Visszamondás a csere mellett az egyik lehetséges visszáru folyamat, amit a rendszerben el tudsz indítani.
Mikor kell visszamondást indítanod?
- A rendelést átveszik, de mégsem kérik, vissza akarják küldeni a teljes rendelést
- A rendelésből egy vagy több tételt vissza akarnak küldeni, de nem kérnek cserét
- A csomag átvételt visszautasítják
Ezeket a visszamondás fajtákat fogjuk most részletesen átnézni.
- Visszautasítás
- Részleges vagy teljes visszamondás
- Visszamondás indítása
- Visszamondás létrehozása
- Szállítási mód meghatározása
- Mikor kell helyszíni átvételt választani visszamondásnál?
- Visszamondott tételek megadása
- Visszamondás indítása
- Visszamondás kiszolgálás lépései
- Raktárművelet elvégzése
Fontos! Ha nem vagy tisztában a viszáru alapokkal, akkor kérlek, ezt az alapozó útmutatót olvasd el először!
Visszamondás történhet tehát:
- Csomag visszautasítása miatt
- Részleges visszamondás miatt
- Teljes visszamondás miatt
Visszautasítás
Előfordul, hogy a vevő nem veszi át a csomagot vagyis visszautasítja. Ekkor azt a futár cég automatikusan visszakézbesíti az eredeti feladónak.
Automatikus visszamondás nyomkövetési esemény alapján
Abban az esetben, ha a csomagot visszautasítja a vásárló és a futárcég támogatja a nyomkövetés funkciót, (pl. GLS, MPL, SPRINTER .. ) a nyomkövetésben futárcégtől függően megjelenik a visszautasítás esemény.
Pl. GLS esetében
Ha a nyomkövetésben ez az üzenet jelenik meg, akkor a rendszer automatikusan elindítja a visszárufolyamtot. (csak elindítja, a teljes folyamatot jóvá kell hagyni)
Töbsször előforult már, hogy a visszautasítást rosszul jelentette le a futárcég. Ezért lehetőség van arra, hogy az automatikusan elindított visszaárufolyamatot töröljük. (Lásd Visszáru folyamat törlése útmutató)
Részleges vagy teljes visszamondás
Ez az az esetm, amikor a vevő átveszi a csomagot, de él a törvényi lehetősséggel és vissza akarja küldeni egy részét vagy a teljes rendelését.
Visszamondás indítása
A visszamondás folyamatot KÉSZ állapotú rendeléseknél tudod elindítani.
Mind a részleges mind a teljes visszamondást ugyanúgy tudod elindítani: jelölj ki egy rendelést, amelyiknek még nem volt korábban visszáru folymata* és válaszd a VISSZAMONDÁS parancsot.
* jelenleg egy rendeléshez csak egy visszárú indítható
Visszamondás indítása KANBAN nézetben
Jelöld ki azt a rendelést, amelyikhez visszárut szeretnél indítani. Győződj meg arról, hogy KÉSZ állapotban van. Nyomd meg a TÖBB menüpontot a képernyő alján és válaszd a VISSZAMONDÁS lehetőséget.
Visszamondás indítása rendelés lista nézetben
Visszamondás létrehozása
A visszamondás indítása után megjelenik a VISSZAMONDÁS LÉTREHOZÁSA ablak.
Ebben az ablakban tudod összeállítani, hogy
- milyen szállítási móddal történik a visszamondás
- milyen fizetési móddal készüljön a helyesbítő számla
- milyen tételeket kerüljenek visszamondásra
- milyen díjak szerepeljenek a visszamondásban
Szállítási mód meghatározása
Lehetőség van a visszamondást
- vevő által (helyszíni átvétel)
- futárcéggel
intézni.
Mikor kell helyszíni átvételt választani visszamondásnál?
- Vásárló elviszi a csomagot személyesen a megadott címre (pl raktár)
- Vásárló visszaküldi bármilyen módon (pl Posta) a megadott címre
- Futár visszahozza, mert a vásárló nem vette át (visszautasított csomag)
Visszamondott tételek megadása
A visszamondás létrehozása ablakban a tételeknél tudod meghatározni, hogy teljes vagy részleges visszaküldést kell létrehozni. A mennyiséggel tudod megadni, hogy MENNYI TÉTELT KÜLD VISSZA a vevő. Maximum annyi tételt küldhet vissza, amennyi az eredeti rendelésében szerepelt.
Példa
A lenti rendelésből a vevő csak egy VP-02 (Varázspálca - kétméteres) terméket szeretne visszaküldeni (részleges visszamondás)
Töröld ki a kuka ikon segítségével a teljes Repülő szőnyeg sort és adj meg 1-et a Varázspálcánál, mivel ennyit akar csak visszaküldeni a háromból.
