A funkció az új CloudERP 2.0 részeként jelent meg, amelynek verziótájékoztatója az alábbi linken olvasható:
1.45 verziótájékoztató: CloudERP
Tartalomjegyzék
- Oszlopok rendezése
- Oszlopokban található adatok rendezése
- Oszlopok kitűzése
- Aggregátumok
- Elemek kijelölése
- Adatok megjelenítése
Maga a listanézet megjelenésében hasonlít a korábbi V1-es listanézethez, viszont sok új funkcióval bővült, illetve a meglévő funkciók is változtak.
1. Általános műveletek
Oszlopok rendezése
Az oszlopok sorrendjét szabadon módosíthatjuk ahogy szeretnénk. Mindössze annyi a teendőnk, hogy megfogjuk az adott oszlop fejlécét és a kurzor bal gombját nyomva tartva áthúzzuk az oszlopot a kívánt helyre. Abban az esetben ha a nézetben ilyen módosítás történik, úgy megjelenik a nézet neve mellett a piros pont, amely jelzi, hogy ha permanensen szeretnénk ezt az új beállítást a nézeten eltárolni, akkor mentsük el.
Oszlopokban található adatok rendezése
A kurzort rávezetve adott listanézet egyik oszlopának fejlécére megjelenik egy nyíl ikon, erre kattintva tudjuk csökkenő vagy éppen növekvő sorrendbe helyezni a nézetben található elemeket. Csökkenő sorrend esetén értelemszerűen a legmagasabb összegtől a legkisebbig, a legfrissebb dátumtól a legrégebbi dátumig és ABC sorrendben visszafelé haladva kerülnek az elemek listázásra.
Az oszlop fejlécében egy ikon is megjelenik, amelyen beállíthatóak a fent említett csökkenő és növekvő sorrend alapján való rendezés.
Az oszlopokban található adatok azon felül, hogy egyesével is tudjuk rendezni többszintű rendezésre is van lehetőség.
Ennek lényege, hogy a beállított szintek alapján állítja a rendszer sorba a listában található adatokat.
Az alábbi képen látható, hogy az oszlopok neve mellett jobb oldalon felső indexként megjelenik egy szám, ez jelzi hogy a többszintű rendezés hanyadikja az adott oszlop.
Tehát itt az elsődleges rendezési szint a létrehozás dátuma alapján növekvő sorrend, majd a második szint az egyenleg alapján növekvő sorrend és végül a harmadik szint a súly alapján csökkenő sorrend.
Ezt a rendezést úgy tudjuk létrehozni ha nyomva tartjuk a Ctrl gombot és az adott oszlop neve mellett található ikonra kattintunk. Ekkor növekvő sorrend szerint rendezi, de ha még egyszer rákattintunk, akkor a nyíl átváltozik lefelé mutató nyíllá és már csökkenő sorrend szerint rendezi. A következő szint esetében ugyan így teszünk és a Ctrl gomb nyomva tartásával választunk rendezési sorrendet. Abból látszik, hogy sikerült a többszintű rendezést beállítani, ha az oszlop neve mellett megjelenik felső indexben a sorszáma.
Oszlopok kitűzése
Továbbá ki tudjuk tűzni jobbra vagy balra az adott oszlopot. Ez azért hasznos, mert ha nagyon sok oszlopból álló táblázatot vizsgálunk, akkor lehetőségünk van az első és az utolsó oszlopba olyan információkat kitűzni, amelyek által kevesebbet kell oda-vissza görgetni az oszlopok között.
A lenti képen is látható ahogy az első oszlopba (balra) kitűzésre került a Név az utolsó oszlopba (jobbra) pedig a rendelés összege.
Aggregátumok
Végül pedig egyes oszloptípusok esetében lehetőségünk van aggregátumok megjelenítésére. Az aggregátumok a listanézet utolsó rögzített sorában megjelenő adatok, amelyek átlagot, maximumot, minimumot és összeget tudnak adott oszlop értékeiből kinyerni és megjeleníteni.
