Beállítások -> Automatizmus -> Üzenetküldési szabályok menüben van lehetőségünk meglévő szabályainkat szerkeszteni vagy újakat létrehozni.
Alapadatok
Új létrehozásakor lehetőségünk van beállítani egy nevet, és az üzenet típusát.
Az üzenet típusa szerint két lehetőségünk van:
- Slack
Továbbá a jelölőnégyzet segítségével tudjuk engedélyezni az adott üzenetküldési szabályt, ez jelenti azt, hogy aktív-e a szabály vagy nem.
1. Slack
Ennek lényege, hogy egy Slack csatornára automatikusan üzenetet tud írni a rendszer, ha például beérkezett egy rendelés.
Ennek beállítása prémium funkció, kérjük írj ügyfélszolgálatunkra (help@clouderp.hu) ha szeretnéd használni és segítünk beállítani.
2. Email
Itt állíthatóak be hogy milyen e-mail címről kerüljenek kiküldésre a levelek.
A prioritás megadása kötelező, amely azt jelenti, hogy a magasabb prioritási számmal rendelkező szabályt próbálja a rendszer kiküldeni először ha több azonos típusú szabály is van Engedélyezve pl. rendelésekkel kapcsolatos levelek kiküldése.
A Max újrapróbálkozások
CloudERP Üzenetküldő
- SMTP
1.1. CloudERP Üzenetküldő
Ez a CloudERP beépített levelező rendszere. Lehetőség van beállítani, hogy az összes üzenet erről kerüljön kiküldésre, de arra is lehetőség van, hogy ez a saját SMTP szerverünk mellett tartalékként szolgáljon, ha valamilyen hiba folytán a saját SMTP szerverünk nem működne.
1.2. SMTP
Mi az SMTP?
Az “SMTP-kiszolgáló” egy olyan levelezőszerverre utal, amely a feladó által küldött e-maileket egy vagy több címzettnek továbbítja a hálózati protokoll szabályainak megfelelően az interneten keresztül. Az SMTP levelezőszerver egyik fontos funkciója a spamek megelőzése olyan hitelesítési mechanizmusok segítségével, amelyek csak az engedélyezett felhasználók számára teszik lehetővé az e-mailek kézbesítését.
Meg kell adnunk az SMTP Hostot, SMTP Portot, SMTP felhasználónevet és SMTP jelszót. Ezek az adatok attól függnek, hogy mit szeretnénk bekötni. Lejebb a Gmailhez a konkrét lépéseket leírtuk.
Válasszuk ki hogy SMTP SSL vagy SMTP TLS.
A Küldő lehet egy email cím (mails@app.clouderp.hu), vagy az alias forma (CloudERP Levelező <mails@app.clouderp.hu>).
Gmail fiók SMTP bekötése:
Gmail SMTP server címe: smtp.gmail.com
Gmail SMTP felhasználónév: A te teljes Gmail címed (e.g. you@gmail.com)
Gmail SMTP port (TLS): 587
Gmail SMTP port (SSL): 465
Gmail SMTP password az alábbi módon adható meg:
1. Nyissuk meg a Gmailt, vagy bármilyen Google online alkalmazást.
2. Kattintsunk jobb felső sarokban a felhasználói fiókunkra (a kis képre).
3. A felugró ablakban kattintsunk a “Google fiók kezelése” gombra
4. A felületen ahova elnavigált minket a Google, keressük meg a Biztonság menüpontot, azon belül pedig a 2 Lépcsős azonosítást, majd kattintsunk rá:
5. Ezen az új felületen görgessünk le a lap aljára és ott kattintsunk az alkalmazás specifikus jelszavakra:
6. Az új oldalon válasszuk ki a két legördülő menüben amit szeretnénk majd kattintsunk a “Generálás” gombra:
7. Ezáltal kapunk egy 16 karakterből álló kódot, ezt mentsük el, mert ezt a kódot kell majd használni a CloudERP-ben az SMTP beállításokban az “SMTP Jelszó” mezőben.
Szabályok
Lehetőségünk van szabályokat beállítani, hogy milyen esetben kerüljön az adott szabály alkalmazásra. Pl. ha több webshopunk van, akkor adott webshophoz kapcsolódó e-mail x e-mail címről vagy y e-mail címről kerüljenek kiküldésre. Vagy a rendeléseket és a beszerzéseket más e-mail címről szeretnénk kiküldeni.
Ekkor a Szabályok blokkban a Szabály típusánál az Alapértelmezett helyett az Egyedi opciót kell kiválasztanunk.
A szabály függ a célunktól. Néhány példát leírunk, de ha egyéb szabályra van szükségetek bátran írjatok nekünk és segítünk.
Rendelésre és Beszerzésre külön szabály:
Ha rendelésre és ajánlatra szeretnénk az adott szabályt beállítani, akkor ezt írjuk be a Szabály mezőbe:
content_type__model in {'order', 'quote'}
Ha beszállítói rendelésre/beszerzésre szeretnénk az adott szabályt beállítani, akkor ezt írjuk be a Szabály mezőbe:
content_type__model = 'purchaseorder'
Ha több webshop esetén szeretnénk megkülönböztetni:
Első webshop:
A legegyszerűbb, ha létrehozunk egy Alapértelmezett e-mail típusú üzenet küldési szabályt.
Második webshop:
content_object__webshop_id = szám
A számot onnan tudjuk kideríteni, ha a Beállítások -> Értékesítési csatornák menüben megnyitjuk az adott értékesítési csatornát és az URL-ből a /organization/sales-channels/webshop/ után lévő részből kinézzük az értékét.
Ennél a példánál látszik, hogy a webshopunk száma 34, tehát ha ehhez a webshophoz állítunk be üzenetküldési Szabályt, akkor az egyedi szabály így fog kinézni.
content_object__webshop_id = 34
Több webshop:
Ez sok különböző webshop esetén is működik, csak mindig meg kell nézni milyen számot kell a szabályban megjeleníteni.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.