolgáltatásokat, hogy mi összepárosítsuk a CloudERP-ben található extra szolgáltatásokkal ha azok már legalább egy termékhez az UNAS-ban hozzá vannak kapcsolva.
Nyissuk meg a beállítani kívánt termékek adatlapját a Termékek / Termékek kezelése menüben.
Lépjünk át az "Egyéb" fülre.
Kicsit lentebb válasszuk ki a Plusz szolgáltatást és kattintsunk a Hozzáad gombra, majd válasszuk lent a "Kötelező választani, lista oldalról részletek oldalra irányítva a vásárlót" opciót.
Ha jól állítottuk be akkor ennél a terméknél az előnézetben meg is jelenik a Betétdíj, amit a vásárló nem tud eltávolítani, hisz jelen esetben kötelező kifizetnie:
3. UNAS- CloudERP extra szolgáltatás megfeleltetések
Ezután annyi a teendőnk, hogy a CloudERP extra szolgáltatást és az UNAS plusz szolgáltatást összepárosítsuk.
Erre azért van szükség, mert egyrészt ha a CloudERP-ben a termékekhez hozzákapcsoltuk az extra szolgáltatásokat akkor az ERP -> webshop irányú szinkron így fogja tudni kiküldeni a webshopnak az információt, hogy ez az extra szolgáltatás megjelenjen a webshopban. Másrészt ha a vevő rendelést ad le egy termékkel, akkor így kap információt a CloudERP az a termék milyen extra szolgáltatást tartalmaz és annak mi az ÁFA-kódja.
A CloudERP-ben a Beállítások/Integrációk/Értékesítési csatornák menüben válasszuk ki az értékesítést csatornát.
Válasszuk a Szinkron beállítások/Termékadatok/Haladó beállítások/Termék extra szolgáltatás megfeleltetések menüt.
Itt kilistázásra kerül az összes extra szolgáltatás, ami a CloudERP-ben fel lett rögzítve, viszont a lenyíló listában még nem látunk egy opciót sem, hogy összepárosítsuk.
Ehhez a jobb alsó sarokban válasszuk a Műveletek -> Termék extra szolgáltatások letöltése műveletet, hogy a rendszer indítson egy kérést az UNAS-nak, hogy le tudja tölteni az UNAS-ban rögzített szolgáltatásokat.
Ha sikeres volt a letöltés, akkor megjelenik az összes UNAS-ban rögzített szolgáltatás, ami legalább egy termékhez az UNAS-ban kapcsolódik.
Válasszuk ki a megfelelőt és engedélyezzük az Extra szolgáltatások szinkronizálása opciót, majd Mentsük el.
Ha elmentettük, akkor a következő szinkron automatikusan hozzá fogja kapcsolni az UNAS-ban termékekhez a visszaváltási díjat. Indíthatunk mi is egy szinkront a Műveletek -> Webáruház szinkron indítása művelettel.
Így az UNAS felületén automatikusan a termékhez kapcsolásra kerül az extra szolgáltatás.
Így ha a vevő rendelést ad le a termékre, akkor a CloudERP-be automatikusan bekerülnek az extra szolgáltatások külön díjtételként a rendelésre.
Ha szeretnénk a későbbiekben eltávolítani a webshopban a termékről a plusz szolgáltatást, akkor annyi a teendőnk, hogy letöröljük a CloudERP-ben az extra szolgáltatást termékről és a következő szinkron a webshopban is törölni fogja a termékről ezt a kapcsolt szolgáltatást.
Shoprenter Termék kiegészítő- CloudERP Extra szolgáltatás kezelés
Kapcsolódó leírások:
- https://changelog.shoprenter.hu/hu/betetdij-kezeles-elerheto-a-shoprenterben?user_id=e3e27b0f-c680-45e3-b137-d0a96c814875&utm_source=beamer&utm_medium=sidebar&utm_campaign=Bettdj-kezels-elrhet-a-Shoprenterben&utm_content=textlink
- https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/19657994268829-Term%C3%A9k-kieg%C3%A9sz%C3%ADt%C5%91k?_gl=1*1cvi57f*_ga*MTA4MDU1OTc5OC4xNzE5OTAyNjkz*_ga_GD0FHNBF3H*MTcxOTkwMjY5Mi4xLjEuMTcxOTkwMjY5My41OS4wLjA.
