A legújabb verzió több új funkcióval és optimalizációval rendelkezik, hogy még hatékonyabbá tegye az üzleti működést. Az alábbi listában olvashattok róla, hogy milyen újdonságok kerültek a rendszerbe, az elején a nagyobb fejlesztésekről írunk, amelyekről külön-külön is készült tájékoztatót, amit mindig az adott linkre kattintva tudtok elérni, majd utána a kisebb funkciókról.
Tartalomjegyzék:
Nagyobb átalakítások
Megújult nézetek
Már pár hónapja elkezdődött a régi listák átalakítása az 1.45-ös verzióban (Verziótájékoztatót IDE kattintva érhető el), ezt az átalakítást folytattuk több listában, így mostantól ezekben a menüpontokban is a Rendelések, Visszáru vagy Ajánlatok listához hasonlóan tudunk nézeteket létrehozni, oszlopokat beállítani, szűrni, rendezni, ezekről a lehetőségekről az alábbi linken olvashattok egy általános tájékoztatót:
CloudERP 2.0 nézetek kezelése: Listanézet
Jelen verzióban az alábbi listák kerültek megújításra:
-
Termékek
-
Csomagolóanyagok
-
Raktárak -> Készletmozgások
-
Ügyfelek -> Személyek
-
Ügyfelek -> Cégek
-
Pénzügy -> Tranzakciók -> Bevétel
-
Pénzügy -> Tranzakciók -> Költségek
-
Pénzügy -> Tranzakciók -> Átvezetések
Listák bontása soronként
A listák bontása szintén egy teljesen új funkció, amely lényege, hogy egy-egy alap listanézetet további sorokra lehetséges alábontani, aminek kimutatások és részletesebb áttekintések miatt van fontos jelentősége.
Ezzel a funkcióval akár a rendeléseket rendelés tétel, tranzakció alapján alá tudjuk bontani vagy akár a termékeket FIFO rétegek vagy raktári mutatók szerint.
A Bontásról általánosságban egy külön bejegyzésben részletesen írtunk az alábbi linken:
Ezekben a menükben érhető el a bontás és az alábbi adatokra van lehetőség bontani az egyes listákon belül:
-
Termékek (Részletes leírás IDE kattintva érhető el)
- Profil
- Tulajdonságok
- Készlet
- Lokáció
- Árak
- Kedvezményes árak
- Beszállítók
- Listázások
- FIFO rétegek
- Készlet korosítás jelentés
- Értékesítések
- Készlet történet
- Raktári mutatók
- Beszállítói mutatók
- Ügyfelek
-
Rendelések (Részletes leírás IDE kattintva érhető el)
- Tételek
- Termék készlet foglalások
- Tranzakciók
- Események
-
Visszáru (Részletes leírás IDE kattintva érhető el)
- Tételek
- Termék készlet foglalások
- Tranzakciók
- Események
-
Ügyfelek (személyek és cégek)
- Eladások (rendelések)
- Számlázási adatok
- Szállítási adatok
-
Beszállítói rendelés
- Tételek
-
Szállítmányok
- Tételek
-
Raktárműveletek
- Tételek
- Készlettranzakciók
Termék listák bontása oszloponként (részletes oszlopok listázása)
A részletes listázás funkció lényege, hogy egyes adatokat alá tudunk bontani pl. raktárak, beszállítók, időszak, árlista, csoport vagy tulajdonság szerint, és ezeket az adatokat külön-külön be tudjuk állítani, hogy egy-egy dedikált oszlopban megjelenjenek.
Így lehetőségünk nyílik akár több eladási időszakot egymás mellé helyezni, vagy több beszállító adatait összehasonlítani, akár fogyáshoz kapcsolódó előrejelzéseket készíteni.
Részletes leírást az alábbi linken olvashattok a funkcióról:
Termék részletes oszlopok listázása (oszlopnkénti bontás)
ABC XYZ osztályozás
A verzió által elérhetővé vált a termékek ABC és XYZ osztályozása.
Az ABC osztályozás a termékek prioritás szerinti csoportosítása az érték vagy fontosság alapján. Az ABC osztályozás általában a bevétel vagy haszon alapján kategorizálja a termékeket, hogy azokat könnyebben kezelhessék a legfontosabbaktól kezdve a legkevésbé fontosakig.
