Ebben a cikkben publikáljuk azokat a fejlesztéseket, amikről tudjuk, hogy várhatóan a következő verzióban kiadásra kerülnek.
A verzió kiadása minden esetben egy tervezett dátum, ettől előfordul, hogy eltérünk.
A lista csak egy előrejelzés, amely időközben változni (főként bővülni) tud, így kérjük figyeljétek a listát, mert a verzió kiadása előttig újabb elemek kerülhetnek bele.
Az ütemterv célja, hogy előre lássátok milyen fejlesztések fognak kikerülni, így ha azt látjátok hogy a működéseteket érinteni fogja, akkor erre előre fel tudjatok készülni.
Fontos! Néhány esetben ha képet mellékelünk még előfordulhat, hogy nem magyar nyelven láthatóak a feliratok vagy az adott funkció még nem végleges formájában látható a képeken. Ennek oka, hogy ez még egy teszt verzió, amin az éles verzió kiadásáig javítunk, finomítunk.
Jelenleg aktív és korábbi verziók tájékoztatója az alábbi linken olvasható:
Következő verzió: 1.50.8
Verzió kiadásának várható időpontja: 2025.05.27-30.
Új automatizmus: Automatikus készletmozgás létrehozása nézetből
A „Nézetek - Objektum létrehozása tétel listából” funkció lehetővé teszi, hogy egy előre definiált nézet alapján automatikusan hozzunk létre objektumokat. A működéshez csupán egy megfelelő nézetre és egy automatizmusra van szükség.
Ez a funkció jelenleg a készletmozgások automatikus létrehozását támogatja.
Ez a megoldás segít például lejáró termékek automatikus áthelyezésében vagy lassan forgó készletek átcsoportosításában.
A jövőben azonban tervezzük továbbfejleszteni, és kiterjeszteni például beszállítói rendelésekre, leltárra, gyártásra vagy akár rendelésekre és ajánlatokra is.
📣 Számítunk a visszajelzésetekre!
Osszátok meg velünk, mely területeken lenne számotokra a leghasznosabb ez a funkció, hogy fejlesztéseinket valódi igények mentén alakíthassuk!
Új automatizmus: Üzenet létrehozása nézetből
Ez a funkció lehetővé teszi, hogy egy előre szűrt nézet (pl. terméklista, rendeléslista) alapján automatikusan üzeneteket küldjünk ki meghatározott időpontban vagy időközönként. Az üzenetek lehetnek e-mailben, rendszeren belüli értesítésként, vagy webhook formájában (pl. Slackre, Teamsre).
A rendszer cron kifejezések segítségével időzíti az üzeneteket, és opcionálisan feltételeket is beállíthatunk (pl. csak akkor küldjön, ha van adat a nézetben). Különböző sablonok és beállítások révén az üzenetek teljesen testreszabhatók – akár belső csapatoknak, akár külső partnereknek címezve.
Automatizmusok eredményéről értesítés küldése
Minden automatizmusokhoz kapcsolódóan lehetőség van értesítések beállítására, hogy a rendszer jelezze az automatizmus sikeres vagy sikertelen lefutását. Az értesítések háromféle csatornán küldhetők:
-
Belső értesítés (rendszeren belüli csengő ikon alatt)
-
E-mail (felhasználóknak, felhasználói csoportoknak vagy egyedi e-mail címekre)
-
Webhook (külső platformokra, pl. Slack, Teams)
Minden értesítést külön be lehet kapcsolni, és célzottan meghatározni, hogy kik kapják meg. A beállítások segítenek abban, hogy minden érintett fél időben értesüljön a fontos rendszerfolyamatokról – legyen szó új feladatról, készletmozgásról vagy hibáról.
Több kijelölt rendelésre tranzakciók beállítása
A funkció lényege, hogy ha több eltérő fizetési módú rendelést jelölök ki, akkor is elérhető a Rendelések fizetettre állítása funkció.
Ez a művelet annyit csinál, hogy a rendelésre rak egy tranzakciót, pontosan a rendelés összegével, olyan fizetési móddal amilyen a rendelés fizetési módja. Ez korábban úgy működött, hogy csak akkor jelent meg, ha több rendelést kijelölve azonos volt a fizetési mód, csak akkor volt lehetséges tranzakciót rakni a rendelésre.
