- Kapcsolatok beállítása
- Rendelés állapot kapcsolatok
- Fizetési mód kapcsolatok
- Szállítási módok társítása
Amikor egy rendelés feldolgozásra átkerül a webáruházból, meg kell tudni mondani, hogy milyen szállítási és fizetési módon jöjjön létre a CloudERP-ben.
A webáruház kapcsolatok segítenek társítani a webáruházas módokat a CloudERP módokkal.
Miért nem lehet egyből áthozni a rendeléseket és használni a webáruházas neveket?
Ideális eset az lenne, ha a CloudERP beépítetten tudná, hogy a webáruház melyik azonosítójú fizetési módja mit jelent és automatikusan kapcsolná hozzá a megfelelő módot. Miért nem így van?
A webáruházak általában megengedik, hogy egyedileg vegyél fel fizetési módot vagy szállítási módot. Ezeknek mindig egyedi azonosítója és neve van, ezért nem leheséges előre összetársítani a módokat és ezért szükséges ezt kézzel beállítani a Beállítások -> Értékesítési csatornák -> Kapcsolatok menüben.
Haladó megjegyzés
A rendelésen az gombra kattintasz, megnézheted, milyen fizetési és szállítási módokkal készült el eredetileg a rendelés. Ezzel tudod ellenőrizni, ha esetleg a nem jól társulnak a rendelés módok.
(Lenti kép egy Unas rendelést mutat. Az üzenet webshop motoronként eltér)
Kapcsolatok beállítása
Nézzük meg, hogyan kell a lenti képnek megfelelő kapcsolatot beállítani!
Rendelés állapot kapcsolatok
Kétfajta rendelés állapot szabályt kezel a CloudERP:
- Bejövő rendelés állapot szabályok: meghatározza, hogy rendelés létrehozáskor, melyik CloudERP állapotba kerüljön a rendelés
- Webshop rendelés állapot szinkron szabályok: meghatározza, hogy melyik rendelés állapotba kerüljön a webshopban a rendelés a rendelés feldolgozás során
Bejövő rendelés állapot szabályok
A CloudERP-be érkező rendelések állapotát alapbeállítás szerint kizárólag a fizetési mód és a fizetés sikeressége határozza meg.
Ezek a szabályok a kézi felvitelű rendelésekre is érvényesek
Alapértelmezett rendelés állapot szabály
Jóváhagyásra váró oszlopba kerülnek
Alapértelmezetten a sikertelen bankkártyás fizetésű rendelések és az átutalásos rendelések a Jóváhagyásra vár oszlopba kerülnek.
Mivel a szabályokat automatizmusok vezérlik, az alap beállításokat felül lehet írni.
Van lehetőség arra, hogy bizonyos feltételeket fogalmazz meg, aminek a teljesülése esetén a rendelés automatikusan Jóváhagyásra vár állapotba kerül.
Például:
- Minden rendelés kerüljön először Jóváhagyásra vár állapotba, mert ellenőrizni kell minden egyes rendelést csomagolás előtt
- Minden rendelés, amin vásárlói megjegyzés van, kerüljön először Jóváhagyásra vár állapotba, mert ellenőrizni kell, mit írt a vásárló
Csomagolható oszlopba kerülnek
Alapértelmezetten az Utánvét és Sikeres bankkártyás fizetésű rendelések kerülnek csomagolható állapotba.
Mivel a ezeket a szabályokat is automatizmusok vezérlik, az alap beállításokat felül lehet írni.
Például
- Egyedi fizetési módot vettél fel: 15 napos átutalás néven. Azt szeretnéd, ha valaki 15 napos átutalással fizet, akkor automatikusan kerüljön csomagolható állapotba
- Minden rendelés kerüljön csomagolhatóra, mert rendelés kiszolgálás közben történik a rendelések ellenőrzése
Webshop rendelés állapot szinkron szabályok
A másik rendelés állapot kezelési szabály azt mutatja meg, hogy a rendelés milyen állapotba kerüljön a webáruházban a rendelés feldolgozása során. Ugyanis, ha engedélyezve van, akkor a rendelés állapotokat a CloudERP visszaszinkronizálja a webshopban és folyamatosan frissíti ahogy a rendelés állapota változik.
Nyisd meg a Beállítások -> Értékesítési csatornák menüpontot, kattints a webáruházra és válaszd a Kapcsolatok fület.
Ezen a felületen van lehetőséged a rendelés állapotokat összetársítani a webáruház állapotokkal.
Megtalálod a CloudERP állapotokat egymás alatt és neked csak annyi dolgod van, hogy kiválassz egy webáruházas állapotot. Ezzel határozod meg, hogy ha egy rendelés az adott állapotba kerül a CloudERP-ben, milyen állapotba kerüljön a webáruházban
Keresd meg a megfelelő CloudERP állapotot és válassz egy webáruházas állapotot a listából! Ezzel összetársítottad a rendelés állapotot. Folytasd ezt az összes rendelés állapottal, amit webáruházban is kezelni akarsz.