Például összeget, számot tartalmazó oszlop esetében (pl. egyenleg, kiszedett mennyiség, készleten, súly, stb) lehetőségünk van megjeleníteni minimum (MIN), maximum (MAX), összeg (SZUM) és átlag (ÁTL) aggregátumokat.
Például egy súly oszlop esetében ha beállítjuk a MAX és ÁTL aggregátumot, akkor a listanézetben a a legalsó rögzített sorban automatikusan megjelenik, hogy az adott szűrési feltételek alapján ebben a listában mi az átlag súly és mi a maximum súly.
Dátumot tartalmazó oszlopok esetében pedig minimum (MIN) és maximum (MAX) aggregátum megjelenítésére van lehetőség. A minimum a legrégebbi dátumot, a maximum pedig a legfrissebb dátumot keresi ki adott oszlopban.
Elemek kijelölése
A sor elején található jelölőnégyzet segítségével egy vagy több (akár az összes) rendelést van lehetőségünk kijelölni, továbbá billentyűparancsok segítik a gyorsabb és precízebb kijelöléskezelést.
Shift + bal klikk – Több köztes elem kijelölése
Ha egymás mellett lévő elemeket szeretnénk kijelölni, akkor kattintsunk az elsőre, tartsuk lenyomva a Shift billentyűt, majd így kattintsunk az utolsóra, ezzel az összes köztes elem kijelölése megtörténik.
Ctrl + bal klikk – Több különböző elem kijelölése
Ha nem egymás melletti elemeket szeretnénk kijelölni, akkor a Ctrl billentyű lenyomásával kattintsunk minden olyan elemre, amit ki szeretnénk jelölni.
Ctrl+A – Az összes elem kijelölése
Ha az egy oldalon található összes elemet szeretnénk kijelölni, akkor kattintsunk egy elemre, majd nyomjuk meg a Ctrl+A billentyűkombinációt.
Shift + Lefele/Felfele nyíl - Lépkedés és kijelölés
Ha kijelölünk egy elemet és a Shift gombot nyomva tartva a lefelé/felfelé nyíllal lépkedünk, akkor automatikusan kijelölésre kerülnek az elemek. Ha egy elemet tévesen jelöltünk ki, akkor vissza tudjuk vonni a kijelölést ha visszalépünk az adott elemre ugyan ezzel a módszerrel.
Ctrl + Lefele/Felfele nyíl - Lépkedés az elemek között
Ha kijelölünk egy elemet és a Ctrl gombot nyomva tartva a lefelé/felfelé nyíllal lépkedünk, akkor az elemek között van lehetőségünk lépkedni. Ha ki szeretnénk jelölni egy elemet, azt a Space gombbal tudjuk megtenni.
Adatok megjelenítése
Korábban egy oldalon 10-20-100 elem megjelenítésére volt lehetőség, az új verzióval 20-50-100-250-1000 elem egy oldalon való megjelenítése is támogatott.
2. Listanézet szerkesztés
A jobb felső sávban található (fogaskerék) ikonra kattintva lehetőségünk van szerkeszteni az adott néztet amelyben éppen benne vagyunk.
A nézet szabadon átnevezhető, alapértelmezetten Új lista nézet névvel jönnek létre a nézetek.
Sűrűség
A sorok sűrűsége is beállítható, amely egyéni preferenciától függően kiválasztható, hogy számunkra mely az ideális.
- Kompakt: A sorközök nagyon kicsik, a lehető legtöbb elemet jeleníti meg.
- Normál: A sorköz nem túl nagy, de még nem túl sűrű. A korábbi V1 verzióban ez a sorköz volt beállítva.
- Kellemes: Szellősek a sorok, jól áttekinthető, de kevesebb elem jelenik meg egyszerre a képernyőn.
