Ebben a cikkben publikáljuk azokat a fejlesztéseket, amikről tudjuk, hogy várhatóan a következő verzióban kiadásra kerülnek.
A verzió kiadása minden esetben egy tervezett dátum, ettől előfordul, hogy eltérünk.
A lista csak egy előrejelzés, amely időközben változni (főként bővülni) tud, így kérjük figyeljétek a listát, mert a verzió kiadása előttig újabb elemek kerülhetnek bele.
Az ütemterv célja, hogy előre lássátok milyen fejlesztések fognak kikerülni, így ha azt látjátok hogy a működéseteket érinteni fogja, akkor erre előre fel tudjatok készülni.
Fontos! Néhány esetben ha képet mellékelünk még előfordulhat, hogy nem magyar nyelven láthatóak a feliratok vagy az adott funkció még nem végleges formájában látható a képeken. Ennek oka, hogy ez még egy teszt verzió, amin az éles verzió kiadásáig javítunk, finomítunk.
Jelenleg aktív és korábbi verziók tájékoztatója az alábbi linken olvasható:
Következő verzió: 1.50.6
Verzió kiadásának várható időpontja: 2025.03.06-14.
Fejlesztés
Bejövő számlák importálása
A funkció segítségével tömegesen lehetőségünk van a számlákat importálni a CloudERP-be egy kattintással.
Fontos! Jelenleg nem lehetséges számlatételeket rögzíteni a bejövő számlákhoz, így az import is csak fejléc és egyéb főbb adatokra működik.
A Pénzügy/ Bizonylatok/ Bejövő számlák menüben az Import menü segítségével tudjuk elérni a funkciót.
A rendszer alapértelmezetten ad nekünk egy mintafájlt, amibe minden importálható oszlop szerepel, de az alábbi oszlopok importálásra van lehetőség:
Megjegyzés: Amely mezők megadása kötelező a sikeres importhoz azok külön jelölésre kerültek.
- számla azonosító- Belső CloudERP-s azonosító, ha nem adjuk meg akkor a rendszer automatikusan kiosztja a soron következő azonosítót
- számla id (Kötelező) - A számla sorszáma, ami a számlán ténylegesen szerepel.
- számla kiállítás dátuma (Kötelező)
- számla fizetési határidő
- számla fizetési dátum
- számla teljesítési dátum
- számla típusa (Kötelező) - Opciók: normál, díjbekérő, előleg számla, végszámla, sztornó számla
- beszállító
- szállítmányok
- kapcsolódó beszállítók
- költség (Kötelező)
- költség pénzneme (Kötelező)
- átváltási ráta (Kötelező)
-
pdf (Kötelező) - A számla PDF mezőbe egy URL írható be. A rendszer az import során erről az URL-ről letölti a fájlt és csatolja a számlához PDF-ként. A rendszer nem ellenőrzi, hogy az URL mögött található fájl ténylegesen PDF-e, emiatt akár egy kép is lehet az URL mögött, azt is PDF-ként fel fogja tölteni a rendszer a számlához.
Fontos! A rendszer nem tölt fel olyan fájlokat az import segítéségével, amik clouderp.hu URL-el rendelkeznek, így ha az import során szeretnénk felcserélni már két a CloudERP-be feltöltött számla képet, arra az importtal nem lesz lehetőségünk.
- fizetési mód
- megjegyzés
Fontos! Kiemelten figyeljünk rá, hogy a dátum mezők ténylegesen dátum formátumú mezők legyenek, más formátumban nem fog sikerülni az import.
Raktárművelet sorok színezése
A funkció lényege, hogy a kivételezési és bevételezési raktárműveletekhez raktáranként megadható egy sor színező formula, ami ha a formulában felvitt feltétel teljesül, akkor beszínezi a raktárművelet termékeinek sorait, amire igaz a feltétel.
A formulát a Beállítások/ Automatizmus/ Formulák menüben tudod létrehozni. Fontos, hogy a formula típusa a "Sor szín" legyen.
Ezután meg kell adni a formula tartalmi részét, hogy mikor színezze be a sorokat.
