Ebben az útmutatóban megnézzük, milyen beállítások vannak a webáruházaknál és melyik opció mit jelent.
- Szinkronizáció iránya
- Webáruház beállítások megnyitása
- Alap adatok
- Hitelesítő adatok
- Készlet szinkron beállítása
- Kategóriák szinkron
- Termék szinkron
- Webáruház és árlisták kapcsolata
- Rendelés szinkron
- Ügyfelek szinkron
- Számlázás
- Egyéb beállítások
Szinkronizáció iránya
Első körben nézzük meg, milyen adatokat kezelünk és azok milyen irányban szinkronizálnak.
Adat | Szinkron iránya | |
Termékek | Választható, de egyszerre csak egy irány használható | |
Rendelések | Jelenleg csak az Webshop -> ERP szinkron támogatott | |
Kategóriák | Választható, de egyszerre csak egy irány használható | |
Ügyfelek | Jelenleg csak az Webshop -> ERP szinkron támogatott | |
Ügyfél csoportok | Mindkét szinkron egyszerre működik | |
Rendelés állapotok | Mindkét szinkron egyszerre működik, de külön beállításokkal | |
Készlet | Csak Webshop -> ERP szinkron támogatott | |
Árlisták | Választható, de egyszerre csak egy irány használható | |
Mennyiségi kedvezmény | Választható, de egyszerre csak egy irány használható |
A fenti táblázatban összefoglaltuk a szinkronizációs lehetőségeket.
1.27 verziótól kezdve lehetőség van arra, hogy termék szinten akár mezőnként megadhassuk, melyik irányba szinkronizáljanak. Például:
- Súly: ERP -> Webshop
- Leírás Webshop -> Erp
Webáruház beállítások megnyitása
A Beállítások menü Ertékesítési cstaornák listából válassz ki egy webáruházat!
Nézzük végig, milyen beállítások vannak
Alap adatok
- Név: bármilyen egyedi nevet megadhatsz. Ha csak egy webshopod van, akkor "Webáruház" vagy "Shoprenter" nevet is használhatsz, de ha több is van, akkor már célszerű a domain név alapján elnevezni a kapcsolatokat. (pl. varazsbolt.hu)
- Engedélyezve: ha ez nincs bekapcsolva, akkor semmilyen irányú kapcsolat nem lesz aktív. Tehát sem a webáruházból a CloudERP felé sem a CloudERP -ből a webáruház felöl nem fognak működni a szinkronok.
- Csak olvasható: csak a Webshop felől szinkronizál a rendszer adatot. A CloudERP semmilyen adatot nem küld a webáruház felé. Első szinkronnál ez a beállítás automatikusan be van kapcsolva.
FONTOS! A készlet és a kapcsolatok ellenőrzése után vedd ki a pipát ennél a beállításnál!
Hitelesítő adatok
Webáruház típustól függő kapcsolati adatokat tudsz itt megadni.
Részletekért kattincs a megfelelő webáruház típusra!
Készlet szinkron beállítása
A webáruház készlet szinkronnál két dolgot kell beállítani
- Melyik raktár(ak) készlete szinkronizáljon a webáruház felé
- Melyik rakár legyen a rendelés kiszolgáló raktár.
A webáruház és a CloudERP közötti készlet szinkronban mindig a CloudERP a vezérlő!
A szinkront az INSTANT SZINKRON kezeli.
Kizárólag az első szinkron esetében kerülhetnek be készlet adatok a webáruházból.
Részletesebben a Webshop raktár kapcsolatokról útmutatóban találsz leírást.
Kategóriák szinkron
Bekapcsolható, hogy a kategóriák szinkronizálódjanak-e a két rendszer között.
Termék szinkron
A termékszinkron részben adhatod meg, hogy melyik webáruház mező szinkronizáljon a beállított irányba. Az irányt a Szinkron típusa kapcsolóval állíthatod be.
1.27 verziótól az irány változtatható és a mezők iránya is külön szabályozható
Termérmék állapotoknál adhatod meg, hogy milyen állapotú termékeket szinkronizáljunk a két rendszer között.
A terméknél választható mezők és a termék állapotok webáruházanként változnak. Más opciók vannak Shoprenter és más Unas esetében.