A végeredményt a lenti képen látod
Visszamondás indítása
Indítás előtt végezd el a követlező szükséges lépéseket
- Állítsd be a díjakat, szállítási díjakat! (Kapcsolódó útmutató)
- Jelöld ki minden visszaküldendő tételnél a visszaküldés okát! (Kapcsolódó útmutató)
- Ellenőrizd a visszáru rendelés összegét! (Kapcsolódó útmutató)
Ha készen vagy az ellenőrzéssel, nyomd meg az OK gombot.
Miután jóváhagytad a visszáru rendelést, a rendelés átkerül a KÉSZ oszlopból a VISSZAKÜLDÉS ALATT oszlopba. A teljes visszáru folyamat ebben az oszlopban történik. Amikor a visszáru folyamat befejeződik, akkor a rendelés visszakerül a KÉSZ oszlopba.
Visszamondás kiszolgálás lépései
Szállítási módtól függően elindul a visszáru folyamat.
Visszamondás helyszíni átvétellel
Helyszíni átvételes visszamondás két lépésből áll:
- Helyszíni átvétel / jóváhagyás: raktár nyugtázza, hogy a csomag beérkeztett
- Bevételezés: termék vagy visszakerül az eredeti raktárba vagy selejtezés történik
Helyszíni átvétel nyugtázása
Létrehozás után a visszáru rendelés várakozó állapotba kerül, ami azt jelenti, hogy ténylegesen még nem történik meg a raktárművelet. A helyszíni átvételt ikon megnyomásával kell nyugtázni. Ezzel jelezzük, hogy a csomag ténylegesen visszaérkezett a raktárba. A jóváhagyás után lehet a raktárműveletet elvégezni.
Miért kell nyugtázni a beérkezést?
Előfordul, hogy az ügyfélszolgálat rögzít egy visszárut és egyezteti a vevővel, hogy személyesen fogja a megadott címre visszaküldeni. Ebben az esetben az ügyfélszolgálatos hozza létre a visszárut, de a raktárban nyugtázzák az ikon megnyomásával a valós beérkezést.
Visszamondás futárcéggel
A futárcéggel történő visszamondás három lépésből áll:
- Rögzítés: jelezni kell a futárcég felé az új igény
- Kézbesítés:
- Automata: nyomkövetés segítségével automatikusan megtörténik
- Kézi: a Kézbesítés gomb megnyomásával
- Bevételezés: termék vagy visszakerül az eredeti raktárba vagy selejtezés történik
Kérés elküldése a futárcég felé
Automata beküldés
Visszáru létrehozáskor állítsd be a Kiszállítás kezdése opciót és automatikusan beküldésre kerül a futárcégnek a kérés.
Kézi beküldés
Ha valamilyen okból kifolyólag nem megfelelő az automata küldés, akkor ne jelöld be a Kiszállítás kezdése opciót és indítsd el kézzel a folyamatot.
A kis teherautó ikont megnyomva lehet elküldeni kézzel a kérést a futárcég felé.
Mivel ilyenkor a csomag a vevőnél van nem készül címke ezért nem történik futár címke nyomtatás.
A kis teherautó SÁRGA színre vált, ezzel jelezve, hogy sikeresen megtörtént a feladás.
Csomagszámhoz és nyomkövetéshez nyisd meg a visszáru rendelést és a Szállítási adatok oldalon megtalálod a nyomkövetéssel kapcsolatos adatokat (nem minden szolgáltató esetében elérhető)
Kézbesítés
Ezután a futárcég rendszerében megjelenik az igény, hogy az adott címen fel kell venni a csomagot. Ha a futárcég támogatja a nyomkövetést, akkor a rendelés állapota automatikusan fog változni. Zöld teherautó ikon jelzi, ha a csomag sikeresen beérkezett a raktárba.
Ha nincs nyomkövetés, akkor a kis teherautó ikont megnyomva lehet nyugtázni a beérkezést.
Raktárművelet elvégzése
Akár helyszíni akár futárcéggel történt a raktárba szállítás, a raktárművelet megegyezik mindkét esetben.
A ikon megnyomása után feljön a VISSZÁRU ÉRKEZTETÉSE ablak, amiben nyugtázni lehet a beérkezést. Itt még van lehetőség a visszáru okot módosítani (pl. ha selejt a termék, de eredetileg nem az volt rögzítve).
A művelet végrehajtása bejelölésével a kapcsolódó bevételezés automatikusan megtörténik a háttérben miután megnyomtad az OK gombot.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.