Ha nem ismered teljesen a visszáru folyamatát kérünk először ezeket olvasd el:
Ha ezek már mennek kisujjból, akkor nézzük át a többszörös visszáru folyamatát, amely annyit jelent, hogy egy rendeléshez több visszáru is tartozhat.
Egy gyakorlati példán szemléltetjük a folyamatot.
Van egy rendelésünk 3 db termékkel, amely Kész státuszban van, ugyanis kiszállításra került.
Lista nézetben:
Jelöljük ki a rendelést amelyet szeretnénk visszáruzni a sor elején található jelölőnégyzet segítségével és válasszuk ki a "Visszáru" műveletet a fenti műveletsorból.
Kanban nézetben:
Jelöljük ki a rendelést a visszáruzni kívánt rendelés kártyájára kattintva (1.), majd válasszuk a "Több" opciót (2.) és a listából válasszuk ki a Visszáru műveletet (3.)
Ekkor megjelenik a visszamondás létrehozása felugró ablak.
Mivel az esetek egy részében a vásárló nem küld vissza minden terméket, így először jelöljük ki azokat a tételeket, amelyeket nem szeretnék visszáruzni (1.), majd kattintsunk a törlés gombra (2.) ezzel eltávolíthatjuk a visszáru rendelésről.
A visszáruzni kívánt tételek esetében pedig válasszuk ki a visszáru okát (3.).
Ha nem tudod pontosan milyen célt szolgálnak a visszáru okok és hogyan kell őket felrögzíteni nézd meg az erről szóló útmutatókat ITT.
A díjak / szállítási díjak automatikusan átkerülnek az eredeti rendelésből, negatív értékkel, ezeket amennyiben szeretnénk el tudjuk távolítani, illetve ha szeretnénk újakat is tudunk hozzáadni (például: visszaküldés díja). A díjak abban az esetben kerülnek át az eredeti rendelésből, ha az beállításra került a Rendelések/Alapbeállítások menüben.
Válasszunk fizetési módot és szállítási módot (4.), majd ellenőrizzük le a teljes visszáru rendelést és ha rendben találjuk akkor kattintsuk az OK gombra (5.), amivel létrejön a visszáru rendelés.
Ekkor a rendelés állapota "Visszáru" lesz és kanban nézetben átkerül a "Visszaküldés alatt" oszlopba.
A rendelést megnyitva a "VISSZÁRU RENDELÉSEK" fülön látjuk az eredeti rendeléshez kapcsolódó visszáru rendelést. Ennek azonosítója RET-XXXX-YYYYYYY lesz.
Fontos! Abban az esetben lehet újabb visszárut indítani ugyan arra a rendelésre, ha a korábban létrehozott visszáru rendelés bevételezése vagy selejtezése megtörtént, azaz lezárásra került az előző visszáru rendelés. Egy időben csak egy visszáru rendelés lehet folyamatban egy rendeléshez. |
A visszaáru rendelésen attól függően, hogy helyszíni átvétele vagy kiszállításos, jelezni tudjuk hogy a helyszíni átvétel megtörtént vagy pedig címkét tudunk nyomtatni és ha megtörtént a kézbesítés, akkor automatikusan kézbesített státuszba kerül.
Ha megtörtént a helyszíni átvétel vagy a kézbesítés, az adott ikon zöldre vált és el tudjuk indítani a bevételezést, amelyhez létrejön egy bevételezési raktárművelet. Ha ezt sikeresen végrehajtottuk a WOP kész állapotba kerül és a visszáru rendelés is "Kész" státuszt kap, továbbá az eredeti rendelés is ismét átkerül "Kész" státuszba.
Ezek után ha megrendelőnk úgy dönt, hogy valamilyen okból újabb visszáruzást szeretne indítani ugyan erre a rendelésére, akkor már minden probléma nélkül meg tudjuk tenni.
Fontos! Addig tudunk új visszárut létrehozni a rendeléshez, amíg tartalmaz olyan terméket, ami visszáruzható. Tehát, ha egy rendelés 2 db terméket tartalmaz, és ebből egy termék visszaküldésre került, akkor értelemszerűen már csak 1 db visszáru indítható. |
Ebben az esetben ismét kiválasztjuk a fentiek szerint a Visszáru műveletet és a Visszamondás létrehozása felugró ablakban a Visszáru tételek között már csak azok a tételek jelennek meg amelyek nem kerültek az előző visszáru rendelés során visszaküldésre a megrendelő által.
A korábbi visszáru folyamatnak megfelelően létrehozzuk az újabb visszamondást. Ekkor az eredeti rendelés ismét átkerül Visszaküldés alatt státuszba és a Visszáru rendelések menüben megjelenik mind a két visszáru. Az Aktív állapotú második visszáru ugyan úgy végrehajtható ahogyan az első.
A fenti példában mind a 3 termék visszáruzása megtörtént, amit az eredeti rendeléstartalmazott, így újabb visszáru nem indítható.
A visszáru okoknál olyan okok kerültek megadásra, amelyek esetében a vásárló részére vissza kellett fizetni a termék árát, ez a két visszárun is látszik, ugyanis negatív végösszegűek a visszáruk.
Ezt az eredeti rendelésen is tudjuk ellenőrizni, ahol látszik, hogy 63.000Ft értékben került leadásra a rendelés, ami kifizetésre került. Ebből a termékek értéke 60.000 Ft volt, továbbá tartalmazott 3.000 Ft egyéb díjat (utánvét kezelés díja, szállítási díj), ezekről úgy döntöttünk, hogy nem térítjük vissza a visszárukkal a megrendelő számára. Így látható, hogy a két visszáru miatt visszajár a megrendelőnek 50.000 Ft és 10.000 Ft. Tehát az egyenleg -60.000 Ft, azaz ennyit kell visszafizetnünk összesen.
Ha ezt kifizettük és megtörtént a tranzakció rögzítése, akkor az egyenleg 3.000 Ft lesz.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.