A visszárukezelés folyamat segítségével a már lezárt rendelésekkel kapcsolatos változtatásokat tudod bevezetni a rendszerbe.
Visszáru tipikus esetek
- Visszamondás
- Vevő nem vette át a csomagot
- Vevő megkapta csomagot, de szeretné egy részét vagy teljesen visszaküldeni
- Csere
- Vevő az egyik termék helyett másikat kér
- Vevő hibás terméket kapott, a selejt visszakerül a raktárba
- Pótlás
-
- Elveszett csomag pótlása
- Vevő hibás terméket kapott, a selejtet nem hozzuk el
- Vevő nem a megfelelő terméket kapta (csomagolási hiba)
-
A teljes visszáru folyamat három lépésből áll
1. A visszáru típusának meghatározása
2. Visszáru küldés módjának kiválasztása
3. Visszáru ok kiválasztása
Visszáru típusa
A visszárunak három főbb fajtáját különböztetjük meg a rendszeren belül
VISSZAMONDÁS | CSERE | PÓTLÁS |
Vevő nem vette át a csomagot | Vevő egy vagy több termék helyett másikat kér | Elveszett csomag pótlása |
Vevő átveszi a csomagot, de teljesen vagy részlegesen visszaküldi és nem kér cserét | Vevő hibás terméket kapott, a selejt visszakerül a raktárba | Hibás termék pótlása, selejt nem kerül vissza a raktárba |
Vevő nem jó terméket kapott | Hibás csomagolás miatt vevő nem jó terméket kapott |
Visszáru küldés módjai
A visszáru átvétel és küldés módja is többféle lehet
Személyesen intézi a vevő:
- Beviszi a raktárba
- Vevő maga intézi a beküldést és / vagy elszállítást
Futárszolgálattal intézi az eladó
+ Vegyes. Például cserénél a beküldést a vásárló intézi, de a cserét már az eladó
Jelenleg egy visszáru folyamatban csak egy szállítási mód választható ki, ami a teljes folyamatra érvényes
Visszáru okok
A visszáru folyamat végén meg kell tudni adni, hogy
- vissza kell-e téríteni a vásárlónak a rendelés összegéből
- készüljön-e helyesbítő számla a visszáru lezárása után és milyen tartalma legyen
- a visszaérkező áru felhasználható-e ismét vagy selejt raktárba kell kerülnie
Ezeknek a szabályozására szolgálnak a rendszerben a visszáru okok, amelyeket csak egyszer kell felvenni a rendszerbe és utána többször fel lehet használni.
A visszáru okok szabadon szerkeszthető elemek, amelyeknek a néven kívül két fontos tulajdonságuk van:
- visszatérítés
- selejt
A kiválasztott visszáru ok egyszerre meghatározza, hogy a folyamat végén mennyi visszatérítés szükséges és mi történjen a visszaérkező áruval.
Például: Hibás termék
Ebben az esetben visszatérítünk a vásárlónak és a visszaérkező áru a selejt raktárba kerül.
Új visszáru ok felvitele
Új visszáru okot a BEÁLLÍTÁSOK -> RENDELÉSEK -> VISSZÁRU OKOK menüpont alatt tudsz felvenni.
Hogyan kell értelmezni a visszáru okok kapcsolóit?
Talán az egyik legnehezebben érthető része a visszárunak, a visszáru okok kapcsolóinak megfelelő beállítása. Pedig nagyon egyszerű, ha egyszer megérted a lényegét.
Minden visszáru tételnél egyenként tudod szabályozni, hogy a termék selejtnek minősül (bal oldali kapcsoló) és visszafizetjük-e az árát a vásárlónak (jobb oldali kapcsoló)
Ebben a példában NINCS bejelölve a jobb oldali négyzet
Ezért amikor a visszáru folyamatban ezt az okot választod a tételnél, a tétel összege negatív értékkel fog szerepelni a visszáru rendelésen, ami azt jelenti hogy VISSZAFIZETÜNK.
Ebben a példában be van jelölve a visszáru oknál (Sérült csomag) a bal oldali opció. Ebben az esetben a visszáru folyamat végén, az eredeti termék bevételezésénél megjelenik a Selejt raktár. A bevételezés ilyenkor a Selejt raktárban jön létre.
Selejt raktár létrehozásáról EBBEN az útmutatóban olvashatsz.
Minden visszáru összeállításnál ellenőrizd a tételek összegét és végösszeget, hogy a megfelelő értéket számol a rendszer. Ha nem megfelelő, akkor valószínűleg rosszul állítottad be a visszáru okot.
Tipp! Használj beszédes visszáru okokat!
Például:
- Gyári hibás termék - Visszafizetünk, selejt
- Vevő eláll a rendeléstől - nem fizetünk vissza
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.