A számlázási profilokban a szabályok határozzák meg, hogy melyik eseménynél, milyen bizonylat készüljön és milyen beállításokkal.
Ahogy említettük különböző bizonylatokat kezelhetsz a rendszerben. Minden egyes bizonylat különböző fizetési módhoz köthető.
Például díjbekérőt jellemzően átutalásos fizetésnél küldünk.
A számlázási szabályokat tehát bizonylat típus és fizetési mód alapján tudod beállítani. A számlázást a rendelés kiszolgálás eseményei határozzák meg.
Ez a megoldás segít abban, hogy könnyen összekösd a rendelés kiszolgálási folyamataidat és a számlák automata elkészítését.
Minden egyes számlázási szabályhoz
- megadhatsz egy egyedi nevet, ami majd a rendelés történetben és a kézi számlázásban segít azonosítani a szabályt
- megadhatod a fizetési határidőt
- megmondhatod, hogy melyik esemény legyen a teljesítés dátuma.
- beállíthatod, mikor készüljön a számla
- beállíthatod, hogy automatikus legyen a nyomtatás a futár címkenyomtatás után
Fizetési módok
A bizonylatokhoz négy fizetési módot különböztetünk meg.
- Utánvét
- Átutalás
- Elektronikus (minden elektronikus fizetési mód idetartozik: pl PayPal, Borgun, SimplePay ..)
- Készpénz
Bizonylatok
A szabályokban a következő bizonylatokat tudod automatizálni:
- Díjbekérő: a megadott szabály alapján a Számlázz.hu D-[ELŐTAG] számmal létrehozza létre a díjbekérőt vagy más néven proformát.
- Előleg számla
- Második díjbekérő: Előleg esetén lehetőség van arra, hogy a vásárló két részletben fizessen. Ebben az esetben az előleg számla kiállítása után egy második díjbekérőt tudsz küldeni automatikusan a fennmaradó összegről.
- Normál számla / Végszámla: Ha előleg számla készült akkor normál számla helyett végszámla elnevezést használ a Számlázz.hu
- Helyesbítő számla: visszáru folyamatok automatikus elkészítik a helyesbítő számlákat
- Stornó: visszamondás esetén automatizálható a normál számla stornózása.
- Előleg visszafizetés: visszamondás esetén automatizálható az előleg számla stornózása
Elkészítési pont
Az elkészítési pont automatizálja a számla készítést. Megadhatod, melyik esemény hatására készüljön el automatikusan az adott bizonylat
- Jóváhagyásra: akkor készül a bizonylat, amikor a rendelés jóváhagyásra vár állapotba kerül. Tipikusan automata díjbekérő küldéshez használjuk.
- Címke nyomtatva:akkor készül a bizonylat, amikor a rendeléshez tartozó futár címke elkészítésre kerül
- Fizetés teljesítve: akkor készül a bizonylat, amikor egy rendelés kifizetése kerül (kézzel vagy importtal)
- Visszamondva: akkor készül a bizonylat, amikor a rendelés visszamondásra kerül.
- Kiszedve: akkor készül a bizonylat, amikor a rendelés kiszedve állapotba kerül (zöld raktár ikon a kanban kártyán). Hasznos, ha csak akkor akarsz díjbekérőt vagy számlát kiállítani, amikor minden tétel össze van szedve.
- Kész: akkor készül a bizonylat, amikor a rendelés kész állapotba kerül. Ezt gyakran alkalmazzuk, hogy csak az átvett rendeléseket számlázzuk ki. A nyomkövetéses csomag kézbesítésre kerül átkerül a kész állapotba. Így automatikusan tud elkészülni a számla, de csak abban az esetben ha kész állapotba kerül a rendelés. KÉSZ állapotot ne válassz STORNÓ számlánál!
FONTOS! Automata STORNÓ számla készítésénél nagyon figyelj oda, hogy milyen elkészítési pontot állítasz.
Teljesítés dátum eseményei
A teljesítés dátum eseményei határozzák meg a számlán szereplő teljesítés dátumot.
- Jóváhagyásra: az a dátum, amikor a rendelés jóváhagyásra vár állapotba került.
- Szállítás előtt: az a dátum amikor a rendeléshez tartozó futár címke nyomtatásra került
- Fizetés teljesítve: az a dátum amikor egy rendelésre tranzakció kerül (kézzel vagy importtal)
- Kész: az a dátum, amikor a rendelés kész állapotba került
- Stornó: az a dátum, amikor a számla stornózásra került (stornó számla készítésénél)
Ha még nem világos, hogyan is működik az automata számlázás, tarts ki! Következő részben gyakorlati példákon keresztül megmutatjuk >>
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.