Ha az összes rendelés állapotot sikeresen társítottad, válaszd a MENTÉS vagy MENTÉS/KILÉPÉS gombot.
Nem jelenik meg a webáruházas állapot a listában?
Ha nem jelenik meg a webáruházban felvett rendelés állapot, akkor nyomd meg a jobb alsó sarokban a Kapcsolatok frissítése menüpontot és automatikusan lekérjük a webáruházból az aktuális állapotokat. A folyamatokban megnézheted, hol tart a frissítés.
Ezt nem minden webáruháznál lehet megtenni. Bizonyos webáruházak (Unas és bizonyos Woocommerce pluginok), nem adnak API hozzáférést közvetlenül a webáruház állapotokhoz. Ezért azokat a rendelésekből keressük ki.
Ha nem volt még rendelés a rendszerben vagy nincs rendelés az adott állapotban, akkor nem tudjuk lekérdezni a rendelések állapotát a webáruházban.
Mit lehet tenni, ha nem található a webáruház állapot a listában?
Ha nincs a listában a keresett állapot, akkor lehetőséged van arra, hogy kézzel beírd az azonosítót.*
Hol találod az állapot azonosítót?
Ez jellemzően UNAS webáruháznál fordul elő, ezért az UNAS beállításokat mutatjuk meg.
- Válaszd az UNAS adminisztrációs felületen a Beállítások -> Vásárlási folyamat -> Megrendelés státuszok, típusok menüt
- Nyomd meg a módosít gombot keresett állapot mellett!
- Jegyezd fel a Azonosító a webáruházban mellet található számot!
- Írd be a CloudERP megfelelő állapota mellé a listában ezt a számot!
- Nyomd meg a mentés gombot a Webáruhá kapcsolatok oldalon!
* 1.27 verziótól
Fizetési mód kapcsolatok
Lehetőséged van a fizetési módnál megadott összes fizetési mód társítására.
Fizetési módok felvétele
Ahhoz, hogy a webáruház fizetési módokat társítani tudd, először vedd fel a szükséges fizetési módokat a Beállítások -> Pénzügy -> Fizetési mód menünél.
Fizetési módok társítása
Nyisd meg a Beállítások -> Értékesítési csatornák menüpontot, kattints a webáruházra és válaszd a Kapcsolatok fület és görgess le a Fizetési módok részhez.
Keresd meg a megfelelő CloudERP fizetési módot, amit felvettél és válassz egy webáruházas fizetési módot a listából! Ezzel összetársítottad az adott fizetési módot. Folytasd ezt az összes fizetési móddal, amit webáruházban kezelni akarsz.
Ha az összes fizetési módot sikeresen társítottad, válaszd a MENTÉS vagy MENTÉS/KILÉPÉS gombot.
Ha nem jelenik meg a webáruházban felvett fizetési mód, akkor nyomd meg a jobb alsó sarokban a Kapcsolatok frissítése menüpontot és automatikusan lekérjük a webáruházból az aktuális fizetési módokat. A folyamatokban megnézheted, hol tart a frissítés.
Szállítási módok társítása
A szállítási módok társítása hasonló a fizetés módok társításával.
Egyelőre nincs lehetőség egyedi szállítási módok felvételére, ezért a beépített szállítási módokat tudod csak társítani. Figyeld a változás értesítőket, hamarosan elérhető lesz ez a funkció is!
Állítsd be a használt szállítási módokat!
Állítsd be a szükséges szállítási módokat a Beállítások -> Rendelés -> Szállítási módok menüben
Csak azok a szállítási módok fognak megjelenni a kapcsolatoknál, szűrőkben és egyéb helyeken, amelyek Aktívak vagyis engedélyezettek. Érdemes ezt a beállítást megtenni, mert akkor nem lesznek zavaróak a nem használt szállítási módok.
Engedélyezéshez kattints a szállítási módra és válaszd az aktív négyzetet.
Letiltáshoz, vedd ki a pipát a négyzetből.
Szállítási módok társítása
Nyisd meg a Beállítások -> Értékesítési csatornák menüpontot, kattints a webáruházra és válaszd a Kapcsolatok fület és görgess le a Szállítási módok részhez.
Keresd meg a megfelelő CloudERP szállítási módot és válassz egy webáruházas fizetési módot a listából! Ezzel összetársítottad az adott szállítási módot. Folytasd ezt az összes fizetési móddal, amit webáruházban kezelni akarsz.
Ha az összes szállítási módot sikeresen társítottad, válaszd a MENTÉS vagy MENTÉS/KILÉPÉS gombot.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.