Attól függően, hogy a vásárló milyen módon adja le a rendelését, több rendelési forrást is megkülönböztetünk a rendszerben:
-
Webáruházas rendelések
-
Üzlet értékesítés
-
Egyedi rendelések
Ebbe a harmadik, nagyobb csoportba tartoznak azok a rendelések, amelyek nem közvetlenül, automatán kerülnek a rendszerbe, hanem manuálisan egy ügyintéző által.
Például telefonos vásárlás, emailben elküldött kérés, területi képviselő által összegyűjött igény vagy egy új üzleti megállapodás alapján kell rendelést készíteni a vásárló nevében.
Ilyenkor egy ügyintézőnek manuálisan kell rögzíteni a rendelést. Előfordul, hogy a rendelést megelőzi egy árajánlat készítési rész és majd csak a sikeres lezárás után készül el a végleges rendelés.
Ebben az útmutatóban erről lesz részletesen szó.
Új rendelés rögzítése
Új rendelést közvetlenül a rendelés listában vagy kanban nézetben lehet felvenni.
Kanban nézet
Új rendelés menü választás az alsó menüsorból
Lista nézet
Új rendelés lehetőség választás a jobb alsó listából
Új rendelés felviteléhez a következő adatokat kell megadni (* jelzi a kötelező adatokat)
Szeretnéd a programban végignézni lépésről lépésre?
- Jelentkezz be az app.clouderp.hu oldalon
- utána KATTINTS IDE!
Alap adatok
Alap adatok |
Leírás |
Megjegyzés |
---|---|---|
Ügyfél |
Ha már korábban szerepelt az ügyfél a rendszerben, akkor válaszd ki a legördülő listából. |
Név, email cím, cégnév alapján is rá tudsz keresni az ügyfélre. Ha nem szerepel az ügyfél az adatbázisban, létre tudod hozni. Írj be a nevét és válaszd a "hozzáadás új vásárlóként" lehetőséget. Azért érdemes rögzíteni a rendszerben az ügyfeleket, mert a következő vásárlásnál automatikusan kitöltődnek a vásárló adatai a rendelésen. |
Árlista |
A rendeléshez tartozó árlista. Ha nincs az ügyfélhez vagy az ügyfél vásárlói csoportjához árlista megadva, akkor az alapértelmezett árlista lesz használva. |
Az ügyfél kiválasztása után automatikusan az ügyfélhez tartozó árlista lesz kijelölve |
Források |
Lehetőséged van a kézzel felvitt rendeléseket kategorizálni. Így meg tudod különböztetni például az értékesítők által felvett rendeléseket az ügyfélszolgálat által telefonon felvett rendelésektől. |
A forrásokat a rendelések lista és kanban nézetben is külön szűrővel tudod listázni |
Ügyfél megjegyzés |
Az ügyfél által megadott megjegyzés. A kártyán külön ikon jelzi és az adatlapra / szállítólevélre i felkerül. |
Webáruházban a pénztár oldalon megadott megjegyzések kerülnek ide automatikusan. A rendelés gyors nézeten is megjelenik |
Megjegyzés |
A rendeléssel kapcsolatban lehetőséged van egy belső megjegyzést is megadni, amit minden munkatárs látni fog, aki a rendeléssel foglalkozik. |
A rendelés gyors nézeten is megjelenik |
Számlázási adatok
Ha a kiválasztott ügyfélnek már szerepel számlázási adata a rendszerben, akkor automatikusan kitöltődik a rendelés számlázási adat rész.
Fontos! Nem elég, ha az ügyfélnek rögzítve vannak a számlázási adatai, de alapértelmezettként is meg kell jelölni
Ha meglévő ügyfél adatait módosítod lehetőséged van elmenteni. A MENTÉS gomb megnyomásakor az aktuális számlázási adat lesz elmentve. A MENTÉS ÚJKÉNT gomb megnyomása után egy új számlázási adat kerül be az ügyfélhez.
Kapcsolódó leírás Új ügyfél felvitele
Számlázási adatok |
Leírás |
Megjegyzés |
---|---|---|
Név* |
Magánszemély esetén a családnév, keresztnév megadása kötelező |
Ha cégnév van megadva, a nevet nem szükséges megadni |
Cég* |
Céges vásárló esetén a cégnév vagy a név megadása kötelező |
Ha név meg van adva, a cégnevet nem szükséges megadni
|
Email cím* |
Az e-számlát erre a címre küldi ki a rendszer |
|
Telefonszám |
Országnak megfelelő formátumú telefonszám |
|
Adószám[*] |
Cég esetében a megfelelő formátumú adószám megadása kötelező |
2021-től magánszemélyek esetén is kötelező lesz az adószám megadása |
Cím adatok* |
A számlát erre a címre készíti el a rendszer |
|
Kézi számlázás |
Ha a rendeléshez ki akarod kapcsolni az automata számlázási funkciót, akkor jelöld be ezt az opciót. Ebben az esetben a számlákat kézzel készíted akkor, amikor szükséged van rá. |
Ezzel a funkcióval egyszerre kapcsolod ki az automata számlázást is és az automata díjbekérő küldést is. |
Számla nyelve |
Megadhatod, hogy a számla milyen nyelven készüljön el. |
Alapértelmezetten a beállított számlázási profilból örökli |
Forrásokat a Beállítások → Források menü alatt tudod kezelni.
