- A rendelés kiszolgálás lépései
- Nyomtatás
- Rendelés behívása csomagoló állomáson
- Raktárművelet végrehajtása
- Ellenőrzés
- Csomagolás és címkenyomtatás
- Milyen címke nyomtatódik ki?
Kétfajta rendelés kiszolgálást támogat a rendszer
- Hagyományos, papír alapú összeszedés
- Digitális rendelés kiszolgálás (javasolt)
Most arról lesz szó, milyen lépések szükségesek abban az esetben, ha még nem áltál át a korszerű technológiára és papír alapon készítitek össze a rendeléseket.
A rendelés kiszolgálás lépései
A rendelés kiszolgálás a következő lépésekből áll hagyományos összeszedésnél
- Szállítólevél vagy kiszedő lista nyomtatása
- Raktárművelet végrehajtása
- Ellenőrzés (opcionális)
- Csomagoló anyag választás (opcionális)
- Címke nyomtatás (Helyszíni átvételnél és saját kiszállításnál opcionális)
Nyomtatás
Ahhoz, hogy papír alapon össze tudd szedni a rendelés tételeit, szükséged van egy nyomtatványra, amelyet a raktárba be tudsz vinni. Kétfajta nyomtatványt tudsz lekérni a rendszerből.
Szállítólevél / Adatlap
A teljes rendelés szerepel a nyomtatványos., tételekekkel, árakkal. A tételek nincsenek lokáció szerint lebontva, hanem összesítve egy tételként látszódnak. A rendelés állapota NEM változik. |
Kiszedő lista
Tételek szerepelnek a nyomtatványon, lokációkkal, darabszámokkal. Lokációk csak ezen nyomtatványon látszódnak, ezért ha lokációkat használsz és papír alapon szeded össze a rendeléseket, ezt a nyomtatványt kell kinyomtatnod elsősorban. A rendelés állapota KISZEDÉS FOLYAMATBAN állapotra változik az első megnyitás után. |
Mindkét nyomtatványon egységesen megtalálható a rendelés száma és vonalkódja. A vonalkódot beolvasva a rendszer automatikusan megjeleníti a rendelést és a következő lépést elindítja.
Szállítólevél
A szállítólevél nyomtatását KANBAN nézetben a rendelés kártya bal alsó sarkában látható ikonra kattintva lehet elindítani. Sikeres nyomtatás után az ikon ZÖLD színűre vált.
Lista nézetben a bal felső sarokban látható ikonra kattintva lehet elindítani az adatlap nyomtatást.
A szállítólevelet többször is ki tudod nyomtatni. Ha változik a rendelés adata, akkor a következő nyomtatással már a frissített adattartalommal készül el a szállítólevél.
Tömeges szállítólevél nyomtatás KANBAN nézetben
Ha egynél több szállítólevelet szeretnél kinyomtatni, akkor jelöld ki a rendeléseket és válaszd a TÖBB menüben az ADATLAP opciót.
A nyomtatás elindul a háttérben. A folyamatoknál tudod ellenőrizni az elkészítés állapotát. A nyomtatványok összefűzésre kerülve egy PDF-ben készülnek el. |
Szállítólevél sablon beállításai
A szállítólevél kinézetét a sablon beállításoknál tudod szabályozni.
Keresd meg a BEÁLLÍTÁSOK -> AUTOMATIZMUS -> SABLONOK alatt a RENDELÉS ADATLAP (Rendelés típus) sablont és kattints rá.
Ez egy beépített űrlap, tehát a szöveg részét nem tudod módosítani, de van pár kapcsoló, amivel a tartalmi elemeket szabályozni tudod.
- Árak megjelenítése
- Termék vonalkódok megjelenítése
- Termék képek megjelenítése
- Összetevők megjelenítése (csomag termékek összetevői esetén)
- Termék jellemzők megjelenítése
Ha ezeket változtatod és ismét elkészíted a szállítólevelet, a beállítások azonnal érvénybe lépnek.
Szűrés nyomtatási állapot alapján
Ha rá akarsz keresni azokra a rendelésekre, amelyeket mégnem nyomtattál ki, akkor a szűrőben keresd meg a Nyomtatás opciót és válaszd a Nincs nyomtatva lehetőséget. |
A kinyomtatott szállítólevél alapján elkezdheted a termékek összeszedését a raktárban. Fontos, hogy a szállítólevél végig a rendelés termékei mellett legyenek (pl. egy dobozban), hogy később a csomagoló állomásra érve a rendelés megkereshető/beolvasható legyen.
Kiszedő lista
A kiszedési lista lokációra bontva mutatja egy rendelés termékeit.
A kiszedő lista nyomtatásakor a rendelés KISZEDÉS FOLYAMATBA állapotba kerül.
Kiszedési listát egy vagy több rendelés alapján is készíthetsz.
Jelölj ki egy vagy több rendelést és nyomd meg a KISZEDŐ LISTA NYOMTATÁSA gombot az alsó menűben.