A Shoprenterben Termék kiegészítők nevet visel az a funkció, amelyet mi extra szolgáltatásnak nevezünk, így jelen esetben a két szó egymás szinonimájaként kerül egyes esetekben felhasználásra.
1. Shoprenter- Funkció engedélyezése
A funkciót a Beállítások -> Labor menüpontban lehet engedélyezni Termék kiegészítők kapcsoló aktiválásával.
2. Shoprenter- Termék kiegészítő létrehozása
A Termékek > Termék kiegészítők menüpontba van lehetőség az “Új hozzáadása” gombra kattintva.
Ha sikeresen létrehoztuk, akkor a Termékek/Termék adatlapon belül a Linkek fülön lejebb görgetve fogjuk megtalálni azokat a termék kiegészítőket, amiket felvittünk a Shoprenterbe.
Itt lehetséges ezt kezelni, de mi most azt az esetet mutatjuk be, amikor ezt nem a webshopban kezeljük, hanem a CloudERP-ben.
3. Shoprenter- Termék kiegészítő és CloudERP extra szolgáltatás összepárosítása
A CloudERP-ben az Integrációk/Értékesítési csatornák/ Szinkron beállítások/ Termékadatok/ Haladó beállítások menüben a Termék extra szolgáltatásmegfeleltetések blokkban engedélyezzük az "Extra szolgáltatások szinkronizálása" mezőt.
Indítsunk egy szinkront a Műveletek- Webáruház szinkron indítása művelettel, ami be tudja hozni a CloudERP-be az Shoprenterben-ban létrehozott termék kiegészítőket.
Ekkor megjelenik az adott CloudERP extra szolgáltatás alatt található mezőre kattintva az összes olyan Shoprenter termék kiegészítő, ami rögzítettünk.
Párosítsuk össze őket. Ez azért fontos, mert így fogja tudni a két rendszer egymás között kommunikálni, hogy melyik szolgáltatás melyik. Tehát ha a CloudERP-ben egy termékhez kapcsolunk egy extra szolgáltatást, akkor azt a szinkron kivigye a webshopba és a helyes szolgáltatást csatolja hozzá. Illetve ha a webshopban rendelést adnak le vele, akkor az ERP-be is a helyes szolgáltatással jöjjön be a rendelés.
Ha a CloudERP-ben termékekhez kapcsoltuk az extra szolgáltatásokat, engedélyeztük az szinkronizálást és megtörtént a megfeleltetés, akkor a következő szinkron automatikusan hozzá fogja kapcsolni az Shoprenterben termékekhez a visszaváltási díjat.
Tehát az fog látszódni a Shoprenterben a terméken, hogy egy Zöld pipa van az adott termék kiegészítő mellett.
Illetve ha egy vevő kosárba rakja a terméket, akkor egyből a tétel alatt meg fog jelenni a hozzá kapcsolt kiegészítő és ha leadja a rendelést, akkor ez a CloudERP-be is átszinkronizálódik.
Számlázás
A számlán korábban is külön tételként jelentek meg a díjak, így jelen fejlesztés kapcsán nem történt változás, a termékekhez kapcsolt extra szolgáltatások külön tételként kerülnek megjelenítésre a számlán, ha más ÁFA kóddal rendelkeznek, akkor ez is feltüntetésre kerül.
Visszáru
Abban az esetben ha az extra szolgáltatás rögzítő felületen engedélyezzük, hogy "Hozzáadás visszáru rendelésekhez", akkor ha visszáruzzuk a rendelést, amiben az adott termékhez hozzá van kapcsolva ilyen szolgáltatás, akkor automatikusan az adott szolgáltatás is visszáruzásra kerül. Pl. egy betétdíj esetében ez egyértelmű, hogy ezt az extra szolgáltatást is visszáruzzuk, hisz a termékkel összekapcsolódik, de pl. egy díszcsomagolás vagy beszerelés esetén nem biztos, hogy vissza szeretnénk fizetni a vevőnek ezeket a szolgáltatásokat, így ezt a díjon tudjuk szabályozni.
Ha a "Hozzáadás visszáru rendelésekhez" engedélyezve van, akkor visszáru létrehozásakor így jelenik meg az extra szolgáltatás, ami a visszáru októl függően vagy visszafizetésre kerül a vevőnek, vagy nem.
POS
A webshopos rendeléseken felül a bolti vásárlások során is kiemelten fontos, hogy az extra szolgáltatások a megfelelő árral, mennyiséggel és ÁFA kóddal kerüljenek értékesítésre.
