A funkció az új CloudERP 2.0 részeként jelent meg, amelynek verziótájékoztatója az alábbi linken olvasható:
1.48 verziótájékoztató
Álalános áttekintés a bontásokról itt található, érdemes ezt elolvasni először, mert sok kérdésre választ fog adni.
Mostantól lehetőségünk van a rendeléseket listanézetben további feltételek szerint felbontani. Ennek előnye, hogy így már egyből listanézetben olyan plusz információkhoz jutunk hozzá, amiket eddig csak a rendeléseket egyesével megnyitva tudunk elérni.
A listanézetben a jobb felső sarokban a Bontás ikon () alatt találjuk a funkciót.
Jelenleg 4 bontásra van lehetőség.
- Tételek
- Tranzakciók
- Események
- Termék készlet foglalások
1. Tételek
A rendelésen lévő tételek alapján kerülnek felbontásra ha ezt a bontási módot választjuk.
5 tétel típust különítünk el:
- Normál termék
- Visszáru termék
- Díj
- Szállítási díj
- Kosár kedvezmény
Amikor kiválasztjuk ezt a bontási módot a rendszer automatikusan jelezni fog nekünk több dolgot is, viszont fontos, hogy ezek az adatok a termék kimutatások újraszámításával számolódnak újra, tehát nem élő adatról van szó. Elsősorban pénzügyi kimutatásokra/analitikákra vannak ezek az adatok kialakítva.
Új elemek, oszlopok
Egyrészt hogy hány új elemmel fog nőni a listánk hossza (jelen esetben az eredeti lista 374 sorból állt, de a bontás által hozzáadódott még 756 elem), hány új oszlop fog automatikusan megjelenni (kötelező oszlopok) és milyen új elérhető oszlopokat tudunk beállítani, ha ebbe a bontásban használjuk a listázást (jelen esetben 15 új oszlopot tudunk majd beállítani).
Ha jóváhagytuk a bontást, akkor az oszlopbeállításokban automatikusan a Kötelező oszlopok aktívvá válnak (1. pont) és egy új blokkban megjelennek azok az oszlopok, amiket a bontás tett lehetővé (2. pont).
Javasolt beállítások
Továbbá a rendszer ajánl néhány javasolt beállítást is, hogy mik azok amik segítenek az adott bontás könnyebb értelmezésében.
Ezeket ha nem szeretnénk alkalmazni, akkor akár tömegesen, akár egyesével lehetőségünk van a megnevezés mellett található jelölőnégyzetből a pipát kivéve eltávolítani.
Ha a javasolt beállításokat mind engedélyezzük, akkor a listanézetben egyrészt a két főbb oszlop (jelen esetben a rendelés azonosító és a cikkszám) rögzítse kerül balra és automatikusan rendezésre is kerülnek.
Továbbá a nézetben a sorokat elválasztó vonalak mellett, az oszlopokat elválasztó vonalak is megjelennek a szegélyek engedélyezése opció által. Végül pedig automatikusan a sorok sűrűsége is kompaktra módosul (ha előtte szellős vagy normál volt).
Ezeket nem kötelező engedélyeznünk, ha kivesszük a jelölnégyzetekből a pipát akkor értelemszerűen nem kerülnek az oszlopok rögzítése és/vagy rendezésre, a szegélyek is csak soronként jelennek meg és a sorok sűrűsége és akkora marad, mint a bontás előtt.
2. Tranzakciók
A rendelésen lévő tranzakciók alapján kerülnek felbontásra a rendelések ha ezt a bontási módot választjuk.
Két főbb oszlop fog automatikusan megjelenni a listanézetben, ez a rendelés azonosító és a létrehozva. A létrehozva a tranzakcióhoz kapcsolódó létrehozás időbélyegét jelenti.
Ezen kívül több egyéb oszlop is elérhetővé válik a bontás által (tranzakció visszamondás időpontja, kassza, visszajáró, megjegyzés, stb.)
Ebben az esetben látható, hogy a rendelésen szereplő össze tranzakció listázásra kerül és beállíthatóak hozzá külön oszlopok.
A fenti információk a rendelés formon található tranzakció blokkból származó adatok.
Fontos! Ha Tranzakciók alapján bontunk, akkor lehetőségünk van ilyen jellegű adatokra szűrni is. Tehát lehetséges szűréseket létrehozni arra, hogy adott tranzakcióval mely felhasználó és mikor dolgozott.
3. Események
A rendelésen lévő események alapján kerülnek felbontásra a rendelések ha ezt a bontási módot választjuk.
Két főbb oszlop fog automatikusan megjelenni a listanézetben, ez a rendelés azonosító és a létrehozva. A létrehozva a rendeléshez kapcsolódó létrehozás időbélyegét jelenti.
Látható hogy ha ez alapján bontok, akkor a listázásban azok az események jelennek meg amelyek a rendelést megnyitva a Történet fülön is látható.
Eseményre való bontás esetén a listanézet szűrőben is lehetőségünk van Felhasználó, típusra vagy esemény időpontra szűrni, így le tudunk rá szűrni mely felhasználó, mikor hajtotta végre az adott eseményt.
3. Termék készlet foglalások
A rendelésen lévő termék készlet foglalások alapján kerülnek felbontásra a rendelések ha ezt a bontási módot választjuk.
Ez egy teljesen azonnali adat, ami addig elérhető amíg a rendelés jóváhagyásra vár, jóváhagyva, csomagolható, kiszedés alatt állapotokban van. Ezekben az állapotokban megjelennek a rendelés tételei.
A bontás célja, hogy a kiszedés alatt lévő tételek állapotát részletesen át tudjuk tekinteni.
Ez a bontás nem tartalmaz pénzügyi adatokat, mint pl. árrés, ELÁBÉ, stb.
Két főbb oszlop fog automatikusan megjelenni a listanézetben, ez a rendelés azonosító és a cikkszám.
Ha ez alapján bontok, akkor automatikusan megjelenik milyen rendelésben található termék és látszódni fog hogy melyiknek mi a raktári készlet állapota, hány db van belőlük készleten, van-e esetleg belőle kiszedett mennyiség, stb.
A beszerzési készlet állapota figyelembe veszi a beszerzési készlet mennyiséget, amit összehasonlít a minimum készlet és az optimum készlet mennyiségével és ez alapján címkézi meg a terméket.
- Kifogyott: Nincs készleten a termékből és beszerzés alatt sincs.
- Optimális alatt: A termék beszerzési készlete az optimális készletmennyiségnél alacsonyabb.
- Minimum alatt: A termék beszerzési készlete a minimum készletmennyiségnél alacsonyabb
- Készleten: Minimum készletmennyiség fölött és optimális készletmennyiség fölött van a beszerzési készlet mennyisége.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.