A CloudERP-ben az egyik legkiemeltebb folyamat a rendelések kezelése. Az értékesítési folyamatokat a rendeléseken keresztül kezeljük. Ahhoz, hogy az értékesítés menetét megértsd, fontos, hogy megismerkedj először az értékesítési csatornákkal.
Értékesítési csatornák
Attól függően, hogy a vásárló milyen módon adja le a rendelését, több rendelési forrást is megkülönböztetünk a rendszereben.
Webáruházas rendelés
Az első esetben a vásárló az egyik webáruházadban adja le a rendelését.
A CloudERP rendszerbe egyszerre több, akár különböző típusú webáruházat is be tudsz kötni és mindegyik webáruház külön csatornaként fog megjelenni.
Támogatott webáruházaink (2020. augusztus)
-
Shoprenter
-
Unas
-
Woocommerce
-
Egyedi API kapcsolat Unas API alapján
A vásárló tehát összeállítja a webáruházban a rendelését, kitölti a számlázási és szállítási adatait és elküldi az igényt. Mivel a vásárló maga állítja össze a rendelését és tölti ki minden adatát, neked mint webáruház tulajdonosnak ebben az esetben nem kell kézzel felvenned a rendelést.
A webáruházban kiszolgálhatsz kiskereskedelmi (B2C) és/vagy nagykereskedelmi (B2B) ügyfeleket is, de a lényeg ugyanaz: webáruházas rendelés készül. Ezt a rendelést a CloudERP 5 percen belül átszinkronizálja és a vásárló által összeállított webáruházas rendelésből automatikusan létrejön a rendszerben egy új rendelés. Ez a folyamat teljesen automata, nincs szükség emberi beavatkozásra.
Üzlet értékesítés
A második lehetőség a rendelés leadására a fizikai üzletben történhet. A CloudERP-ben akár több üzleted is lehet egyszerre. Tehát a vásárló bemegy a boltba, kiválaszt pár terméket és a pénztárnál fizet. Az üzlet vásárlásokat a leggyorsabban a POS felületen tudod összeállítani. Ugyanúgy, mint minden más vásárlás, itt is egy új rendelés születik a rendszerben. A POS rendelés forrása az aktuális üzlet, így a üzletek forgalma teljesen elkülöníthető a webáruházas vagy más rendelési forrásoktól.
EDI
A rendelések EDI kapcsolaton keresztül is érkezhetnek a rendeszerbe.
Egyedi rendelések rögzítése
A harmadik nagyobb csoportba tartoznak azok a rendelések, amikor nem közvetlenül vagy automatán kerül a rendszerbe egy új rendelés, hanem egy ügyintéző által. Például telefonos vásárlás, emailben elküldött kérés, területi képviselő által összegyűjött igény vagy egy új üzleti megállapodás alapján kell rendelést készíteni a vásárló nevében. Ilyenkor egy ügyintézőnek manuálisan kell rögzíteni a rendelést. Előfordul, hogy a rendelést megelőzi egy árajánlat készítési rész és majd csak a sikeres lezárás után készül el a végleges rendelés.
Ezek a rendelési források, amelyek érkezhetnek a rendszerbe. Mindegyik rendelési forrás külön értékesítési csatornának számít és külön kezeli a rendszer. Egyedi rendelési forrásokat is adhatsz a rendszerhez, amivel tovább tudod szegmentálni az értékesítési csatornáidat.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.