Az XYZ osztályozás pedig a termékek keresleti változékonyságát veszi figyelembe. Az XYZ osztályozás általában három kategóriára osztja a termékeket az állandó, időszakos és változékony kereslet alapján, hogy jobban megértsék és kezeljék azokat a termékeket, amelyek különböző mértékben változnak a keresletben.
A funkció elméletét és pontos működését az alábbi linken részletesen bemutattuk:
Készletmozgások importálása
Hamarosan részletes leírás is elérhető lesz, kérjük térj vissza később.
Készletmozgások exportálása
Hamarosan részletes leírás is elérhető lesz, kérjük térj vissza később.
Kisebb módosítások
Beszerzési idő pontosabb nyomonkövetése
Annak érdekében, hogy egyes beszállítók átfutási idejét (lead time / beszerzési idő) pontosabban tudjuk a rendszerben vezetni, bekerült a beszállítói rendelésekhez és a szállítmányokhoz egy Vásárolva és egy Kiszállítva mező.
A beszállítói rendelésen kitölthető a Vásárolva mező, így az ebből létrehozott szállítmány automatikusan megkapja ezt az értéket.
Ha viszont nem használunk beszállítói rendelést, csak szállítmányt, akkor akár a szállítmányon is megadhatjuk a Vásárolva értéket és a Kiszállítva értéket.
Ez azért hasznos, mert ha például napokkal később/korábban kerül a rendszerbe rögzítésre a szállítmány, mint ahogy valójában meg lett rendelve, akkor pontosabb átfutási időt tudunk ebből a manuálisan beírható adatból számolni és így pontosabb beszállítói kimutatásokat tudunk adni.
Megjegyzés: Most visszamenőleg az összes beszállítói rendelésen található Vásárolva mező az e-mail küldés/ létrejött időponttal került feltöltésre, a kiszállítva pedig a szállítmány létrejötte. Ez a továbbiakban is megtörténik automatikusan, tehát kötelezően nem kell ezzel foglalkozni, csak ha valaki pontosabb adatokat szeretne látni.
Oszlopok átnevezése
Az Oszlopok átnevezése, ahogy a nevéből is adódik arra ad lehetőséget, hogy minden listanézetben a fejlécben található megnevezést szabadon átírjuk.
Ennek egyrészt akkor van jelentősége, ha cégen belül egy-egy oszlopot Ti specifikusan másképp neveztek vagy a kollégáknak egy ikonokkal jelölt egyszerűbb nézetet szeretnél összerakni.
Másrészt jövőbeli terveink között szerepel az exportok átalakítása, amihez szintén előnyös lesz ha bármire át tudjátok nevezni a fejléceket.
Az átnevezés elfogad emoji/ikon karaktereket is, pl 🛒⚠ ★ 🚀📦
A {source} > {field} formátumban felvitt nevek (tehát "valami[szóköz][>][szóköz]valami"), pedig már formázva fognak megjelenni így:
pl. Raktár 1 > Készleten
Az oszlop fejlécében található ... -ra kattintva érjük el a funkciót az Oszlop átnevezése mezőbe írva az adatot.
Tömeges rendezés, aggregátum hozzáadás
Az Oszlop beállítások menüben lehetőségünk van egyszerre az összes aktív oszlopra vonatkozóan rendezéseket, aggregátumokat is beállítani.
Ennek előnye, hogy nem a listanézetben oszloponként kell egyesével megadnunk ezt az adatot, hanem már itt ezen a felületen az összes releváns beállítás megadható.
A beállítások csak azok az oszlopokra érvényesülnek ahol értelmezhető. Tehát ha az fenti képet vesszük példának, akkor látható, hogy be lett állítva az aggregátumoknál a összeg, darab, maximum és minimum is.
Viszont vannak adatok amikre nem mind értelmezhető, ezekre ezek az adatok nem is fognak megjelenni.
Pl. egy dátum típusú oszlop esetében nem fog SZUM lenni, míg egy szöveges mező esetén maximum vagy minimum vagy SZUM.
