A CloudERP-hez egyszerre több, akár különböző típusú webáruházat is be tudsz kötni. A webáruházak egyedi értékesítési csatornaként jelennek meg a rendszerben.
Jelenleg támogatott webáruház motorok (2020. december)
-
Woocommerce
-
Shoprenter
-
Unas
-
Egyedi API
Rendelés szinkron
A webáruház és a CloudERP között szinkron kapcsolatok vannak kialakítva. A szinkron irányai kötöttek a rendszerben, de lehetőség van arra, hogy a rendszerek közötti kapcsolatot rugalmasan alakítsuk ki előre beállítható szabályok alapján.
Például: a szabályrendszerrel megadható, hogy a webáruházban használt szállítási mód milyen szállítási módnak feleljen meg a CloudERP-ben
Szinkron |
Leírás |
Irány |
---|---|---|
Új rendelés |
Rendelés tételek |
Webáruház CloudERP |
Vásárlói adatok
|
||
Rendelés díjak, költségek és kedvezmények |
||
Szállítási mód összekapcsolása |
Előre beállítható szabályok alapján: Webáruház CloudERP |
|
Fizetési mód összekapcsolása |
||
Rendelés állapot |
Kezdeti állapot |
Előre beállítható szabályok alapján: Webáruház CloudERP |
CloudERP rendelésfeldolgozás alatt bekövetkező állapotváltozások |
Előre beállítható szabályok alapján: CloudERP Webáruház A webáruházban beállított állapotváltozáshoz tartozó értésítő email kiküldésre kerül |
|
Rendelés változás |
Rendelés tételek, díjak változtatása CloudERP-ben |
Nem kerül leszinkronizálásra a webáruházba |
Rendelés összevonás
|
||
Rendelés szétbontás
|
Automata rendelés szinkron
PERC
Nézzük meg, mi történik, amikor egy vásárló új rendelést ad le a webáruházban. A vásárló beteszi a kosárba a tételeket, megadja a fizetési és szállítási adatait és kiválasztja, mivel akar fizetni és hogyan akarja megkapni a rendelését. Ezután megnyomja a gombot és leadja a rendelését. Ez a folyamat minden webáruházban hasonlóképpen játszódik le. Mivel a webáruház össze van kötve a CloudERP-vel, ezért az új rendelés és a hozzá kapcsolódó adatok 5 percen belül, automatikusan bekerülnek a rendszerbe.
Nézzük meg, milyen adatok kerülnek be automatikusan!
Vásárlói adatok
Az ügyfeleket az email címek alapján azonosítja a rendszer.
Ha a vásárló még nem szerepelt a megadott email címmel a rendszerben, akkor egy új ügyfél jön létre a megadott szállítási és számlázási adatokkal.
Ha visszatérő vásárlóról van szó és az adatai megegyeznek a korábban megadott adatokkal, akkor nem készül új ügyfél.
Ha viszont valamelyik számlázási vagy szállítási adata változott a korábbihoz képest, akkor a meglévő ügyfél adatlap bővül a megfelelő bejegyzéssel.
Példa
Ha az email címe szerepel a vásárlónak az ügyfél adatbázisban, de egy új szállítási címet adott meg, akkor az ügyfél meglévő adatlapja bővül egy új szállítási adattal. Egy ügyfélnek több szállítási és számlázási címe is lehet.
Rendelés állapot
A rendelés előre beállított állapot szerint kerül be a rendszerbe. Az állapotokat jelenleg (VERZIÓ 1.16) a fizetési mód határozza meg.
A lenti táblázat alapján kerül egy új rendelés a megfelelő a állapotba.
Jóváhagyásra vár |
Csomagolható |
---|---|
Átutalásos fizetés |
Utánves fizetés |
Sikertelen bankkártyás fizetés |
Sikeres bankkártyás fizetés |
|
Készpénzes fizetés |
Ez a viselkedés hamarosan rugalmasabban lesz kezelve. Az állapot összekötéseknél a szállítási módok és egyéb beállítások is megadhatóak lesznek. Figyeld a változás értesítőket!
Fizetési és szállítási mód összekapcsolás
A webáruházakban szabadon lehet létrehozni szállítási és fizetési módokat, ezért ezek webáruházanként különbözhetnek. Ennek kezelésére alakítottuk ki a Webáruház → CloudERP fizetési és szállítási módok szabályokat. Ezek a szabályok határozzák meg, hogy egy webáruházas fizetési vagy szállítási mód melyik CloudERP fizetési vagy szállítási módnak felel meg.
Például: a webáruházban a vásárló “Házhozszállítás GLS futárszolgálattal” szállítási és “Előre utalás” fizetési módot választ. A Webáruház → CloudERP fizetési és szállítási módok szabályban meg van határozva, hogy “GLS kiszállítás” szállítási és “Átutalás” fizetési móddal jöjjön létre a rendelés.
A fizetési és szállítási mód összekapcsolások kialakítása a CloudERP bevezetés része. Módosítási igényt az ügyfélszolgálat részére kell elküldeni.
Rendelés tételek, díjak, költségek
A rendelés tételei megegyeznek a webáruházban leadott rendelés tételeivel. A rendelés sorai módosítás nélkül kerülnek át a rendszerbe, úgy ahogy a webáruházba bekerültek.
A rendeléshez kapcsolódó díjak
-
Szállítássak kapcsolatos díjak a rendelés ugyanezen részébe kerülnek
-
Egyéb fizetéssel, szállítással kapcsolatos díjak, kedvezmények a Díj részbe kerülnek
Tranzakciós egyenleg
A sikeres bankkártyás fizetés esetén a rendelés tranzakcióba automatikusan rögzítésre kerül a tranzakció a teljes összeggel. Más fizetési mód esetén nem nem készül automata tranzakció kiegyenlítés.
A tranzakció kiegyenlítése bekerül a rendelés történetbe is.
Webáruház azonosító
Az eredeti webáruház azonosítót rákerül automatikusan a rendelésre.
Rendelés lista nézetben egy külön oszlopban jelenik meg a webáruházas rendelés azonosító
Lista nézetben alapértelmezetten nem jelenik meg a webáruház azonosító oszlop.
Keresés webáruház rendelés szám alapján
A webáruház rendelés számra az alap keresési módban (kiterjesztett mód nélkül) is rá tudsz keresni mind KANBAN mind LISTA nézetben.
Rendelés állapot szinkron
A feldogozás során a CloudERP-ben több állapoton is keresztülmegy a rendelés. Az állapotokváltozásokat lehetőség van összekötni a webáruház különböző állapotaival. Így a webáruház rendelések állapotai is követni tudják a feldolgozás menetét. Ha van értesítő email kapcsolva a rendelés állapotokhoz a webáruházban, akkor automatikusan elküldésre kerül.
Ezeket a belső CloudERP állapotokat lehet összekötni a webáruházas állapotokkal
Rendelés állapotok |
Leírás |
---|---|
Jóváhagyásra vár |
Utalásra, manuális jóváhagyásra vár |
Csomagolható |
Minden feltétel teljesült, elkezdődhet az összeszedés |
Kiszedés folyamatban |
Elindult az összeszedés (“sárga raktárikon”) |
Kiszedve |
Raktárművelet elvégezve, minden tétel sikeresen összeszedve |
Kiszállítás alatt |
Futárcímke nyomtatás után azonnal kiszállítás alatti állapotba kerül |
Kiszállítva |
Sikeres kézbesítés |
Visszaküldés alatt |
Visszáru kezdeményezve |
Kész |
Teljesített rendelés |
Visszamondva |
Teljesítés előtt visszamondva |
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.