A funkció az új CloudERP 2.0 részeként jelent meg, amelynek verziótájékoztatója az alábbi linken olvasható:
1.45 verziótájékoztató: CloudERP
Tartalomjegyzék
1. Fejléc és menü
A korábbi verzióban a profil csoport és cég váltására is külön ikon állt rendelkezésre a CloudERP fejlécében.
Annak érdekében, hogy áttekinthetőbb legyen ezek az információk bekerültek a Profil fül alá.
Továbbá fontos újdonság, hogy a DPD és MPL lezárás is sokkal logikusabban a Rendelések menüben található az alsó rögzített Műveletek sorban.
V1: | V2: |
DPD és MPL lezárás:
A Rendelések menüben ha nincs egy rendelés sem kijelölve, akkor a képernyő alján található műveletsorban a ...Több opciót választva jelenik meg a DPD és MPL lezárása művelet.
Továbbá mostantól a fejlécben található a kereső mező is.
Keresés
A keresés a nézetek fölött található a fejlécben. Egyszerű és kiterjesztett keresés használatára is van lehetőség, a különbség a két keresés között abban rejlik, hogy milyen adatokban keresi az adott kifejezést a rendszer.
A keresésről külön leírást a Rendelések, Visszáru és Ajánlatok részben olvasható, ugyanis minden menüben különböző elemekre lehetséges a keresést végrehajtani.
A Beállítások menü is átalakult. 1-2 menü áthelyezésre került, ami elsőre szokatlan lehet, de sokkal logikusabb elrendezést kaptak. Például minden integrációt érintő beállítás az Integráció menü alá került.
V1: | V2: |
2. Műveletek
A művelet újragondolásával a célunk az volt, hogy konzekvensen minden nézetben ugyan úgy és ugyan ott legyenek elérhetőek az egyes elemekhez tartozó műveletek.
Mostantól mind lista, mind pedig kanban nézet esetében a műveletek a képernyő alján egy fix részen jelennek meg.
Önmagukban a műveletekben nem történt működésbeli változás, továbbra is az egyes elemeket egyesével vagy egyszerre többet kijelölve van lehetőségünk adott műveletek végrehajtására.
Fontos újdonság viszont, hogy a DPD és MPL lezárás funkciók is a rendelés műveletek alatt jelennek meg a CloudERP 2.0- val.
Várható, hogy a meglévő felületeken is egységesítjük hamarosan a műveletek gombokat, de első körben minél kevesebb részt szerettünk volna érinteni a meglévő modulokból.
3. Rendelések
Ebben a részben bemutatjuk azokat a specifikus rendelés nézeteket érintő újdonságokat, amelyek az általánosságban bemutatásra került részeken felül elérhetőek.
Keresés
A keresés a nézetek fölött található a fejlécben. Egyszerű és kiterjesztett keresés használatára is van lehetőség, a különbség a két keresés között abban rejlik, hogy milyen adatokban keresi az adott kifejezést a rendszer.
Egyszerű keresés
Alapértelmezetten a keresés, ezekben a mezőkben történik Rendelések esetén:
- díjbekérő számla
- második díjbekérő
- előleg számla
- webáruház azonosító
- rendelés azonosító
- számla
- stornó számla
- partner hivatkozás
- original order identifier
- számlázási adatok
- szállítási adatok
Kiterjesztett keresés
A kereső mező mellett található egy jelölőnégyzet, amely ha be van pipálva, abban az esetben a kiterjesztett keresést használjuk, akkor a fentieken kívül az alábbi adatokban is keres a rendszer Rendelések esetén:
- visszáru rendelés adatok
- összefűzött rendelés adatok
- termék adatok
- belső megjegyzések
- csomagszámok
- megjegyzés
- ügyfél megjegyzés
- futár megjegyzés
A kiterjesztett keresés lelassíthatja a keresést, ugyanis a rendelésekben és a hozzájuk kapcsolódó rendelésekben, termékekben is keres a rendszer.
Nézet sablonok
A nézetek sablonok jelenleg csak Rendelések esetében érhetőek el. Ezek olyan sablonok, amelyek már egy általunk előre elkészített listanézetet tartalmaznak, amelyek tapasztalataink alapján szinte minden cégnél használatosak.