Gyorsított mód
Abban az esetben ha engedélyezzük a gyorsított módot, a rendszer kihagy minden olyan elemet a listázásból, ami 2 hétnél régebben lezárásra került. Ez a rendelések esetén a kész/visszamondva állapot a megfelelő időpontokkal, de más-más menüpontok esetében is megjelenthet majd a gyorsított mód, pl szállítmányok, raktárműveletek stb.
A gyorsított mód egy automatikus szűrőként működik, és drasztikusan le tudja csökkenteni a nézetek betöltési idejét. A kényelmes keresés érdekében, ha a kereső mezőbe írunk valamit, lezárt elemek is bekerülnek az adatok közé.
A gyorsított módot azokhoz a nézetekhez ajánljuk, amik aktuális, operatív munka folyamatokat szolgálnak ki, például: szedő/csomagoló nézetek, illetve bármi olyan folyamat ami nem a KÉSZ/VISSZAMONDOTT rendelésekkel dolgozik első sorban.
Automatikus frissítés
Ahogy a neve is elárulja, ha engedélyezzük, akkor a nézet percenként automatikusan frissül és betölti az új elemeket. Ha egy olyan tétel változik, ami szerepel a listában, akkor az mindig frissül ettől a beállítástól függetlenül, viszont az új tételek csak akkor jelennek meg automatikusan, ha ez az opció be van kapcsolva.
Haladó beállítások
Sor kijelölés: Ha engedélyezve van, akkor ha a listában található elemek kijelölhetőek. Ez azt jelenti, hogy a kijelölt elemekkel az elérhető műveletek is megjelennek az alsó menüben.
Mi az előnye, ha letiltjuk a sor kijelölést?
Ha például van egy korlátozott nézetünk, ami csak a raktáros kollégáknak kiszedésre van összerakva, akkor csak a felületen soronként megjelenő műveleteket tudja megnyomni a felhasználó és más műveleteket nem tud végrehajtani.
A lenti képen látható, hogy csak a sor végén található műveletek nyomhatóak meg kizárólag, a sor elején található kijelölésre szolgáló jelölőnégyzet eltűnt, így a raktáros kolléga, csak a kiszedés és ellenőrzés műveletet tudja végrehajtani.
Sor navigáció: Ha engedélyezve van, akkor ha a lista nézetben található elemre egyszer, kanban nézetben található elemre kétszer kattintva megnyílik az elem (rendelés, ajánlat, stb). Ha nem engedélyezzük, akkor kétszer kattintásra az elem kijelölésre kerül, de nem nyílik meg.
3. Oszlopok beállítása
A jobb oldalon található ikonra kattintva beállítható, hogy milyen adatokat és műveleteket szeretnénk megjeleníteni az adott nézetben.
Az Adatokban olyan új lehetőségek is megjelennek, amelyek eddig nem voltak beállíthatóak külön oszlopként, így még több információt tartalmazó nézeteket lehetséges előállítani.
Továbbá az adatokon felül Műveleteket is kiválaszthatunk, hogy milyen műveletek jelenjenek meg automatikusan a listában.
Ahhoz hogy a nézetet elmentsük az Alkalmaz parancsot kell választanunk. Az Alkalmaz művelet egy osztott gombbal érhető el, amelynél ha gomb a jobb oldalán található nyílra kattintunk, akkor még két további lehetőségünk van a nézet elmentésére.
Az alábbi képen látható egy olyan rendelés, amelyen szabadon rendezésre kerültek az oszlopok és az utolsó oszlopban több művelet is automatikusan elérhető és végrehajtható (ellenőrzés, helyszíni átvétel, csomagolás, futárcímke nyomtatás).
Mentés típusai:
- Alkalmaz- Megjeleníti a kiválasztott oszlopokat és műveletek az adott nézetben, de nem tárolja el permanensen
- Alkalmazás & Mentés - Megjeleníti a kiválasztott oszlopokat és műveletek az adott nézetben és elmenteni a nézethez is őket, így permanensen eltárolja a beállított oszlopokat.
- Alkalmazás & Mentés újként - Új nézetet hoz létre a kiválasztott oszlopokkal és műveletekkel.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.