A Törölt termékek archiválása opcióval adhatod meg, hogy azok a termékekek, amelyeket a webáruházban töröltek, automatikusa archiválódjanak-e vagy sem.
Webáruház és árlisták kapcsolata
A webáruházba kihelyezett termékek árazását a webáruházhoz kapcsolt árlisták határozzák meg. Az árlistát a szerkesztőben tudod megadni.
Egy árlistát és egy kedvezményes árlistát minden webáruháznál kötelező megadni
Egy termék webáruházas ára
-
a termék webáruházhoz kapcsolt árlistában szereplő ára
vagy
-
ha nem szerepel a termék a webáruházhoz kapcsolt árlistában, akkor az alapértelmezett árlistában szereplő ár
Példa
A webáruházhoz tartozó árlista neve: [Webshop árlista].
A zokni termék 1200 Ft áron szerepel a Webshop árlistában és 1000 Ft áron az alapértelmezettben. Mivel a webáruházhoz rendelt árlistában szerepel a termék, ezért az 1200 Ft -os áron kerül a webáruházba
A cipő termék nem szerepel a Webshop árlistában, ezért az alapértelmezett árlista alapján 1000 Ft -ért kerül ki. A cipő szerepel a [Másik árlista]-ban, de az nincs hozzárendelve a webáruházhoz.
Rendelés szinkron
A rendelések szinkronjánál jelenleg a Webshop -> ERP szinkront támogatott.
A jobb oldali Rendelés Webshop -> ERP szinkron kapcsolóval tudod aktiválni a rendlések szinkronját.
A bekapcsolás után rendelések szinkronja elkezdődik. Megadható, hogy hány nappal korábbi rendeléseket hozzon át a rendszer.
FONTOS! Bekapcsolás előtt mindenképpen ellenőrizd a Kapcsolatokat. Ha nem jól vannak beállítva a kapcsolatok, akkor rossz fizetési vagy szállítási móddal érkeznek át a rendelések és emiatt rossz állapotba is kerülhetnek!
A rendelések állapotának visszaszinkronizálását a webshopban a Rendelés állapot szinkron kapcsolóval élesítheted.
FONTOS! Bekapcsolás előtt mindenképpen ellenőrizd a Kapcsolatokat. Ha nem jól vannak beállítva a kapcsolatok, akkor rossz állapotba kerülhetnek a webáruházban a rendelések és elképzelhető, hogy rossz email-ek mehetnek ki!
Javasoljuk, hogy az email küldét kapcsold ki, amikor ezt élesíted és csak akkor kapcsold vissza, ha minden állapot megfelelően szinkronizál a webáruházba!
Ügyfelek szinkron
Az ügyfelek (vásárlók) és vásárlói csoportok / vevői csoportok szinkronizációját kapcsolhatod be vagy ki ezen a részen. Ha be van állítva, akkor a következő szinkronnál a vevők, csoportok is szinkronizálódnak.
A vevői csoportok mindkét irányba szinkronizálódnak. Tehát ha webshopból ERP-be és ERP-ből webshopba is.
Számlázás
Lehetőséged van webshop szinten szabályozni a számlázási beállításaidat.
Megadhatod, hogy kézzel számlázol vagy melyik számlázási profilt használod automata számlázáskor.
Kapcsolódó útmutató Számlázási profilok alap adatok
Egyéb beállítások
Egyéb beállításoknál ezeket tudod megadni
Szállítási hivatkozási előtag
Webáruházankánt meghatározhatsz egy előtagot, amit átküldünk a szállító cégnek a rendelés azonosítóval együtt.
Például:
- előtag: RS
- Ezt az adatot küldjük minden rendelésnél a futár cégnek (utánvét hivatkozás, hivatkozás mezőben)
RS-ORD-2021-00001234
Mire jó ez?
Ha több céget használsz egy futárcéggel, akkor az előtag segít megkülönböztetni, melyik webáruházból érkezett a futár így a költségeket szét tudod osztani a futárcégtől kapott elszámoláson.
Számla minta
Egyedi számlamintát adhatsz meg webáruházanként. A számlaminta ebben az esetben alapértelmezetten szerepelni fog minden webáruházból érkező rendelés számláján.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.