A felugró ablakban megjelennek a termékek, amelyek a kiszedő listára kerülnek. A Termék oszlopban zöld pipa vagy egy piros kereszt mutatja, hogy a termék raktárban elérhető vagy sem.
A "Raktári művelet automatikus végrehajtása" opció segítségével a kapcsolódó raktárművelet automatikusan végrehajtásra kerül és nem kell kézzel végrehajtanod később.
TIPP! Ezt a működést a raktár beállításoknál tudod szabályozni. ("Raktári művelet automatikus végrehajtása" és "Az automatikus végrehajtás jelölő doboz megjelenítése a raktári művelet létrehozása ablakban"). Ez az ablak megegyezik a Művelet létrehozása ablakkal (Lásd később)
A műveletek létrehozása és kiszedési lista nyomtatása gomb megnyomása után elkészül a kiszedő lista. Minden rendelés külön oldalra kerül.
A nyomtatványon minden termék mellett szerepel a lokáció is, ahonnan le kell venni a terméket. A raktárművelet ezeket a helyeket fogja automatikusan használni, ha "Raktári művelet automatikus végrehajtása" opció be van kapcsolva.
Rendelés behívása csomagoló állomáson
A csomagoló állomáson történik a rendelés ellenőrzése, csomagolása és szállításra való átadása. A csomagoló állomáson a szállítólevél alapján meg kell keresni a rendelést, hogy a folyamatot lehessen folytatni.
A csomagoló állomáson
- egy számítógép
- egy vonalkód olvasó (1D vezetékes vagy vezeték nélküli)
- egy címke nyomtató
található. Ide hozzuk a rendeléseket a kapcsolódó szállítólevelekkel.
A csomagoló állomáson a számítógépen a rendelést meg kell keresni. Ehhez az szállítólevelen vagy a kiszedő listán található vonalkódot be kell olvasni vagy a rendelés számot beírni és a rendszer automatikusan megtalálja a rendelést.
Raktárművelet végrehajtása
A következő lépés a raktárművelet végrehajtása.
Miután a rendelésen szereplő tételeket összeszedtük a raktárból és beolvastuk a rendelést a számítógépen, el kell végezni a szükséges adminisztrációt is a rendszerben: a készletet rendezni kell! Ezt a raktárművelet végrehajtásával tudjuk megtenni. A raktárműveletet vagy tételenként vagy automatikusan lehet végrehajtani.
A raktárművelet egy kivételezési művelet, amit EBBEN az útmutatóban talász meg részletesen.
Ez a lépés kimarad, ha a kiszedőlista nyomtatáskor "Raktári művelet automatikus végrehajtása" opció be volt kapcsolva.
Ellenőrzés
A következő lépése a rendelés tételes ellenőrzése.
Ez a lépés kihagyható, de erősen javasolt a tételek ellenőrzése kiküldés előtt.
Parancs vonalkódok a csomagolás során
A rendszer képes arra, hogy vonalkód olvasóval, billentyű érintése nélkül végig tudd vinni a rendelés folyamatot, ugyanis minden lépésnél lehetőség van a gombokat vonalkóddal helyettesíteni.
+ | |
- | |
KÖVETKEZŐ | |
MÉGSEM | |
OK |
Ellenőrzés elvégzése
Végezzük el az ellenőrzést vonalkód olvasóval vagy manuális bevitellel.
Javasoljuk, hogy az ellenőrzést vonalkód olvasóval végezd, de ha nincs vonalkód vagy nagy mennyiségű terméket kell ellenőrizni, akkor kézzel is be tudod írni az ellenőrzött értékeket a +/- gombok segítségével. Nagyobb mennyiséget az Auto -> Kézi átkapcsolás után közvetlenül is be tudod írni.
Ellenőrzés vonalkód olvasóval |
Ellenőrzés kézzel |
Ellenőrzés a gyakorlatban
A vonalkódos ellenőrzést hangjelzés segíti. Egy hang jelzi, ha probléma van a számolással és egy másik hang, ha rendben történt a számolás.
Milyen problémák lehetnek:
- Többet számoltál, mint amennyit kell
- Nem található a vonalkód
Ha a rendszer nem találja a vonalkód alapján a terméket, akkor egy felugró ablakban meg tudod adni a terméket, amihez a vonalkód tartozik.
Az ellenőrzést célszerű úgy végezni, hogy a csomagoló állomáson bal oldaladon vannak az ellenőrizendő tételek és leolvasás után jobb oldalra kerülnek (vagy közvetlenül a csomagoló dobozba). Így nem fognak összekeveredni az ellenőrzött és nem ellenőrzött tételek. Ezzel a módszerrel az ellenőrzés során könnyen ki tudod deríteni az eltéréseket.
