Ennek az automatizmusnak a lényege, hogy ha vannak nagykerek/beszállítók akiktől beszerezzük a termékeinket és nekik vannak feedjeik pl. CSV, XLSX, stb formátumban, amit velünk megosztanak, akkor ezt be tudjuk kötni a CloudERP-be és akár ha mennyiséget is küld a beszállító, akkor a feedben rendelkezésre álló készleteket egy külön raktárba nyilván tudjuk tartani.
Tehát lényegében a rendszer adott időközönként lekéri a beszállító termék készlet mennyiségét és/vagy készleteit.
Ha például van egy termékünk, amiből van saját raktárunkban is készleten, de a beszállítónál is, akkor a Termék adatlapon a Leltár fülön ezt külön látni fogjuk és ha szükséges akkor be tudjuk ezeket a termékeket rendelni a beszállítótól.
A Beállítások/Automatizmus/Automatizmus menüben tudjuk létrehozni az új automatizmust. Itt válasszuk a Egyéb - Nagyker/beszállító adatfeed beállítása nevű automatizmust.
Ezután az alábbi felületet fogjuk látni, amin pontról- pontra végighaladunk.
1. Meg kell adnunk, hogy ki az a beszállító/nagykereskedés, aki ezt a feedet biztosítja számunka, így fogja tudni a rendszer, hogy ha pl. beszállítói raktárat hoz létre, akkor kihez tartozik.
2. Adjuk meg azt az URL-t, amit a beszállító biztosít nekünk, ahol az adatok elérhetőek. Fontos, hogy ez egy teljes értékű URL legyen, ahova a http kérést küldhetjük pl: https://partnerdomain.hu/keszlet-export.csv.
3. Ebben a pontban egyéb speciális kérésbeállításokat is megadhatunk, viszont ezek megadása nem kötelező.
- Http kérés metódusa: HTTP metódus, pl get, post... fontos, hogy kisbetűket kell használni
- Http kérés fejléce: Egyéni kérési fejlécek JSON vagy API kulcsként az UNAS számára
- Kódolás: A http válasz karakter kódolása, pl utf-8, windows-1250. Az alapértelmezett az utf-8-sig
- SSL verifikáció kikapcsolása
4. Adjuk meg az adat formátumát, ez általában egyértelműen kiderül az URL-ből, hogy milyen formátumról van szó. Lehetséges CSV, XLS, XLSX, JSON és XML formátum.
5. Adjuk meg a haladó adatformátum beállításokat.
- Tizedes elválasztó: Fontos, hogy ellenőrizd a fájlban szereplő számok formátumát. Bizonyos feed-ek vesszőt használnak tizedes elválasztónak, mások pontot. Kérlek győződj meg róla, hogy helyesen van beállítva, mert egyes számok nagyon eltérő eredményeket adhatnak, ha rosszul van beállítva. Pl. tizedes elválasztó pont marad (alapértelmezett), és ez szerepel a feedben: 1,234 akkor abból 1234 lesz.
- Fejnélküli: Adjuk meg, hogy az oszlopoknak van-e fejléce vagy csak index alapú oszlopok érhetőek-e el.
- Oszlop mód: Megadható, hogy az oszlopokat a nevük vagy az indexük (pozíciójuk) alapján azonosítsuk.
- Határoló/ elválasztó: Megadható, hogy milyen elválasztó van használva a feedben, ez lehet vessző, pontosvessző vagy \t.
6. Adjuk meg a helyi mezőt az azonosításhoz. A terméknek ezt a mezőjét az adatokban szereplő rekordok egyeztetésére használják. Ezek a mezők soha nem módosulnak a feeden keresztül, és a feed importálása előtt már létezniük kell.
7. Mező az azonosításhoz: Ezt az adatmezőt a termékek azonosítása során az adatbázisunk egy mezőjével vetjük össze.
8. Ha engedélyezzük a mennyiségi importot, akkor a nyíllal jelölt Raktár mezőben automatikusan létrejön a raktár az első futtatás után automatikusan la beszállító nevével.
9. Megadhatóak a haladó mennyiségi beállítások ezen a ponton.
- Adatmező mennyiség: Ez a mező az adatokból a beszállítói raktárban a rendelkezésre álló és a készleten lévő mezők kitöltésére szolgál.
- Alapértelmezett mennyiség: Ez a mező az adatokból a beszállítói raktárban a rendelkezésre álló és a készleten lévő mezők kitöltésére szolgálHa a mennyiség hiányzik az adatokból, akkor a rendelkezésre álló és a készleten lévő értékek ezzel a mennyiséggel lesznek kitöltve. Egy példa a felhasználásra, amikor a feed nem tartalmaz számokat, csak a rendelkezésre álló termékeket, akkor használhat egy konstans értéket, például 10-et, hogy a rendszerben rendelkezésre álló mennyiség legyen.
10. Ár import engedélyezése
11. Haladó ár beállítások
- Adatmező ár: Ez a mező az adatokból a termékbeszállítói kapcsolat nettó vagy bruttó ár mezőinek kitöltésére szolgál.
- Ár módja: Add meg, hogy az ár mezőben található értékeket nettó vagy bruttó értéknek azonosítsuk.
- Adatmező ÁFA: Ez a mező az adatokból a termékbeszállítói kapcsolatra vonatkozó ÁFA kitöltésére szolgál.
- Alapértelmezett ÁFA: Ha az ÁFA hiányzik az adatokból, akkor ez az ÁFA kerül felhasználásra a termékbeszállítói kapcsolat ÁFA-jának kitöltésére.
12. További beállítások
- Hiányzó sorok törlése: Ha engedélyezve van, az automatizmus töröl minden beszállítói kapcsolatot a termékekről, ha korábban szerepelt az adat forrásban, de a futáskor már nem található. Csak akkor engedélyezze ezt, ha 100%-ig biztos benne, hogy az adattovábbítás helyesen van beállítva, mivel törli a termékbeszállítói kapcsolatokat, ha nem található a fájlban.
- Hiányzó termékek készletének nullázása: Ha be van kapcsolva az automatizmus kinullázza a (beszállítói) készletét azoknak a termékeknek amik nincsenek épp a feedben
13. lépésben az Időzítésnél azt adhatjuk meg, hogy mikor fusson az automatizmus.
Nagyobb adatfeedek esetén elegendő napi egyszer általában, így beállítjuk a helyes formátum alapján vagy kiválasztjuk a sablonokból a megfelelő időzítést.
Illetve egyedi kifejezést is készíthetünk az alábbi weboldal segítségével: https://crontab.guru/
Ha például azt szeretnénk, hogy minden nap 15:30-kor fusson le, akkor a megfelelő időzítés: 30 15 * * * Ha azt szeretnénk, hogy minden hónap 10. napján 8:30-kor fusson le, akkor az időzítés: 30 8 10 * *
14. lépésben adjuk meg az automatizmus nevét, amiről a jövőben automatikusan fel tudjuk ismerni. A rendszer a Beszállító megadásakor (1. pont) már beírja ide automatikusan a beszállító nevét.
15. lépésben pedig ha mentés után szeretnénk hogy már elkezdjen működni az automatizmus, akkor az Engedélyezve mezőt pipáljuk be. Ezzel tudjuk az automatizmust aktívra állítani.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.