Rendelések
Előfeltétel
Szükség van egy elmentett nézetre és egy elmentett rendelés exportra.
A nézet esetében fontos, hogy érdemes egy dátum szűrőt beállítani, hogy ne a teljes rendelés törzset próbáljuk meg kiexportálni, emiatt érdemes például egy elmúlt heti/havi szűrést beállítani.
Az általunk bemutatott példában az elmúlt 90 napban létrehozott rendelések mutatjuk be.
Ezt a nézetet fontos elmenteni. Érdemes olyan nevet beállítani, amiből egyértelműen felismerhető a szűrés például: Rendelések adatfeed szűrő vagy Adatfeed partnernek.
Az exportnál kiválasztjuk a megfelelő oszlopokat, akár a kiválasztott oszlopokat át is nevezhetjük egyedileg, majd beírunk egy nevet az exporthoz. Érdemes olyan nevet adni a sablonnak, ami egyértelműen beazonosítható például Rendelések adatfeed export. Ezután az Aktuális beállítás mentése mint... gombra kattintva elmentjük az export sablont.
Automatizmus létrehozása
A Beállítások /Automatizmus /Automatizmus menüben létrehozunk egy új automatizmust, amelynek típusa Egyéb- Kimenő adatfeed megosztás.
Ezután megjelenik az automatizmus létrehozó felület.
1. pontban megadhatjuk az automatizmus nevét és ha a mentés után szeretnénk hogy már elkezdjen működni az automatizmus, akkor az Engedélyezve mezőt pipáljuk be. Ezzel tudjuk az automatizmust aktívra állítani.
2. Itt jelenik meg a feedünk megosztási linkje, amit a mező mellett található másolás ikonnal azonnal ki tudunk másolni. Ez a link lesz az, ami a partnereinkkel meg tudunk majd osztani.
3. Formátum: xlsx csv vagy json lehet.
4. Be kell állítani a folyamat típusát, amely jelen esetben Rendelések exportálása. Ez azt határozza meg, hogy milyen adattípusokat szeretnénk megosztani a partnereinkkel.
5. Kiválasztott beállítások mezőben azt kell megadnunk, hogy amikor exportot hoztunk létre, annál milyen nevet adtunk meg. Ez fogja befolyásolni, hogy az elkészült fájl megosztásnál mely oszlopokat láthatja a partnerünk.
6. Meg kell adnunk az exportáláshoz kiválasztott szűrőt. Figyelem! Ideiglenes V1 szűrő és V2 nézet mezőt láthatunk külön. Ennek oka, hogy jelenleg zajlik a V2-re való átállás, így vannak nézetek, amiknél még nem álltunk át V2 nézetre. Ezeknél még a V1 szűrő mezőben kell kiválasztani a megfelelő szűrőt (pl. termékek, partnerek). Rendelés megosztása esetén már a V2 nézet mezőben kell kiválasztanunk azt a nézetet, amiből az exportot létre akarjuk hozni.
7. Ebben a lépésben azt adhatjuk meg, hogy mikor fusson az automatizmus. Nagyobb adatfeedek esetén elegendő napi egyszer általában, így beállítjuk a helyes formátum alapján vagy kiválasztjuk a sablonokból a megfelelő időzítést. Illetve egyedi kifejezést is készíthetünk az alábbi weboldal segítségével: https://crontab.guru/
Ha például azt szeretnénk, hogy minden nap 15:30-kor fusson le, akkor a megfelelő időzítés:
30 15 * * *
Ha azt szeretnénk, hogy minden hónap 10. napján 8:30-kor fusson le, akkor az időzítés:
30 8 10 * *
Ezután elmentjük az automatizmuson végrehajtott módosításokat és el is készült az adatfeed a partnereink felé.
Ellenőrzés
Hogy biztosak legyünk benne, hogy helyesen hoztuk létre az automatizmust, le tudjuk ellenőrizni. Ehhez az automatizmusban a 2. pontban található megosztási linket másoljuk ki.
Ezután visszalépünk az automatizmus listába kijelöljük az automatizmust a sor elején található jelölőnégyzet segítségével és a Bal alsó sarokban található Futtatás művelet segítségével lefuttatjuk kézzel.
Az OK gomb segítségével megerősítjük, hogy le akarjuk futtatni.
Ha sikeresen lefutott azt a Folyamatokban látjuk.
Keresünk egy online xlsx/csv megtekintő oldalt, például:
XLSX: https://products.aspose.app/cells/viewer/xlsx
CSV: https://products.aspose.app/cells/viewer/csv
Ide be tudjuk írni az automatizmusnál kimásolt linket.
Ha mindent helyesen állítottuk be, akkor megjelenik a beállított adatfeed. Ha az export sablon létrehozásakor adtunk meg egyedi neveket az oszlopokhoz, akkor az oszlopok fejléce is helyesen az általunk megadott megnevezést tartalmazza.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.