Szállítási és fizetési adatok
Szállítási adatok |
Leírás |
Megjegyzés |
---|---|---|
Pénznem |
Itt tudod kiválasztani a rendelés pénznemét |
Ha nem a pénznemnek megfelelő árlista van kiválasztva, akkor az árak a beállított árfolyam szerint lesznek számolva |
Árfolyam |
Ha nem az alappénznem (HUF) van kiválasztva a pénznemnél, akkor az árfolyamot itt tudod megadni. |
Amikor külföldi pénznem van kiválasztva, automatikusan kitöltődik az MNB árfolyam alapján Az árfolyamot a beviteli mező melletti gomb segítségével lehet frissíteni |
Szállítási mód |
Itt tudod kiválasztani, milyen szállítási módot választott az ügyfél. A rendelését azzal a szállítással fogja megkapni, amit ebben a listában megadsz. A kapcsolódó futárcímkék is az itt beállított szállítási mód alapján fognak elkészülni |
A rendszerben a beállított szállítási módok közül tudsz választani pl GLS kiszállítás, Sprinter, MPL, Saját kiszállítás, helyszíni átvétel |
Üzlet |
Csak helyszíni átvétel esetében megadható, melyik üzletben fogja a vásárló átvenni a rendelését |
|
Kiszállítás ekkor |
Lehetőség van arra, hogy a rendelés kiszállítását egy későbbi időpontra kérje az ügyfél. Ebben az esetben az itt megadott dátum előtti első munkanapon kerül csomagolható állapotba a rendelés. |
Például: szeptember 4, hétfőre kéri a kiszállítást, akkor pénteken reggel csomagolásba és átadásra kerül a rendelés a futárszolgálatnak. |
Raktár |
Válaszd ki, melyik raktárból szeretnéd a rendelést kiszolgálni!
|
Amíg nincs kiválasztva raktár csak ún. virtuális termékeket* tudsz kiválasztani. Virtuális termék: olyan termék, aminek nincs készlete. Szolgáltatás, letölthető anyagok .. stb. |
Fizetési mód |
Itt tudod kiválasztani, milyen fizetési módot választott az ügyfél. |
Utánvét fizetés csak futárcég szállítási módnál érhető el
|
Kézi díjbekérő |
Ha ki akarod kapcsolni az automata díjbekérő küldést, akkor jelöld be ez az opciót. |
Ha automata díjbekérő van beállítva átutalásos fizetési mód választásnál az alapértelmezett számlázási profilban, de szeretnéd kézzel elkészíteni a díjbekérőt, akkor kapcsold ki az automata díjbekérő funkciót. A kézi számlázás opció automatikusan kikapcsolja az automata díjbekérő készítést is |
[Szállítási adatok eltérnek a számlázástól] gomb |
Ha a szállítási adatok eltérnek a szállítási adatoktól, akkor nyomd meg ezt a gombot és töltsd ki a szállítási adatokat |
Ez az opció nem elérhető helyszíni kiszállításnál |
Rendelés tételei
A rendelés tételeit a kijelölt raktárból és a megadott árlista alapján tudod a rendeléshez adni.
TIPP! Egér használata nélkül is fel tudsz venni tételeket.
-
Nyomd meg a Tétel hozzáadása gombot! A kurzor automatikusan a Termék listára áll
-
Kezdj el gépelni. Keresd meg a terméket!
-
Nyomj entert!
-
Add meg a mennyiséget!
-
Nyomj megint enter!
-
Vedd fel a következő tételt!
Tétel adatok |
Leírás |
Megjegyzés |
---|---|---|
Mennyiség |
A rendelésen szereplő mennyiség |
0-nál nagyobbnak kellene lennie |
Összeg |
Kalkulált, bruttó egységár |
A termék kedvezményekkel számolt bruttó egységára A bruttó ár automatikusan számolódik a beírt nettó ár, a kedvezmény és az adó alapján. |
Nettó ár |
Kalkulált, nettó egységár |
A termék kedvezményekkel számolt nettó egységára A nettó ár automatikusan számolódik a beírt bruttó ár, a kedvezmény és az adó alapján. |
Kedvezmény |
Százalékos kedvezmény értéke |
A termék ára a megadott kedvezmények alapján automatikusan számolódik |
Nettó összesen |
Nettó ár * mennyiség |
|
Bruttó összesen |
Bruttó ár * mennyiség |
|
Adó |
A terméknél használt adó értéke % |
Az adó értéke alapján számolódik a bruttó összeg a nettó érték alapján |
Megjegyzés |
Termékhez kapcsolódó megjegyzés |
|
Díjak, Szállítási díjak
A rendeléshez egyedi díjakat és szállítási díjakat tudsz rögzíteni.
A webáruházakban készített rendelések alapján a díj mezőbe kerül például a fizetési költségekkel kapcsolatos díjak (utánvét felár) vagy a hűségpontok levonásai (lojalty)
Előre lehet rögzíteni díjakat, amelyeket ki tudsz választani a listából. A díj neve mellett az árat is tudod rögzíteni.
Összesítés
A rendelés összesítés automatikusan számolódik az aktuális tételek és díjak alapján
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.