- Termék árak a rendszerben
- Normál és kedvezményes árlisták
- Alapértelmezett és egyedi árlisták
- Termékek és árlisták
- Árlisták hierarchiája
Termék árak a rendszerben
Az árazás az egyik kulcseleme az értékesítési folyamatainknak. A CloudERP-ben többféle lehetőséged és eszközöd van arra, hogy kialakítsd a legcélravezetőbb árazási politikádat.
Első lépésként tekintsük át elméleti oldalról, hogy hogyan működi ez a CloudERP-ben. A gyakorlati útmutatókat későbbi fejezetekben lépésről-lépésre fogjuk bemutatni neked.
Legelső lépésként fontos megértened azt, hogy miként működik az árazás a CloudERP-n belül. A lenti ábrán lentről felfelé haladva láthatod azt, hogy majd milyen lépéseken kell végig menned ahhoz, hogy a termékeidet a megfelelő áron értékesítsd.
Látható, hogy
- Első lépésként mindig egy árlistátból indulunk ki, majd ezek után következnek a termékek árai, amelyek ezen az árlistán belül találhatóak.
- Második lépésként dönthetsz arról, hogy ezeket az árlistákat (természetesen a benne szereplő termék árakkal együtt) milyen értékesítési csatornákhoz, vagy esetlegesen milyen kiemelt ügyfélhez vagy azoknak egész csoportjához rendeled hozzá.
Legelőször gondold végig, hogy milyen árlistákra lesz szükséged, dolgozol-e egyáltalán különböző árakkal, különböző értékesítési csatornákon. Van-e olyan ügyfélköröd, akiknek kimondottan más áron szeretnéd értékesíteni a termékeidet?
Az így kialakult árlistákhoz kötődően tudod majd az egyes termékeidet beárazni, több árlistához is hozzárendelni, egyedi árakkal.
Az így kialakított árlistákat pedig hozzá tudod majd rendelni a kiindulási alapként szolgáló értékesítési csatornáidhoz, vagy ügyfeleidhez esetlegesen annak egész csoportjához.
Normál és kedvezményes árlisták
Amennyiben már ismerkedtél a rendszerrel, biztosan felfedezted, hogy az árazás menüpont alatt kétféle árlistát is találsz:
- normál árlista
- kedvezményes árlista
Fontos tehát, hogy amikor az árlisták kialakításán gondolkozol, akkor ne egy időszakos kedvezményre gondolj. A különböző akicóidnak ugyan úgy fogsz tudni árlistát létrehozni, mint a normál áraidnak ezek lesznek a kedvezményes árlisták, amelyeket azonos módon fogsz tudni hozzárendelni a különböző értékesítési csatornáidhoz és egyes webshopok esetében (UNAS, Shoprenter) akár ügyfélcsoportokhoz is.
Alapértelmezett és egyedi árlisták
Legyen szó normál, vagy kedvezményes árlistáról a rendszer ezeken belül is két alaptípusú áristát fog tudni kezelni. Ebből az egyik az alapértelmezett árlista: ebből mindig csak egy lehet. Érdemes lesz azt az árlistát alapértelmezettnek beállítanod, amelyet a legtöbb esetben használsz, ugyanis a rendszer mindig ehhez fog elsőként „hozzányúlni”. A normál (tehát nem kedvezményes) árlsitákon belül az alapértelmezett árlista az, amelyhez minden termékednél kötelező lesz árat beállítani, illetve ez az árlista nem törölhető a termékeknél. Az egyedi árlistából korlátlan számban tudsz létrehozni az ERP rendszerében és ezekből az árlsitákból annyit fogsz tudni hozzárendelni egy-egy termékhez, amennyit csak szeretnél. Az árlisták létrehozásának gyakorlatáról szintén egy későbbi, gyakorlati útmutatóban tudsz majd meg részleteket. De folytassuk még egy kicsit az elméletet.
Termékek és árlisták
Ahogy a fentiekben utaltunk rá egy-egy termékedet az általad létrehozott, valamint az alapértelmezett árlistához is hozzá tudod rendelni. Ennek megfelelően fogod tudni az egyes értékesítési csatornáidon, esetlegesen egy-egy kiemelt ügyfélcsoportodnak/ügyfelednek más-más áron értékesíteni a terméket.
Kedvezményes árlisták esetén ugyan ez a helyzet, ebben az esetben annyi a különbség, hogy ezeket a kedvezményeket akár időszakosan is hozzá tudod rendelni az adott termékhez.
Árlisták hierarchiája
A következő leírásokban az árlisták hierarchiáját részletesen át fogjuk nézni minden értékesítési csatornánál. Azonban mielőtt nekivágnál az árlistáid kialakításának mindenképpen érdemes általánosságban megnéznünk, hogy hogyan alakíthatod ki az egyes árlistáidat.
Ezen az ábrán láthatod, hogy az alapértelmezett árlistádat úgy lesz érdemes meghatároznod, hogy az a legbővebb vásárlói csoportot (leggyakrabban használt értékesítési csatornát), a legtöbbször használt áraidat tartalmazza majd. A fentiekben már utaltunk rá, hogy ez lesz az az árlista, amelyhez kötelező jelleggel hozzá kell rendelned árat minden terméknél és ez az az árlista, amely hozzárendelés nélkül lesz érvényes minden vásárlódra és offline értékesítési csatornádra.
Az egyedi árlistáidat pedig a fenti példából kiindulva majd úgy lesz érdemes létrehoznod, hogy azok egy bizonyos ügyfélcsoportodnak/ügyfelednek legyen majd csak elérhető. (Természetesen ugyan ez igaz az egyes értékesítési csatornáidra is.)
Talán ez így elsőre egy picit még bonyolultnak hangzik, de a következőkben lépésről lépésre a gyakorlati útmutatók során fogunk tanácsokat adni, hogy hogyan érdemes felépítened az árazási rendszeredet.
Összefoglalva tehát:
- létre kell majd hoznod árlistákat: ezeket úgy érdemes kialakítanod, hogy a leggyakrabban használt áraidat tedd majd az alapértelmezett árlistába, és szűkítve a kört hozz létre egyedi árlistákat
- a kialakított árlistáidhoz fogsz tudni a termékeknél árakat meghatározni
- szintén ezeket az árlistákat tudod majd értékesítési csatornákhoz, ügyfélcsoportokhoz, vagy kiemelt ügyfelekhez rendelni
És akkor jöjjön a gyakorlat. Első lépésként nézzük meg, hogy hol tudod felvenni az árlistákat.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.