TIPP! Előfordul sok terméknél, hogy a már nem tudod, hol tartottál és szeretnéd előlről kezdeni az ellenőrzést. Ekkor tegyél vissza mindent a bal oldalra, nyomd meg a Kezdés előlről gombot és kezd újra az ellenőrzést
Ellenőrzés lezárása
Sikeres ellenőrzés után olvasd le a KÖVETKEZŐ vonalkódot és automatikusan megjelenik a címke nyomtatás ablak.
A KÖVETKEZŐ gomb csak akkor jelenik meg, ha rendben történt az ellenőrzés
Csomagolás és címkenyomtatás
Az utolsó lépés a hagyományos rendelés feldolgozásban a csomagolás.
A csomagolás során az ellenőrzött termékeket dobozba vagy más csomagoló anyagba tesszük és kinyomtatjuk a csomag címkét.
Címke nyomtatás előtt javasoljuk, hogy legyenek a termékek a csomagoló dobozban (vagy csomagoló anyagban), mert így a címke nyomtatása után azonnal a csomagoló anyagra kerülhet a címke. Így nem fog elkeveredni a rendelés.
Milyen címke nyomtatódik ki?
Attól függően, hogy milyen kiszállítás van megadva a rendelésen, olyan címke nyomtatódik ki a rendszerből.
Egyedi kiszállítás címke Saját kiszállításhoz használható. |
Helyszíni átvételes címke Helyszíni átvételes csomagokra ragasztható. Amikor jönnek a csomagért könnyen azonosítható a csomag. Vonalkódot beolvasva egyszerűen lezárható a rendelés. |
Futárcég címke Futárcég által generált címke. Minden futárcégnek saját egyedi címke készül. |
Milyen nyomtató az ideális?
A legideállísabb nyomtató, amelyik egyesével nyomtat thermo címkét. Ez illeszkedik be a legjobban a rendelés kiszolgálás folyamatába. Ahogy a rendelés eléri a címkenyomtatási fázist egy gombnyomással kinyomtatható a szükséges címke vagy címkék és már lehet is folytatni a csomagolást.
A GODEX GE300 203DPI (TT) NYOMTATÓ kíváló megoldás például GLS címke nyomtatásra.
Érdemes figyelembe venni a nyomtató kiválasztásnál, hogy hányféle címkét kell nyomtatni.
Érdemes a legnagyobb címke mérethez igazítani a nyomtató kiválasztását.
Példa: GLS 85x85 cm formátum, Foxpost A7 (105x74)
Ha a Foxpost címkét 90 fokban elforgatva nyomtatjuk, akkor min. 105 cm X 85 cm (HxSZ) címkével mindkét méretű futárcímke kinyomtatható lesz.
Címkenyomtatás
Függetlenül a kiszállítás módjától, ugyanaz a folyamat történik: ellenőrzés után a KÖVETKEZŐ gomb megnyomása (leolvasása) után a kiszállítási módnak megfelelő ablak jön fel.
Az ablakban add meg a megfelelő paramétereket és olvas le az OK gomb vonalkódját!
Egy rendelés több csomagban
Ha egy rendelés nem fér el egy dobozban, akkor több csomagcímként tudsz nyomtatni. A +/- gombok vagy vonalkód segítségével meg tudod adni, mennyi címke készüljön a csomaghoz. |
Csomagcímke törlése
Előfordul, hogy a szállítást törölni kell a rendszerből és egy új címkét kell nyomtatni.
Például, ha nem a megfelelő számú csomagcímkét nyomtattad ki, akkor törölni kell a szállítást és újra kinyomtatni a címkét
A címke törlés után a rendelés ismét a csomagolható oszlopba kerül és újra ki lehet nyomtatni a címkét.
Kiszállítás
Sikeres címkenyomtatás után a rendelés kiszállítás alatti állapotba kerül. Itt vége is van a digitális rendeléskiszolgálásnak. Innen már a kiszállítási folyamat következik, amelyik a szállítás módjától függően kezeli a rendeléseket.
A szállítás módjától függően a rendelés vagy automatikusan KÉSZ álllapotba kerül vagy nekünk kelll a megfelelő menüpont segítségével KÉSZ állapotba tenni.
Szállítási mód | MENÜ | KÉSZ állapotba kezelése |
Futárcég nyomkövetéssel | - | Nyomkövetés során, kézbesítés után automatikusan KÉSZ állapotba kerül a rendelés (pl. GLS, MPL, FOXPOST ...) |
Futácég nyomkövetés nélkül | KISZÁLLÍTVA menüpont segítségével, manuálisan kell KÉSZ állapotba tenni egyesével vagy tömegesen | |
Egyedi kiszállítás | KISZÁLLÍTVA menüpont segítségével, manuálisan kell KÉSZ állapotba tenni egyesével vagy tömegesen | |
Helyszíni átvétel |
HELYSZÍNI ÁTVÉTEL menüpont segítségével, manuálisan kell KÉSZ állapotba tenni egyesével vagy tömegesen |
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.