A rendeléseket kijelölve válasszuk a ...Több -> Rendelések fizetettre állítása műveletet.
Ekkor megjelenik egy ablak, amiben meg kell erősítenünk, hogy a kijelölt rendelésekre valóban szeretnénk tranzakciót rakni.
Majd ha itt jóváhagytuk a műveletet, akkor automatikusan rákerül a rendelésekre 1-1 tranzakció. Ez a rendelés adatlapon a jobb oldalon a Tranzakciók menüben látható.
A tranzakcióra kattintva, látszik, hogy melyik felhasználó, mikor hozta létre ez a tranzakciót. Tömeges fizetettre állítás esetén a létrehozás dátuma és a tranzakció ideje a művelet végrehajtásának időpontja lesz.
A forrás ebben az esetben kézi, mert nem automatikusan a rendszer hozta létre a tranzakciót.
Fontos! Mindig az adott rendelésen beállított fizetési móddal rakja rá a tranzakciót a rendelésre a funkció.
Illetve, ha egy rendelés már ki van fizetve, akkor arra nem rak a rendszer még egy tranzakciót, ha egyáltalán nincs kifizetve a rendelés akkor rárakja a rendelés teljes összegét, ha pedig részben nincs kifizetve akkor a fennmaradó összeget.
Kiegészítő információ:
A Beállítások/Pénzügy/Alapbeállítások menüben található egy beállítási lehetősége, amellyel lehetséges engedélyezni néhány fizetési módra, hogy kötelező legyen a pénztárca hozzáadása. Ehhez először be kell pipálni a "Pénztárca megadása kötelező a tranzakció rögzítéshez!" mezőt és ha ezt engedélyezzük, akkor tudunk kiválasztani fizetési módokat, amikre kötelező a pénztárca kiválasztása.
Mivel tömegesre fizetettre állítás esetén nem lehetséges pénztárcát megadni, így az itt megadott fizetési módokra nem engedélyezi a rendszer a tömeges fizetettre álíltás műveletet.
Ha a beállításokban pl. a készpénzhez kötelezőnek jelöljük a pénztárca megadást, akkor ha kijelölünk ilyen fizetési módú rendeléseket is, akkor meg sem jelenik a tömeges fizetettre állítás művelet, ugyanis a tömeges fizetettre állításkor nem tudunk pénztárcát megadni.
ILogistic csomagok esetén feladó neve a webshop
Felhasználói visszajelzések alapján többször előfordult, hogy az iLogisticből küldött csomagok esetén, ahol a feladó a cég neve volt a vevők nem vették át a csomagot, mert nem ismerték fel a cég nevét. Emiatt bekerült egy olyan opció, hogy az iLogtisticnek átadható a webshop neve, amiben a vevő a rendelést létrehozta, így nagyobb esélyt adva annak, hogy felismeri a feladót.
A Beállítások/ Integrációk/ Fulfillment szolgálatók menüben engedélyezhető "A webshop nevének küldése új rendelés esetén" opció.
Ha ezt engedélyezzük, akkor a CloudERP az iLogisticnek átadja az Értékesítési csatorna nevét.
Fontos! Ha használjuk ezt a beállítást, akkor az Értékesítési csatornának olyan nevet adjunk, amit a vevőink fel fognak ismerni, és ne adjunk olyan általános nevet neki mint pl. Webshop, Shoprenter, Teszt 1, stb.
Dupla rendelés címke rendelés állapotainak megadása
A dupla rendelés címke egy beépített címkéző automatizmus a rendszerben, aminél korábban nem volt megadható, hogy milyen rendelés állapotokat figyeljen.
Mostantól a Beállítások/Rendelések/Beépített automatizmusok menüben a "Dupla rendelés figyelése ezekben az állapotokban" mezőben kiválaszthatjuk, hogy milyen rendelés állapotokat nézzen a rendszer, amikor a dupla rendelés címkét rárakja a rendelésekre.
