Az automatizmus lényege, hogy valamelyik feltétel teljesülése esetén a rendelésre létrehoz egy feladatot.
Olyan esetekben hasznos ez az automatizmus, ha szeretnénk a rendelést megállítani és manuálisan átnézni és eldönteni, hogy hogyan járunk el vele.
Például ha a rendelés összesúlya nagyobb egy adott kg-tól, akkor lehet szeretnénk megvizsgálni a rendelést és szétbontani, mert nem fér bele a futárszolgálat szállítási súlyhatárába. Vagy akár a külföldi rendeléseket szeretnénk átnézni, mielőtt csomagolhatóba kerül.
De akár a vevő megjegyzésére is lehetséges egy feladatot létrehozni, hogy csomagolás előtt mindenképp nézzük meg mit kért a vevő.
Sőt ha olyat terméket tartalmaz a rendelés, amit nekünk külön rendelni kell vagy legyártatni, akkor arra is tudunk egy feladatot készíteni.
Ennek előfeltétel a feladat létrehozása
1. Feladat létrehozása
A Beállítások/Rendszer/ Feladat típusok menüben tudjuk a rendszer feladatait kezelni, újakat létrehozni.
A Feladat neve és leírása szabadon megadható, illetve megadhatjuk az Értesítendő jelölőnégyzet segítségével, hogy a jobb felső sarokban található Értesítések (harang ikon) menüben kapjunk-e az adott feladatról értesítést külön.
Az automatizmusunkhoz viszont fontos, hogy a feladat célja az Order, azaz Rendelés legyen.
2. Automatizmus létrehozása
A következő lépés az automatizmus létrehozása, ahol 1. lépésben adjuk meg az automatizmus nevét és ha azt szeretnénk hogy a rendelés életciklusában csak egyszer fusson le, akkor pipáljuk be az Egyszeri mező mellett található jelölőnégyzetet. Illetve engedélyezzük a automatizmust, amely azt jelenti, hogy mentés után elkezd az automatizmus futni és ha talál a feltételnek megfelelő rendelést, akkor rárakja a feladatot.
A 2.lépésben válasszuk ki a azt a feladatot, amit szeretnénk ha az automatizmus a rendelésre rakna.
Majd pedig 3. lépésben adjuk meg a feltételeket, hogy milyen feltételeknek kell bekövetkeznie aminek hatására a rendelésre rákerül a feladat.
Például lehetséges az, hogy akkor kerüljön a rendelésre egy feladat, ha a rendelésben lévő termékek nincsenek készleten, ezáltal szeretnénk ha jelezne a rendszer, hogy minél hamarabb szerezzük be a terméket. Vagy akkor ha a rendelés fizetési módja elektronikus, de az állapota még fizetetlen, így ez azt jelzi, hogy a vevőnek nem sikerült a rendelés kifizetése és fel tudjuk vele venni a kapcsolatot, hogy segítünk neki.
Nézzünk pár példát.
Példák
1. Feladat létrehozása, ha a rendelés súlya nagyobb, mint 30 kg
A cél, hogy a rendszer feladatot hozzon létre, ha a rendelés összsúlya nagyobb, mint 30 kg.
Így a feltétel egy egyedi feltétel lesz, ami a Haladó beállítások megjelenítésével tudunk beírni.
A feltétel 30 kg esetén:
[state__items, item, item__quantity * (item__product__weight | 0), +, 0] > 30
Tehát a sablon, amit ti is használhattok, csak a "súly" szót cseréljétek le arra a számra, aminél nagyobb súlyú rendelések esetén szeretnétek a feladatot megkapni.
[state__items, item, item__quantity * (item__product__weight | 0), +, 0] > súly
Ha jól állítottuk be, akkor annál a rendelésnél, aminek az összesúlya nagyobb, mint 30 kg meg fog jelenni egy feladat és a rendelés addig jóváhagyásra vár állapotban fog maradni, amíg a feladatot el nem végezzük rajta.
2. Feladat létrehozása, ha a rendelésben olyan termék van, amit le kell gyártani
Ha az a cél, hogy kapjunk egy feladatot akkor, amikor a rendelés olyan terméket tartalmaz, ami le kell gyártatni, akkor érdemes ezt úgy kezelni, hogy előtte létrehozunk egy "Gyártandó termék" címkét ezekre a rendelésekre.
Erről ebben a cikkben írtunk és a konkrét lépéseit is levezettük: Automatizmusok: Rendelés - Címke létrehozása
Ha megvan a rendelés címkénk (Gyártandó termék) és a rendelés feladatunk (Gyártatni!), akkor már csak a feladat létrehozó automatizmus készítése van hátra.
Ugye a célunk az, hogy a rendszerünk küldjön egy "Gyártatni!" feladatot nekünk, ha olyan rendelés érkezik be, amiben olyan termék van, amit külön le kell gyártatni, tehát az 1. lépésben a "Mit csináljon az automatizmus?" kiválasztjuk a "Gyártatni!" feladatot.
Ezután pedig a 2. lépésben a "Mikor fusson az automatizmus?" kiválasztjuk azt, hogy akkor ha a rendelésen van egy olyan címke, hogy "Gyártandó termék".
Tipp: Az is megfelelő ebben az esetben ha a termékeinket címkézzük meg egy "csak gyártásra" címkével és ebben az esetben a feladat létrehozó automatizmusban a feltételnek azt kell megadnunk, hogy a Termék címke a "csak gyártásra". Így is fel fogja ismerni a rendszer, hogy ha a rendelésben olyan termék van, amin rajta van a "csak gyártásra" címke, akkor csinálja meg a rendeléshez a feladatot. |
Ha jól hoztuk létre az automatizmust, akkor a rendelésre automatikusan rákerül a feladat, ha az adott feltételnek megfelel.
3. Feladat létrehozása, ha a rendelésen van egy vevői megjegyzés
Előfordul, hogy a vevő valamit szeretne velünk közölni a rendelés leadásakor, amit a webshopban megjegyzésbe beír. Ez a megjegyzés átkerül a CloudERP-be a rendelés szinkronnal, viszont fontos, hogy ezt a megjegyzést észre is vegyük, így érdemes erre is egy feladatot létrehozni (vagy legalább egy címkét).
Tehát az automatizmus célja, hogy készítsen egy feladatot, ha a rendelésen van vevői megjegyzés.
Létrehozzuk a feladatot, aminek a neve jelen esetben "Vevői megjegyzés!", és ezt kiválasztjuk a "Mit csináljon az automatizmus?" részben.
Majd a Mikor fusson az automatizmus?" részben görgessünk le a Haladó beállítások megjelenítése részig és pipáljuk ki a mellette található jelölőnégyzetet.
Így megjelenik egy Feltétel mező, ahova írjuk be ezt a feltételt:
state__customer_note != null and state__customer_note != ''
Ha helyesen beállítottuk az automatizmust, akkor amint beérkezik egy rendelés, amin van Ügyfél megjegyzés, akkor automatikusan rákerül a feladat.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.