Példák:
Ha a termékből van kimenő mennyiség, akkor legyen kék a termék:
case when v2_query({ "resource": "product", "fields": "warehouse_quantities.outgoing" }) > 0 then"#64b5f6" end
Ha a termék az optimális mennyisége nagyobb, mint 5, akkor legyen a termék zöld színű, minden más esetben legyen sárga:
case when v2_query({"resource": "product", "fields": "optimal_stock_quantity"}) > 5 then "#66BB6A" else "#FFF74D" end
Ha a termék gyáriszámos, akkor legyen a termék piros színű:
case when v2_query({ "resource": "product", "fields": "tracking_type" }) = constants__product_tracking_type_serial_number then "#e57373" end
A változó beillesztése segítségével ki tudod választani a színt, amire színezze a tétel sorát a feltétel.
Ezután a Raktár szerkesztés menüben a Raktárművelet blokkban meg tudjuk adni, hogy az adott raktárban melyik formula kerüljön érvényesítésre.
Ha mindent jól állítottunk be, akkor az alábbi eredményt fogjuk kapni a raktárműveleten:
Raktárműveleten belüli felugró ablakban:
Így kivételezések és bevételezések során a raktári dolgozók figyelmét könnyen fel tudod hívni egy-egy szín segítségével, hogy tudja az adott tétellel van valamilyen teendője vagy figyeljen valamire.
Ha neked is hasznos lenne a funkció, de nem tudod, hogy adott feltételt hogyan kell leírni a formulában jelezd a help@clouderp.hu e-mail címre és segítünk!
ExpressOne automata utánvételszámolás
Az ExpressOne bővítette az API-ját egy API hívással, amelyet az Online API dokumentációnk 5.1-es menüpontjában érhető el.
https://webservice.expressone.hu/docs#5_1
A funkció segítségével adott időszakra lekérhetők azon utánvétes küldemények listája, amelynél a beszedett összegek el lett utalva az ExpressOne rendszeréből.
A utánvéteket a CloudERP napi egy alkalommal 17:00-18:00 között kéri le az ExpressOne rendszeréből.
A funkciót engedélyezni szükséges a Beállítások/ Automatizmus/ Futárcégek menüben az ExpressOne futárfiókot kiválasztva a "Utánvét feldolgozás engedélyezve" mező bepipálásával.
Ajánlat másolása
Ha kijelölök egy elemet, akkor megjelenik a Másolás művelet. A másolás azonnal létrehozza az új bizonylatot, és rákeres a listában
Az alábbi adatok automatikusan átmásolásra kerülne az új ajánlatra:
-
Alapadatok
-
Számlázási adatok
-
Fizetési és szálíltási adatok
-
Tételek
-
Díjak
-
Szállítási díjak
-
Árrés
-
Ajánlatok adatok
-
Illetve ha a Minta fülön van beállítva valami azt is átmásolja
Fontos! A forrás bizonylat állapota nincs hatással a lemásoltra, az Ajánlat vázlat állapotban jön létre.
Beszállítói rendelés másolása
Ha kijelölök egy elemet, akkor megjelenik a Másolás művelet. A másolás azonnal létrehozza az új bizonylatot, és rákeres a listában
Az alábbi adatok automatikusan átmásolásra kerülne az új beszállítói rendelésre:
-
Alap adatok (a várható dátumot és a vásárolva dátumot nem másoljuk át, a készítve dátum pedig az, amikor a másolás megtörtént)
-
Tételek
Fontos! A forrás bizonylat állapota nincs hatással a lemásoltra, a Beszállítói rendelés várakozik állapotban jön létre.
Ajánlat és Beszállítói rendelés küldése több e-mail címre
A fejlesztés által az Ajánlatot és Beszállítói megrendelést több email címre lehet majd elküldeni, illetve "válogatni" lehet az adott vevőnél/beszállítónál megadott e-mailek között.
Ajánlat e-mail küldésnél módosítani lehetséges, hogy az e-mailt hova küldje.
Egy vevőhöz illetve beszállítóhoz több email címet lehet beállítani és emailek küldésénél lehet ezek között választani.
Alternatív cikkszám megjelenítése raktárműveletekben
A Raktár beállítások a Raktárművelet blokkban az "Alternatív cikkszámok megjelenítése" mezővel engedélyezhető, hogy megjelenjen-e a Raktárműveletekben és a Kiszedésekben az alternatív cikkszám. Amennyiben engedélyezzük úgy a cikkszámhoz hasonló formában megjelenik.