A raktáros nézet ideális a raktárban dolgozóknak, tehát látja a rendelés azonosítót a megjegyzés és kiszedést tud indítani.
A díjbekérő nézetben láthatóak a rendelés főbb adatai (rendelés azonosító, név, címkék, megjegyzés, ügyfél megjegyzés) és a díjbekérő kiállításhoz szükséges információk (számlázási cím, fizetési mód, összeg) és lehetséges egy díjbekérőt kiállítani a művelet segítségével.
Természetesen ezek a sablonok is módosíthatóak és felülírhatóak, alapként szolgálhatnak, ha nem tudjuk hogyan induljunk el, egy nézet létrehozásánál.
4. Visszáru
A visszáru a korábbiakban nem minősült egy teljesen önállóan elkülönülő rendelésnek, ugyanis az eredeti rendelés alatt került megjelenítésre.
Az új verzióban viszont fontosnak tartottuk a visszajelzések alapján, hogy a visszáru rendelések is elkülönülten legyenek kezelve, illetve bevezetésre került az új visszáru létrehozására dedikált felület és visszáruk kezelésére is egy külön felületet biztosítunk, hisz a visszáru folyamata is több lépésből áll.
Új visszáru rögzítése
A Visszáru menüben az alsó műveletsorban található Új visszáru gombbal van lehetőségünk új visszáru létrehozására.
Ekkor megjelenik egy új ablak, ahol választanunk kell egy rendelést, amelyhez kapcsolódóan létrehozzuk a visszáru rendelést.
Ha kiválasztottuk a megfelelő rendelést, akkor 3 típus közül tudunk választani, amelyek már korábban is elérhetőek voltak a rendszerben: Hiánypótlás, Csere és Visszáru.
Ha rögzítettünk mindent a visszáru bizonylaton, akkor megjelenik a lista nézetben és a kanban nézetben is a megfelelő oszlopban.
Ezek után ugyan úgy tudunk dolgozni a visszáru rendelésekkel és műveleteket végrehajtani vele.
Keresés visszáruban
Egyszerű keresés
Alapértelmezetten a keresés, ezekben a mezőkben történik Visszáru esetén:
- számla
- rendelés azonosító
- stornó számla
- díjbekérő számla
- második díjbekérő
- előleg számla
- webáruház azonosító
- partner hivatkozás
- original order identifier
- számlázási adatok
- szállítási adatok
Kiterjesztett keresés
A kereső mező mellett található egy jelölőnégyzet, amely ha be van pipálva (☑), abban az esetben a kiterjesztett keresést használjuk, akkor a fentieken kívül az alábbi adatokban is keres a rendszer Visszáruk esetén:
- ügyfél megjegyzés
- futár megjegyzés
- megjegyzés
- visszáru rendelés adatok
- összefűzött rendelés adatok
- termék adatok
- belső megjegyzések
- csomagszámok
A kiterjesztett keresés lelassíthatja a keresést, ugyanis a rendelésekben és a hozzájuk kapcsolódó rendelésekben, termékekben is keres a rendszer.
5. Ajánlatok
Az ajánlatok a korábbi verzióban is elérhető volt, viszont jelentős újdonság ezen a felületen is, hogy már kanban nézetet is tudunk létrehozni, illetve a szűrők, oszlopok sokkal több információ megjelenítésére és keresésére adnak lehetőséget.
Keresés ajánlatokban
Egyszerű keresés
Alapértelmezetten a keresés, ezekben a mezőkben történik Ajánlat esetén:
- ügyfél azonosító
- számlázási adatok
- szállítási adatok
Kiterjesztett keresés
A kereső mező mellett található egy jelölőnégyzet, amely ha be van pipálva (☑), abban az esetben a kiterjesztett keresést használjuk, akkor a fentieken kívül az alábbi adatokban is keres a rendszer Ajánlat esetén:
- megjegyzés
- termék adatok
A kiterjesztett keresés lelassíthatja a keresést, ugyanis a rendelésekben és a hozzájuk kapcsolódó rendelésekben, termékekben is keres a rendszer.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.