De ezt a rendszer jelezni fogja, hogy mire milyen adat értelmezhető. Így ha alkalmazzuk a tömeges rendezést vagy aggregátum hozzáadást, akkor minden oszlopunk mellett megjelennek ikonok, amik segítenek az értelmezésben.
A térképtű ikon azt jelzi mely oszlop vannak rögzítve az oszlop jobb és bal oldalán (a tű hegyének iránya jelzi, hogy jobbra vagy balra vannak tűzve az oszlopok).
A nyilak a rendezéseket jelzik, ezek is irányuktól függően (lefelé vagy felfelé irány) jelzi, hogy az adott oszlop csökkenő vagy növekvő sorrendbe van rendezve.
Végül a nagy szigma ( ∑ ) jel jelzi, hogy mely mezőkre került beállításra aggregátum.
A kurzort az ikonok felé vezetve ki is írja a rendszer, hogy pontosan mik kerültek beállításra, ahogy az alábbi képen is látható.
Természetesen ha szeretnénk akkor a tömeges beállítás utána akár tömegesen törölni is tudjuk ezeket a beállításokat, ehhez csak annyi a teendőnk, hogy ugyan ebben a menüben vagy ha csak konkrétan egy elemet szeretnénk törölni, akkor az elem neve melletti x-re kattintunk (1.), vagy ha pl. az összes rendezést törölni szeretnénk, akkor a blokkban található x-re kattintunk (2.), majd elmentjük a módosításokat.
Oszlopbeállításokból oszlopok szerkesztése
Ha nem tömeges, hanem csak egyesével szeretnénk itt szerkeszteni az oszlopokat akkor arra is lehetőségünk van.
Ebben az esetben annyi a teendőnk, hogy az oszlop neve melletti ...-ra kattintunk.
Ekkor az alábbi beállítási lehetőség nyílik meg.
1. Megadhatjuk, hogy az adott oszlop szerint növekvő vagy csökkenő sorrendbe rendezze a listánkat.
2. Kiválasztható, hogy az adott oszlop jobbra vagy balra rögzítve legyen a listában, ami azt fogja okozni, hogy egy sok oszlopos nézet esetén jobbra és balra görgetés esetén is a rögzített oszlopok fixen ott maradnak.
3. Itt kiválasztható, hogy adott oszlopban található elemek a cellán belül hova legyenek rendezve. Alapértelmezetten minden adat balra van rendezve, kivéve a szám típusúak, amelyek jobbra, de ezt felül tudjuk bírálni ezzel a beállítással.
4. Megadhatóak külön oszlop szinten is aggregátumok, itt alapértelmezetten csak azokat az aggregátumokat fogjuk látni, amik értelmezhetőek adott oszlop elemeire.
5. Végül pedig az oszlop átnevezése, amelyről már fentebb szót ejtettünk.
Kalkulált adatok jelzése
Több helyen megjelent egyes blokkok és mezők mellett egy homokóra ikon, ami jelzi, hogyha bizonyos adatok nem teljesen aktuálisak / élő-ek. Ezeket a rendszer különböző időpontokban, pl naponta egyszer számolja újra automatikusan. Az újraszámolást az adattól függően kézzel lehet kezdeményezni a felütről, pl termék lista kimutatások újraszámolása, vagy árlista formulák újraszámolása. Az ikonra vezetve a kurzort pedig a rendszer megmutatja azt is, hogy hány órája lett újraszámolva az adott blokkban található információ.
Oszlop és sorok szegélyezése
Minden új típusú (V2) nézetben a jobb felső sarokban található fogaskerék (Nézetek szerkesztése) ikonra kattintva megjelenik egy felület, ahol a sűrűséget, sor kijelölést és egyebeket lehet beállítani. Itt mostantól a szegélyek is beállíthatóak minden nézethez, aminek lényege, hogy ha a Sorok opciót választjuk, akkor ahogy eddig is csak a sorok között lesz szegély, míg a Sorok és oszlopok opciót választva az oszlopok között is lesz szegély, amivel egy táblázatosabb, Excelhez hasonlító megjelenése lesz a listanézeteknek.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.