Ha egy olyan terméket adunk el, aminél van kapcsolt extra szolgáltatás, akkor az alábbi képen látható módon fognak megjelenni a díjak.
Jelen esetben egy betétdíjat rögzítettünk, aminél fontos, hogy a termék mennyiségével nőjön a betétdíj mennyisége és ezáltal ára is. Az extra szolgáltatás neve mögött található zárójelben látható egy szám, amely azt jelöli, hogy az adott szolgáltatás hányszor lett felszámítva.
Az alábbi képen pedig az látható, hogy ha több olyan terméket értékesítünk, amelyek mindegyikhéz tartozik extra szolgáltatás, akkor azok külön sorban láthatóak, ha ezeknek a termékeknek a mennyiségét növeljük, akkor automatikusan a hozzá kapcsolódó szolgáltatás mennyisége és ára is növekedni fog.
A Fizetésre kattintás után az alábbi felület jelenik meg, ahol a fizetés véglegesítése előtt át tudjuk nézni, hogy minden helyesen be lett-e olvasva. Itt is látható, hogy a 3 db termékhez 3 db betétdíj került felszámításra és ezeknek az ÁFA részletezőben láthatóan külön lett elszámolva a bruttó értéke, hisz jelen esetben eltérő ÁFA-kódon kerül értékesítésre a termék és a betétdíj.
Visszaváltási díjas termékek visszaváltása és visszatérítés módjai
Két visszaváltási mód lehetséges:
- Kötelező gépi visszaváltás: 400m2 feletti üzletméret esetén kötelezően a boltok kötelezettek a MOHU által biztosított visszaváltó automaták üzemeltetésére.
- Önkéntes visszaváltás: Önkéntesen csatlakozhat minden olyan vállalkozás vagy szervezet, amely rendelkezik adószámmal, valamint vállalja a visszaváltó (úgynevezett RVM) automata üzemeltetését és műszakilag megfelelő elhelyezését, vagy a kézi visszaváltás feltételeit. Az a szereplő, amely biztosítja az üzemeltetési feltételeket, megpályázhatja a rendelkezésre álló automatákat vagy kézi visszaváltó pontként csatlakozhat a rendszerhez, függetlenül attól, hogy gazdálkodó, nonprofit szervezet, üzlet, vendéglátóegység vagy éppen szolgáltató vállalkozás.
A visszatérítésnek 3 módja van:
- Banki átutalás: A REpont applikáció segítségével a felhasználói fiókban azonosítsd magad, majd az ott megadott bankszámlaszámra történő azonnali utalással kapod meg a visszatérítési díjat.
- Jótékonysági felajánlás: Lehetőséged van jótékony célra felajánlani az összeget.
- Bolti utalvány: Az az utalvány, amit a visszaváltó automata kiadott, készpénzre váltható a kereskedőnél vagy értéke levonható a vásárlás végösszegéből. A kereskedő döntése alapján, csak az adott üzletben, vagy az általa üzemeltetett teljes hálózatban is felhasználható lehet ez az utalvány.
Jelen fejlesztés keretében kizárólag a bolti utalvánnyal foglalkoztunk, ugyanis abban az esetben ha a vásárló bolti utalványt szeretne beváltani a CloudERP-t használó üzletben, úgy az utalvány beváltását a rendszernek támogatnia kell.
Alábbiakban részletezzük ezekre hogyan van lehetőség.
A banki átutalás és a jótékonysági felajánlás visszatérítése módok nem érintik a CloudERP-t.
RePont utalvány felhasználás
Ha olyan üzletet üzemeletetünk, ahol a RePont által kibocsájtot utalványok felhasználhatóak, akkor az üzlet döntése alapján az utalványt beváltani két féle módon lehetséges: a pénztárból készpénz formájában kifizetésre kerül a vásárlónak vagy a vásárlásából levonásra kerül kedvezményként.
Fontos! A fejlesztés élkészültéig nem kaptunk információt a MOHU-tól, hogy az utalványon található vonalkódnak mi a feldolgozási mintája, így rendszerünk nem tudja a RePont automaták által kiállított utalványok vonalkódját automatikus beolvasni és értelmezni, így manuális lehetséges az utalványokon szereplő összeget rögzíteni a POS-ben!
Készpénz visszafizetés
Ha a kasszából engedélyezünk készpénz kifizetést, akkor azt úgy tudjuk megtenni, hogy a POS-ben indítunk egy visszárut, ami egy tétel nélküli visszáru lesz.