Ha itt kiválasztásra kerül pl. a Kiszálíltás alatt állapot is, akkor ha a vevő egy csomagja még kiszállítás alatt van, de lead egy új rendelést, akkor a csomagok meg fogják kapni a dupla rendelés címkét.
Szétbontott rendelések létrehozója
Megadható alapértelmezetten, hogy ha szétbontunk rendeléseket, akkor ki legyen a rendelés létrehozója.
A Beállítások/ Rendelések/ Alapbeállítások menüben a "Szétbontott rendelés létrehozója" mezőben tudjuk kiválasztani, hogy a Létrehozó az legyen, aki szétbontja a rendelést (aktuális felhasználó) vagy az legyen, aki a forrás rendelést létrehozta (eredeti rendelést létrehozó felhasználó).
Termékek új oszlopok: Élettartamra vetített mutatók
A rendszerben eddig is elérhetőek voltak forgási sebességre és készlet lefedettségre vonatkozó adatok, viszont ezek a raktáron lévő napokból számolnak. Ha olyan termékeket is értékesítünk, amiből alapból ritkán van raktáron (mert rendelésre szerzünk be vagy szezonális termék), akkor a raktáron lévő napokból kiszámolt érték nagyon magas lesz, ami félrevezető tud lenni.
Emiatt bevezetésre került két új oszlop, ami a termék létrejötte, tehát az élettartam kezedetétől számolja ki a forgási sebességet és a készlet lefedettséget.
Élettartam kezdete = A termék létrejöttének időpontja, ebből számolja ki a termék, hogy hány napja jött létre a termék
Forgási sebesség (élettartam) = Összes eladott mennyiség a vizsgált időszakban /az termék létrejötte óta eltelt napok számával.
Készlet lefedettség (élettartam) = (Elérhető + Érkezik) / Forgási sebesség (élettartam)
iLogistic szállítmány alapértelmezett prioritása
Ha egy szállítmányt létrehozunk az iLogistichez köthető fulfilment raktárba és adunk neki várható érkezési időt, akkor átszinkronizálódik az iLogisticbe.
Azonban az iLogisticnél van 3 féle prioritása a beszállításoknak (szállítmányoknak): normál, sürgős és express.
A fejlesztés arról szól, hogy az iLogistic beállításainál a CloudERP-ben meg lehet adni, hogy alapértelmezetten hogyan kerüljön egy szállítmány átadásra az iLogistic felé: normál, sürgős vagy express-ként.
Amelyik be van állítva, alapértelmezetten minden szállítmány úgy kerül átadásra az iLog rendszere felé. Ezt felül lehetséges bírálni a CloudERP-ben a szállítmányon vagy az iLogistic rendszerében áttöltés után, ha szükséges.
Ez a beállítás a Beállítások/ Fulfillment szolgáltatók menüben az "Alapértelmezett szállítmány prioritás" mezőben adható meg.
Beszállítói rendelésből még be nem érkezett mennyiség megjelenítése
A Beszállítói rendeléseknél lehetőségünk van beállítani egy új oszlopot (Nyitott mennyiség), ami az adott beszállítói rendelés még be nem érkezett, de beszállító által már visszaigazolt mennyisége. Az érték azt mutatja, hogy mennyi áru várható még a rendelésből.
Tehát Nyitott mennyiség= Össz. mennyiség - Beérkezett mennyiség
Ez természetesen tétel szintű bontásban is elérhető, így tétel szinten kimutatható, hogy miből mennyi nem érkezett még be.
Üzenet küldéshez számla csatolása
Abban az esetben ha az üzenet kiküldése (pl. nyomkövető e-mail) CloudERP-ből történik automatizmusok segítségével, akkor lehetőségünk van az adott rendeléshez kapcsolódó számlát kiküldeni csatolmányként.
Itt több számlatípus is megadható, ez azt jelenti, hogy mindig azt küldjük ki ami az épp aktuális rendeléshez kapcsolódóan aktív számla.
Ha engedélyezzük az "Üzenet küldése CSAK ha van csatolmány" mezőt, és a számlán kívül nem adunk meg más csatolmányt, akkor ha nincs a rendeléshez számla, akkor nem kerül az üzenet kiküldésre.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.