Raktárművelet megnyitásakor:
Szedés közben:
Készletmozgáson és készletmozgás sablonon össz.súly megjelenítése
A rendelés összesítőhöz hasonlóan megjelenítésre került a Készletmozgás adatlapon és a készletmozgás sablonján is az adott készletmozgás összsúlya.
Módosítás
Rendelés szállítási/számlázási adatok megjelenítése külön mezőben listanézetben- A korábbiakban a szálíltási és számlázási adatok egy mezőben kerültek megjelenítésre a listanézetben, mostantól lehetőség van ezeket az adatokat külön-külön is megjeleníteni, így exportban és egy feedre is csak azokat is ifnormációkat tudjuk kihelyezni, amiket szeretnénk és nem szükséges a teljes számlázási/szállítási adatot megjeleníteni.
Cross-sell termékek beállítása- A módosítás által a termék adatlapon már nem csak upsell, hanem Cross-sell termékek beállítására is lehetőség nyílik.
Visszáru nem tartja meg az eredeti rendelés webshopját és forrását- A módosítás által a visszáru rendelés megkapja az eredeti rendelés webshopját és a forrása is az a forrás lesz, amiből az eredeti rendelés érkezett.
Beszállítói rendelés keresés- A módosítás által a rendszer egyszerű kereséssel is keres a beszállítói rendelés menüben a szállítói hivatkozásra.
Ajánlat mentés után eltűnt az elérhető mennyiség oszlop - A módosítás által folyamatosan látható mostantól az elérhető mennyiség, nem csak az ajánlat létrehozásakor, hanem az ajánlat szerkesztésekor is.
Garancia adatok megjelenítése rendelésen tétel szintű bontás esetén is- Korábban ha tétel szinten bontottuk a rendelést, akkor nem jelentek meg automatikusan a termék garanciaadatai, a módosítás által elérhetővé váltak.
Várható árrés és várható árrés százalék oszlopok- A rendeléseken mostantól megjeleníthető a várható árrés és várható árrés százalék oszlop is, illetve ezekre lehetőségünk van szűréseket is létrehozni.
Szállítmány automatikus végrehajtásakor raktárlokáció választó megjelenítése- A módosítás által a szállítmány automatikus végrehajtásakor is megjelenik a raktárlokáció választó. Mind listanézetből, mind a szállítmányból az automatikus végrehajtást kiválasztva automatikusan megjelenik a raktárlokáció választó.
Javítás, korrekció
Kovatrans rendelés nem kerülnek automatikusan Kész állapotba- Javítva, a rendelés Kész állapotba kerülnek, ha a nyomkövetési információk alapján a rendelés átvétele megtörtént.
POS tétel megjegyzés eltűnik, ha egy rendelést betöltünk a POS felületre, és valamely tételnek van megjegyzése (pl gyáriszám), akkor az törlődik. - Javítva, megjelenik a tétel megjegyzés POS felületen.
Szállítmány ellenőrzés ugyan ahhoz a beszállítóhoz tartozó termék vonalkód duplikáció esetén nem a helyes tételt töltötte be a szállítmányba- Javítva, azt a terméket hozza fel az ellenőrzés, ami a szállítmányon van helyesen
Listázási állapotok nem kerültek megjelenítésre a termékeknél- Javítva, ha a termékek listában adott webshopra megjelenítjük a listázási állapotot, már helyesen megjelennek
Egyedi mezők nem jó formátumban kerültek exportálásra az új V2 exportban- Javítva, az egyedi mezők értékei helyesen kerülnek exportálásra
Rendelés ellenőrzéskor ha sok tétel volt az ellenőrzésben és manuálisan (nem vonalkód leolvasóval) pluszoltuk/ mínuszoltuk a mennyiséget elugrált a képernyő- Javítva, már nem próbál a felület automatikusan középre ugrani ha manuálisan kattintunk a mennyiség csökkentés, növelésre.
Passzív lokáción található LOT számos terméket beletette a szedésbe a rendszer- Javítva, csak az aktív lokáción található termékeket hozza fel a szedés.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.