Itt ismét a Visszáru opciót választjuk.
A POS felületen nem választunk tételt, hanem egyből a Díj hozzáadása -> Díj hozzáadása opciót választjuk.
Itt kiválasztjuk azt a díjat, amit vissza szeretnénk fizetni.
Majd a nyíl segítségével lenyitjuk a felületet, ahol meg tudjuk adni az utalvány értékét. Ha jól választottuk ki a díjat, akkor megfelelő lesz az ÁFA-kód is, jelen esetben a DRS esetén ennek 0% TAHK-nak kell lennie.
Fontos! Mivel visszafizetünk a vásárlónak, tehát kiveszünk a kasszából, így az előjelnek negatívnak kell lennie, tehát amikor beírjuk az utlavány értékét ne felejtsük ki előle a negatív előjelet!
Ha helyesen megadtuk az utalvány értékét, akkor kattintsunk a Fizetés gombra.
Itt még egyszer megjelenik egy összegző, ahol át tudjuk tekinteni a tételeket és díjakat a visszáru, majd válasszuk ki a Készpénzes fizetési módot.
A rendszer még egyszer utoljára kéri a Fizetés véglegesítését, ami ugye jelen esetben a kasszából egy kiadás.
Ha véglegesítettük, akkor a rendszer automatikusan legenerálja a blokkot rajta a díjjal, a helyes ÁFA-kóddal és a kifizetett összeggel.
Utalvány levásárlás
Abban az esetben ha nem készpénzben szeretnénk visszafizetni a vásárlónak az utalvány összegét, hanem engedélyezzük neki hogy levásároljak, akkor azt az alábbiak szerint tudjuk rögzíteni a rendszerben.
Fontos, hogy a végösszeg ebben az esetben ne legyen negatív, tehát a vásárló csak úgy vásárolhatja le az utalványt, hogy 0 vagy annál magasabb legyen a végösszeg. Enek oka, hogy normál rendelés végösszege nem lehet negatív.
Erre két módszer létezik a POS felületen, mind a kettőt bemutatjuk az alábbi leírásban.
1. Kedvezmény rögzítése
Hagyományos módon elindítjuk az értékesítést, beolvassuk a vevő által megvásárolni kívánt termékeket.
Ha minden terméket beolvastunk rákattintunk a Kedvezmény gombra.
Ekkor megjelenik a Kedvezmény hozzáadása felület. Válasszuk ki a Rendelésen megjelenő és Ár típusú kedvezményt.
Írjuk be a kedvezmény összegét és válasszuk ki az ÁFA kódot (DRS esetén ez 0% TAHK), illetve opcionálisan adhatunk a kedvezménynek egy nevet is, amely a POS által generált bizonylaton fog megjelenni. Itt már a rendszer automatikusan ki is számolja hogy mennyi lesz az új bruttó végösszeg, illetve nem is enged nagyobb kedvezményt rögzíteni, mint a rendelés végösszege.
A Hozzáadás gombbal adjuk hozzá a rendeléshez a kedvezményt.
Ekkor a rendelésen is megjelenik a kedvezmény, amelyet ekkor még tudunk törölni a Kuka ikonnal. Ha megfelelő, akkor a Fizetés ikonra kattintva tovább tudunk lépni.
Itt még egyszer át tudjuk nézni a tételeket, levont díjakat és ki tudjuk választani a fizetési módot.
2. Negatív díj rögzítése
Hagyományos módon elindítjuk az értékesítést, beolvassuk a vevő által megvásárolni kívánt termékeket.
Ezután a Díj hozzáadása -> Díj hozzáadása opciót választjuk.
Itt kiválasztjuk azt a díjat, amit vissza szeretnénk fizetni.
Majd a nyíl segítségével lenyitjuk a felületet, ahol meg tudjuk adni az utalvány értékét. Ha jól választottuk ki a díjat, akkor megfelelő lesz az ÁFA-kód is, jelen esetben a DRS esetén ennek 0% TAHK-nak kell lennie.
Fontos! Mivel ez egy utalvány vásárlónak, ami csökkenti a vásárlás értékét, így az előjelnek negatívnak kell lennie, tehát amikor beírjuk az utlavány értékét ne felejtsük ki előle a negatív előjelet!
Ha helyesen megadtuk az utalvány értékét, akkor kattintsunk a Fizetés gombra.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.